Η SAS λανσάρει τώρα ένα αμφιλεγόμενο επιχειρηματικό σχέδιο με νέες θυγατρικές. 27 ασύμφορα δρομολόγια μεταφέρονται από την παλιά εταιρεία στις νέες, αναφέρει η σουηδική εφημερίδα Dagens Nyheter .
Η απόφαση αυξάνει τις εντάσεις μεταξύ της διοίκησης και των πιλότων ενόψει των διαπραγματεύσεων για το συμβόλαιο της άνοιξης. Η απόφαση του Ομίλου SAS να ιδρύσει τις νέες θυγατρικές, SAS Link και SAS Connect, έχει προκαλέσει μεγάλες εσωτερικές διαμαρτυρίες.
Παρά την έντονη εσωτερική αντίσταση, η SAS Scandinavia αποφάσισε ότι συνολικά 27 δρομολόγια θα μεταφερθούν στις νέες εταιρείες: 13 από την Kastrup της Κοπεγχάγης και 14 από τη Στοκχόλμη Arlanda, οι οποίες δεν ήταν κερδοφόρες το 2021.
Η SAS έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό ότι οι νέες θυγατρικές είναι αναγκαιότητα για τον Όμιλο να μπορέσει να επιβιώσει όταν ο ανταγωνισμός από εταιρείες χαμηλού κόστους γίνεται πιο έντονος, την ίδια στιγμή που οι ταξιδιώτες για επαγγελματικούς λόγους γίνονται λιγότεροι.
Τα συνδικάτα το βλέπουν μάλλον ως έναν τρόπο για τη διοίκηση να στρογγυλοποιεί τις συμφωνίες και να απαλλαγεί από το υπάρχον προσωπικό υπέρ της φθηνότερης εργασίας με χειρότερες συνθήκες στις νέες εταιρείες.
Καθώς τα σχέδια έγιναν πιο συγκεκριμένα πέρυσι, οι εντάσεις μεταξύ των συνδικάτων και των εργοδοτών έχουν αυξηθεί. Τώρα που ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος Anko Van der Werff επιταχύνει τις θυγατρικές, η κατάσταση είναι σοβαρά χειρότερη από ό,τι ήταν εδώ και πολύ καιρό.
Η διευθύντρια τύπου της SAS Freja Annamatz λέει ότι η SAS προσαρμόζεται στον αυξημένο ανταγωνισμό και τα νέα ταξιδιωτικά μοτίβα. Αυτή η εργασία περιλαμβάνει βελτιστοποίηση διαδρομών, που σημαίνει αξιολόγηση και ανακατανομή των διαδρομών μεταξύ των διαφόρων λειτουργικών πλατφορμών. Δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας, αλλά η SAS αυτή τη στιγμή προσλαμβάνει και για τις τρεις πλατφόρμες, SAS Scandinavia, SAS Link και SAS Connect, για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια », γράφει.