Σύνταξη tourismtoday.gr

Σάλος έχει ξεσπάσει στην Ολλανδία, όταν αποκαλύφθηκε πώς η κυβέρνηση βοήθησε την Schiphol να αγοράσει κλειστές φάρμες για να αντισταθμίσει τις εκπομπές αζώτου και να λάβει την άδεια φύσης.

Οι αξιωματούχοι σκέφτηκαν μάλιστα για λίγο να κλείσουν οι ίδιοι τη συμφωνία, αναφέρει η Telegraaf, βασιζόμενη σε εσωτερικά έγγραφα του υπουργείου Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων.

Όταν η εταιρεία διαχείρισης του κόμβου στο Άμστερνταμ ανακοίνωσε την εξαγορά των 12 αγροκτημάτων που κλείνουν στο τέλος του 2022, ο υπουργός Υποδομών Mark Harbers δήλωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει μια συμφωνία μεταξύ δύο ιδιωτών και ότι δεν έχει νομική δυνατότητα να την ακυρώσει.
Ωστόσο, εσωτερικά έγγραφα δείχνουν ότι το υπουργείο συμμετείχε ενεργά στην αγορά των αγροκτημάτων.

Το αεροδρόμιο Schiphol εκπέμπει εδώ και χρόνια πολύ άζωτο για να δικαιούται άδεια για τη φύση. Η κυβέρνηση το ανέχθηκε, αλλά αυτή η ανοχή επιτρέπεται μόνο προσωρινά. Στα τέλη του 2021, η κυβέρνηση άρχισε να πανικοβάλλεται.

Το Schiphol έπρεπε να πάρει σύντομα άδεια φύσης ή να αναγκαστεί να συρρικνωθεί. Στη χειρότερη περίπτωση, αυτό θα σήμαινε μείωση των μισών πτήσεων και των θέσεων εργασίας στο αεροδρόμιο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας NRC Handelsblad, με βάση έγγραφα του υπουργείου Γεωργίας, Φύσης και Ποιότητας Τροφίμων.

Στα τέλη του 2021, το υπουργείο Υποδομών επέκτεινε σημαντικά την ομάδα του που ήδη ασχολείται με τη βοήθεια στο Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του Αεροδρομίου Schiphol (POLS).

Ανέθεσε στην ομάδα αυτή να διασφαλίσει ότι η Schiphol θα λάβει άδεια φύσης, συμπεριλαμβανομένου του χειρισμού της “αγοράς δικαιωμάτων αζώτου”, όπως προκύπτει από τα έγγραφα που έχει στην κατοχή της η Telegraaf.

Τα έγγραφα αναφέρουν ρητά την αγορά γεωργικών εκμεταλλεύσεων, που μετριάζει και δημιουργεί χώρο αζώτου για να ακυρώσει άλλες εκπομπές.

Η ομάδα αποφάσισε ότι η Schiphol θα υποβάλει αίτηση για την άδεια φύσης, ενώ η POLS συνεχίζει να λαμβάνει μέτρα με άλλα εμπλεκόμενα μέρη. Το ερώτημα ποιος θα πληρώσει για τις εξαγορές παρέμεινε αναπάντητο για αρκετό καιρό.

Τον Δεκέμβριο του 2021, οι υπάλληλοι πρότειναν ότι “το κόστος θα πρέπει να αποτελέσει μέρος του προϋπολογισμού για τα μέτρα”.
Σύμφωνα με την Telegraaf, αυτό υποδηλώνει ότι η κυβέρνηση εξέταζε το ενδεχόμενο να κλείσει η ίδια τη συμφωνία.

Σε απάντηση του, το υπουργείο δήλωσε στην Telegraaf ότι “ανταλλάχθηκαν κάθε είδους ιδέες και σκέψεις εντός του υπουργείου, με ευρεία εξέταση του ποιος θα πρέπει να αναλάβει ποια ευθύνη”. Υποστηρίζει δε ότι προέτρεψε τη Schiphol να λάβει μόνο προσωρινές ενέργειες μετριασμού για να λάβει άδεια για τη φύση.

Η Schiphol δήλωσε στην εφημερίδα ότι πράγματι έλαβε εντολή να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις, αλλά ότι ενήργησε με δική της πρωτοβουλία και με τη μεσολάβηση ενός εμπορικού διαχειριστή. “Η πρωτοβουλία για την απόκτηση δικαιωμάτων αζώτου ανήκε εξ ολοκλήρου στη Schiphol”.

Την περασμένη Τρίτη η NRC Handelsblad, ανέφερε ότι το υπουργείο Γεωργίας, Φύσης και Ποιότητας Τροφίμων χαλάρωσε τους κανόνες για το άζωτο για τη Schiphol, ώστε τα αγορασμένα δικαιώματα αζώτου να είναι αρκετά για την άδεια φύσης.