Το υψηλότερο κόστος από τις δυσμενείς τάσεις στα νομίσματα και τις τιμές των καυσίμων κρύβουν μια ισχυρότερη λειτουργική και εμπορική απόδοση στη σκανδιναβική εταιρεία SAS.
Η αεροπορική εταιρεία, η οποία πρόκειται να βγει από το Κεφάλαιο 11 των ΗΠΑ κατά της πτώχευσης το επόμενο έτος, επιβεβαίωσε ότι οι μειώσεις κόστους σε όλη την επιχείρηση «παραμένουν στο επίκεντρο».
Η SAS πρόκειται να αποχωρήσει από τη Star Alliance και να ενταχθεί στην ανταγωνιστική SkyTeam, αφού οι ιδρυτές της Air France-KLM υποστήριξαν μια προσφορά κοινοπραξίας 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να υποστηρίξουν την έξοδο από το Κεφάλαιο 11 στις αρχές του 2024.
Ο αερομεταφορέας ξεκίνησε τη διαδικασία υπό την εποπτεία του δικαστηρίου στις ΗΠΑ καταθέτοντας εθελοντικά το κεφάλαιο 11 τον περασμένο Ιούλιο , προειδοποιώντας τότε ότι μια απεργία 1.000 πιλότων έθεσε το μέλλον του αερομεταφορέα σε κίνδυνο.
Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε σήμερα μείωση των ζημιών ολόκληρου του έτους έως τον Οκτώβριο, καθώς οι μεταφορές επιβατών αυξήθηκαν κατά 33% από έτος σε έτος σε 23,7 εκατομμύρια.
Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Anko van Der Werff, δημοσιεύοντας τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, δήλωσε ότι σημειώνεται «σταθερή πρόοδος» στη διαδικασία του Κεφαλαίου 11 και σε ένα σχετικό σχέδιο αναδιάρθρωσης της SAS Forward.
«Στο πλαίσιο της συναλλαγής, η SAS σκοπεύει επίσης να αποχωρήσει τελικά από τη Star Alliance και να ενταχθεί στη SkyTeam Alliance, της οποίας η Air France-KLM είναι ιδρυτικό μέλος», επιβεβαίωσε.
«Αυτή η κίνηση προς μια συνεργασία με τη SkyTeam καθορίζει μια σαφή πορεία προς τα εμπρός για την εταιρεία.
«Μέσω της ολοκλήρωσης αυτής της διαδικασίας και των ευκαιριών που παρουσιάζονται με το να είμαστε μέρος της SkyTeam, θα είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε περαιτέρω τις προσφορές της SAS προς όφελος των συναδέλφων, των πελατών και των κοινοτήτων μας.
«Αυτό είναι ένα πραγματικά συναρπαστικό βήμα για τη SAS. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τίποτα δεν αλλάζει αμέσως. Η SAS εξακολουθεί να είναι μέρος της Star Alliance και τα μέλη μας στο EuroBonus θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα συνήθη προνόμιά τους όταν πετούν με τις συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες μας.
«Τα μέλη μπορούν να συνεχίσουν να συγκεντρώνουν και να εξαργυρώνουν πόντους – όπως και σήμερα, και τα οφέλη τους όταν πετούν με SAS δεν θα επηρεαστούν».
Και πρόσθεσε: «Το υψηλότερο κόστος από τις δυσμενείς τάσεις στα νομίσματα και τις τιμές των καυσίμων κρύβουν ένα σημαντικό μέρος των επιτευγμάτων από ισχυρότερες λειτουργικές και εμπορικές επιδόσεις.
«Οι μειώσεις κόστους σε ολόκληρη την επιχείρηση παραμένουν στο επίκεντρο για να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας ως προς το κόστος και τα συνολικά λειτουργικά έξοδα για το τρίμηνο έληξαν στα 12.681 εκατομμύρια SEK.
«Πολλές από τις αποδοτικότητες κόστους του σχεδίου SAS Forward αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου και ορισμένες έχουν εφαρμοστεί, αλλά δεν μπορούν να αναγνωριστούν στα οικονομικά μας αποτελέσματα παρά μόνο μετά την εμφάνιση από το Κεφάλαιο 11, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης κόστους από την αναδιάρθρωση του στόλου».