Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η TUI βλέπει ισχυρές κρατήσεις αυτό το καλοκαίρι καθώς οι Ευρωπαίοι συρρέουν στο εξωτερικό για διακοπές, αλλά το δαπανηρό «χάος στα αεροδρόμια» άφησε τον όμιλο με τριμηνιαίες ζημιές, ωθώντας τα στελέχη να ζητήσουν αποζημίωση από τα αεροδρόμια.

Κοιτάζοντας το μέλλον, ο τουριστικός όμιλος της Ευρώπης προβλέπει τώρα ένα σημαντικό υποκείμενο λειτουργικό κέρδος φέτος χάρη στην επιστροφή των κρατήσεων και στις υψηλότερες μέσες τιμές μετά από μεγάλες απώλειες στη χειρότερη περίοδο της πανδημίας.

200 ακυρωμένες πτήσεις

Η TUI παραλίγο να σπάσει ακόμη και το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου με μικρή λειτουργική ζημία 27 εκατ. ευρώ. Θα είχε λειτουργικό κέρδος 48 εκατομμυρίων ευρώ, εάν δεν υπήρχαν πρόσθετες δαπάνες αξίας 75 εκατομμυρίων ευρώ που προέκυψαν από καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων σε αεροδρόμια με υπερπλήρωση και έλλειψη προσωπικού τους τελευταίους μήνες.

Ο CFO Sebastian Ebel -ο οποίος θα αναλάβει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου από τον Fritz Joussen στις 30 Σεπτεμβρίου- ξεκαθάρισε πώς «θα απαιτήσουμε αποζημίωση από τα αεροδρόμια».

Η TUI υπολογίζει επί του παρόντος πόσα θα πρέπει να ζητήσει ως αποζημίωση για το απροσδόκητο κόστος που σχετίζεται με τις πτήσεις της κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Αυτές περιελάμβαναν 200 ακυρωμένες πτήσεις, κυρίως στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και στο Άμστερνταμ και στο Ντίσελντορφ.

Επιστροφή στα επίπεδα του 2019

Η TUI επωφελήθηκε από την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης το περασμένο τρίμηνο μαζί με τις υψηλότερες μέσες τιμές, καθώς οι πελάτες έκαναν κράτηση σε ακριβότερα ξενοδοχεία ή μεγαλύτερα ταξίδια.

Περίπου 5,1 εκατομμύρια πελάτες πήγαν σε διακοπές TUI το περασμένο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 84% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2021 που επλήγη από την πανδημία.

Συνολικά 11,5 εκατομμύρια πελάτες πρόκειται να ταξιδέψουν με την TUI κατά τη θερινή σεζόν του 2022, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 90% του αριθμού του 2019.

Αυτό το ποσοστό θα φτάσει το 93% για τους μήνες αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου και θα πρέπει να φτάσει σχεδόν στο συνολικό επίπεδο του 2019 για ολόκληρη τη σεζόν.

Παράλληλα, οι μέσες τιμές είναι 18% υψηλότερες από πέρυσι, καθώς οι πελάτες ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τα ταξίδια τους, με περισσότερα πακέτα, μεγαλύτερη διαμονή και καταλύματα υψηλότερης αξίας.
Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα του Ομίλου TUI αυξήθηκαν στα 4,43 δις ευρώ το περασμένο τρίμηνο.

Ανάπτυξη σε όλες τις επιχειρήσεις

Η TUI σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των tour operator, των ξενοδοχείων, των κρουαζιέρων και των δραστηριοτήτων προορισμού.

Ο τομέας Markets & Airlines, που καλύπτει τουριστικούς πράκτορες και εσωτερικές αεροπορικές εταιρείες, είδε τα έσοδα να εκτινάσσονται στα 3,9 δις ευρώ με ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές και μείωσε τις ζημιές του στα 139 εκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα, η Κεντρική Περιφέρεια, που εδρεύει γύρω από την TUI Γερμανίας, επέστρεψε στα κέρδη με υποκείμενο EBIT ύψους 24 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την περσινή ζημιά 105 εκατ. ευρώ.

Οι κρατήσεις της TUI Germany έχουν αυξηθεί κατά 20% από τον Μάιο, ενώ η μείωση του μεγέθους της TUIfly από 35 σε 22 αεροπλάνα πέρυσι ενίσχυσε την κερδοφορία.
Η Βόρεια Περιφέρεια (-93 εκατ. ευρώ) και η Δυτική Περιφέρεια (-70 εκατ. ευρώ) μείωσαν σημαντικά τις απώλειες τους.

Κατά τα άλλα, ο τομέας των Holiday Experiences επέστρεψε στα κέρδη (+122 εκατ. ευρώ) λόγω της ισχυρής κερδοφορίας για τα Hotels & Resorts σε υψηλότερες τιμές και αξιοποίηση χωρητικότητας, της επιστροφής στις κρουαζιέρες και στη δυναμική ανάπτυξη για τις εκδρομές και τις δραστηριότητες προορισμού της TUI Musement.

Επιστροφή στην ανάπτυξη

Ο CEO Fritz Joussen δήλωσε ότι «τα στοιχεία μετά από εννέα μήνες επιβεβαιώνουν τις τάσεις και τις προσδοκίες μας για το 2022. Βιώνουμε ένα δυνατό ταξιδιωτικό καλοκαίρι.

Η TUI ήταν ισχυρή και κερδοφόρα πριν από την πανδημία και θα συνεχίσει να είναι έτσι μετά την κρίση.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη τους σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και τους υπαλλήλους μας για την τεράστια δέσμευσή τους. Μετά από δύο χρόνια διαχείριση κρίσεων, μπορούν τώρα να επικεντρωθούν ξανά στην ανάπτυξη».

Ο Sebastian Ebel κοιτάζοντας το μέλλον, επεσήμανε πώς «το καλοκαίρι των ταξιδιών της TUI θα είναι ισχυρό, με χωρητικότητα σχεδόν σε επίπεδα προ κρίσης το 2019. Αναμένουμε ένα σημαντικά θετικό υποκείμενο EBIT για ολόκληρο το έτος».