Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο επικεφαλής της Ryanair Michael O’Leary, προέβλεψε σήμερα «τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης», καθώς η low cost αεροπορική εταιρεία παίρνει μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές στην Ευρώπη.

Η αεροπορική εταιρεία πρόκειται να πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα της από ποτέ αυτό το καλοκαίρι με σχεδόν 2.500 δρομολόγια και περισσότερες από 3.000 πτήσεις καθημερινά, καθώς αξιοποιεί την ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία.

Αυτό οφείλεται στα ετήσια κέρδη για το έτος έως τις 31 Μαρτίου που έφτασαν τα 1,43 δις ευρώ, έναντι ζημιών 355 εκατ. ευρώ τους προηγούμενους 12 μήνες.

Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 74% φτάνοντας τα 168,6 εκατομμύρια, δημιουργώντας αυξημένα έσοδα 10,78 δις ευρώ, αύξηση 124% σε ετήσια βάση.

Η Ryanair ανέφερε χειμερινή εποχική ζημιά 154 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο έως το τέλος Μαρτίου ως μέρος των ετήσιων αποτελεσμάτων.

Ο Michael O’Leary τόνισε τα κέρδη του μεριδίου αγοράς που επιτεύχθηκε στην Ιταλία (από 27% σε 40%), στην Πολωνία (26% σε 36%) και στην Ιρλανδία (49% σε 58%) καθώς διαχειριζόταν το 116% της παραγωγικής ικανότητας πριν από την Covid τους 12 μήνες.

Είπε ότι το μερίδιο αγοράς είχε «αυξηθεί σημαντικά» στις περισσότερες αγορές της ΕΕ και ότι οι προθεσμιακές κρατήσεις και οι ναύλοι το καλοκαίρι ήταν ισχυρές.

«Αναμένουμε ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να ενοποιούνται τα επόμενα δύο χρόνια και φαίνεται πιθανό ότι θα αναπτύξουν την ικανότητα τους με πειθαρχημένο τρόπο, προέβλεψε.

Η μεγάλη συσσώρευση παραδόσεων αεροσκαφών είναι πιθανό να περιορίσει την ανάπτυξη χωρητικότητας στην Ευρώπη για τουλάχιστον άλλα τέσσερα χρόνια, γεγονός που προσφέρει σημαντικό ασφάλιστρο ανάπτυξης στις υπόλοιπες 110 παραδόσεις Boeing 737 «Gamechanger» της Ryanair τα επόμενα τρία καλοκαίρια.

Το διευρυνόμενο πλεονέκτημα κόστους μονάδας έναντι όλων των ανταγωνιστών, η αντιστάθμιση καυσίμων, ο ισχυρός ισολογισμός και το βιβλίο παραγγελιών αεροσκαφών πολύ χαμηλού κόστους, καθώς και η αποδεδειγμένη επιχειρησιακή μας ανθεκτικότητα, δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης για τη Ryanair τα επόμενα χρόνια».

Η Ryanair ελπίζει να αυξήσει την κίνηση κατά 10% το τρέχον οικονομικό έτος σε περίπου 185 εκατομμύρια επιβάτες, αλλά προειδοποίησε ότι οι πρόσφατες καθυστερήσεις παράδοσης από την Boeing μπορεί να ωθήσουν μέρος αυτής της ανάπτυξης στο δεύτερο εξάμηνο του φθινοπώρου-χειμώνα με χαμηλότερες αποδόσεις «και μπορεί να μειώσουν ελαφρώς αυτόν τον στόχο».

Ο Michael O’Leary επεσήμανε ότι ο λογαριασμός καυσίμων αυξάνεται κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ λόγω των υψηλότερων τιμών του πετρελαίου, αλλά είπε ότι είναι «επιφυλακτικά αισιόδοξος» ότι τα ετήσια έσοδα θα αυξηθούν αρκετά για να καλύψουν το υψηλότερο κόστος καυσίμων και θα εξακολουθήσουν να προσφέρουν ένα «μέτριο» έτος.

Αύξηση κερδών έτους

«Ενώ συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε σημαντικό πλεονέκτημα κόστους έναντι των ανταγωνιστών αεροπορικών εταιρειών, αναμένουμε να καταγράψουμε μια μέτρια αύξηση στο κόστος ανά μονάδα (ex-fuel) καθώς η ετήσια αποκατάσταση των αμοιβών του πληρώματος, οι υψηλότεροι λόγοι πληρώματος αυτό το καλοκαίρι και οι αυξημένες χρεώσεις κατά τη διαδρομή δεν θα είναι πλήρως αντισταθμίζεται από τις παραδόσεις «Gamechanger» B737 στο Η1, είπε.

Μέχρι σήμερα, η ζήτηση για το καλοκαίρι του 23 είναι ισχυρή και οι τιμές αιχμής παρουσιάζουν τάση μπροστά από πέρυσι».

Και πρόσθεσε ότι «αυτό το καλοκαίρι, εν αναμονή περαιτέρω διαταραχών στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, έχουμε επενδύσει πολλά στις δραστηριότητές μας – αυξήσαμε την αναλογία πληρώματος, διπλασιάσαμε το μέγεθος των κέντρων λειτουργίας μας, βελτιωμένη εφαρμογή ημέρας ταξιδιού και συνεχίζουμε να βελτιώνουμε την επικοινωνία με τους πελάτες – για να διασφαλίσουμε ότι οι επιβάτες και τα πληρώματα μας θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τη βιομηχανία της Ryanair με κορυφαία απόδοση και αξιοπιστία στο χρόνο».