Ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας, Turkish Airlines, αναμένει να γίνει η έκτη πολυτιμότερη μάρκα αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο πριν από τις αρχές του 2023.

Με αγοραία αξία άνω των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,6 δισεκατομμύρια δολάρια), ο αερομεταφορέας είναι η 10η πιο πολύτιμη μάρκα αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο, δήλωσε ο Αχμέτ Μπολάτ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και της εκτελεστικής επιτροπής της αεροπορικής εταιρείας.

Αυτή η επιτυχία αποτελεί απόδειξη της διψήφιας ανάπτυξής της σχεδόν τις δύο τελευταίες δεκαετίες, εκτός από το 2016 και το 2020, είπε.

Ο Μπολάτ είπε ότι η έναρξη του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης το 2018 στήριξε επίσης την ανάπτυξη και τη δύναμη της εταιρείας καθώς έλυσε το πρόβλημα της έλλειψης χωρητικότητας.

“Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχει τη δυνατότητα για περισσότερες από 120 απογειώσεις και προσγειώσεις την ώρα. Το νέο αεροδρόμιο ήταν απαραίτητο για την ανάπτυξή μας”, σημείωσε.

Παγκόσμιας κλάσης απόδοση

Πρόσθεσε ότι οι επενδυτές ήταν ευτυχείς που είδαν το σαφές ενδιαφέρον της κυβέρνησης να κάνει τον τουρκικό τομέα των αεροπορικών μεταφορών παίκτη παγκόσμιας κλάσης, με αποτέλεσμα να εξαγοράσουν περισσότερες μετοχές της Turkish Airlines.

«Οι επιβάτες προτίμησαν επίσης να πετάξουν μαζί μας λόγω των λειτουργικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και αυτό ενίσχυσε την κερδοφορία μας», είπε.

Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η αεροπορική εταιρεία στοχεύει να έχει μεταφέρει περισσότερους από 72 εκατομμύρια επιβάτες το 2022 και πάνω από 88 εκατομμύρια το επόμενο έτος, τόνισε.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία οι αεροπορικές εταιρείες υποδέχθηκαν 66,3 εκατομμύρια επιβάτες τον Ιανουάριο-Νοέμβριο, σημειώνοντας μείωση 3,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία του 2019.

Η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά έσοδα 2,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους, πενταπλάσια αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

«Αυτή είναι η μεγαλύτερη φιγούρα στην ιστορία της Turkish Airlines και της ευρωπαϊκής αεροπορίας, χάρη στις στρατηγικές που εφαρμόσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο Μπολάτ.

«Είχαμε προβλέψει την έκρηξη της ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία και, ως εκ τούτου, θέσαμε τα σχέδιά μας ανάλογα, όπως η διατήρηση του εργατικού δυναμικού μας», εξήγησε.

«Αυτό μας παρείχε ένα μεγάλο πλεονέκτημα όταν άρθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί», πρόσθεσε, λέγοντας ότι οι περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ήταν απροσδόκητες.

Τουριστικός μαγνήτης

Με την έναρξη της θερινής περιόδου τον Ιούνιο, η αύξηση της διεθνούς εναέριας κυκλοφορίας από και προς τις ευρωπαϊκές χώρες προκάλεσε κρίση σε πολλά αεροδρόμια, όπου το προσωπικό είχε μειωθεί λόγω του COVID-19 και οι εργαζόμενοι απεργούσαν.

Ο Μπολάτ τόνισε ότι η Turkish Airlines σημείωσε αύξηση στον αριθμό τόσο των επιβατών από σημείο σε σημείο όσο και για μεταφορά επιβατών, ειδικά σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

«Η αύξηση των επιβατών μας προήλθε επίσης από την άνοδο των αφίξεων τουριστών στην Τουρκία», υπογράμμισε.

Ο αριθμός των ξένων τουριστών που επισκέφθηκαν την Τουρκία αυξήθηκε κατά 84,8% από έτος σε έτος σε 42,2 εκατομμύρια τον Ιανουάριο-Νοέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα.

Όταν στην καταμέτρηση προστεθούν οι Τούρκοι πολίτες που ζουν στο εξωτερικό, ο αριθμός των 11 μηνών ανέρχεται σε 47,6 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου.

«Ορίσαμε αύξηση της χωρητικότητας 17%-20% για το επόμενο έτος», είπε .

Εκατοντάδες προορισμοί, μεγάλος στόλος

Η Turkish Airlines διαθέτει στόλο με περισσότερα από 390 αεροσκάφη, είπε, προσθέτοντας ότι στοχεύει σε 427 μέχρι το τέλος του 2023.

“Αναμένουμε την παράδοση του 400ου αεροσκάφους μας στα μέσα Φεβρουαρίου. Τα προβλήματα με τα Boeing 787 στο εργοστάσιο έχουν τελειώσει. Το πρώτο μας αεροπλάνο θα φτάσει στα τέλη αυτού του μήνα”, είπε.

Επί του παρόντος, πετά σε 342 προορισμούς σε 129 χώρες – συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας – είπε, προσθέτοντας ότι ο στόχος για το επόμενο έτος είναι 346.

Το επόμενο έτος η αεροπορική εταιρεία θα προσθέσει τις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ Ντένβερ και Ντιτρόιτ μαζί με το Παλέρμο της Ιταλίας και το Κατοβίτσε της Πολωνίας στο δίκτυο πτήσεων της, παράλληλα με την ενίσχυση της συχνότητας πτήσεων στα τρέχοντα δίκτυα.

Ο Μπολάτ πρόσθεσε ότι η Turkish Airlines στοχεύει να ξεκινήσει απευθείας πτήσεις προς την Αυστραλία αντί να πετάει με συμφωνίες κοινής χρήσης κωδικών.

«Θέλουμε να φέρουμε τη σημαία μας στο Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη τον επόμενο χρόνο», είπε.

Σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία θα απασχολήσει περισσότερους από 1.100 πιλότους και 2.000 πλήρωμα καμπίνας.

“Αναμένουμε αύξηση της ζήτησης για πιλότους. Έτσι θα αυξήσουμε τη χωρητικότητα της ακαδημίας πτήσεων κατά 50% για να εκπαιδεύσουμε 300 πιλότους ετησίως.”

Σχετικά με τις δραστηριότητες της AnadoluJet, επωνυμίας των Turkish Airlines, ο Μπολάτ είπε ότι στοχεύουν σε αύξηση σχεδόν 50% στη συχνότητα πτήσεων έως τον ερχόμενο Μάρτιο χάρη στη μεγάλη ζήτηση στις γραμμές εσωτερικού.

«Η AnadoluJet θα είναι επίσης γνωστή ως αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που προσφέρει διεθνείς πτήσεις», είπε.

Ο Μπολάτ είπε ότι οι επενδύσεις της Turkish Airlines το 2022 ανήλθαν συνολικά σε 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως για την προμήθεια αεροσκαφών και κινητήρων.

«Διαθέσαμε 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια για επενδύσεις το 2023», πρόσθεσε.