Μια μικρή βελτίωση τον Μάιο και τον Ιούνιο δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει την σχεδόν εξάλειψη των εσόδων και των κρατήσεων για την Expedia Group στις αρχές του δεύτερου τριμήνου του 2020.
Συνολικά για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου, οι κρατήσεις μειώθηκαν κατά 90% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
Tα έσοδα μειώθηκαν κατά 82%, στα 566 εκατομμύρια δολάρια από 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Τον Απρίλιο, οι ακυρώσεις υπερέβησαν τις νέες κρατήσεις. Αλλά τον Μάιο και τον Ιούνιο -που οι προορισμοί άνοιξαν- οι κρατήσεις έγιναν θετικές. Το αποτέλεσμα ενίσχυσε η εναλλακτική επιχείρηση στέγασης της Vrbo .
Δεδομένου ότι το homesharing είναι “ο δρόμος για πολλούς ταξιδιώτες”, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Vrbo στήριξε το Expedia Group.
“Είναι ένας σπουδαίος οδηγός και το ισχυρότερο κομμάτι της ιστορίας μας, είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Expedia Group, Peter Kern.
Είναι πολύτιμος όχι μόνο στον όγκο των κρατήσεων, αλλά και επειδή ένα υψηλότερο ποσοστό αυτών των κρατήσεων έρχεται απευθείας”.
Η Expedia Group είναι αναμφίβολα σε ισχυρότερη θέση από ότι πολλοί άλλοι παίκτες. Έχει ενισχύσει τα οικονομικά της, έχει καλύψει επιστροφές χρημάτων και έχει επενδύσει 275 εκατομμύρια δολάρια σε συνεργασίες προμηθευτών για ανάκτηση.
Ως ποσοστό των συνολικών παγκόσμιων εσόδων, το κατάλυμα αντιπροσώπευε το 86% το δεύτερο τρίμηνο. Όμως, ενώ ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στο δωμάτιο μειώθηκε κατά 81%.
Τα έσοδα από διαμονή μειώθηκαν μόλις 78% λόγω της αύξησης των εσόδων κατά 15% ανά διανυκτέρευση που προέρχονται από το Vrbo όπου οι τιμές είναι υψηλότερες από άλλες επιλογές διαμονής.
Λόγω των υψηλότερων από το αναμενόμενο ακυρώσεων αεροπορικών κρατήσεων προηγούμενης περιόδου και επιστροφών σε μετρητά στους πελάτες, οι αερομεταφορές ήταν 12% σε βάρος των εσόδων το δεύτερο τρίμηνο.
Τα αεροπορικά εισιτήρια που πωλήθηκαν μειώθηκαν κατά 85% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
Τα έσοδα από διαφημίσεις και μέσα ενημέρωσης αντιπροσώπευαν μόλις το 4% των συνολικών εσόδων το τρίμηνο. Και έπεσαν στο 91% λόγω μειώσεων στην Trivago και την Expedia Group Media Solutions.
Το δεύτερο τρίμηνο, ο Όμιλος Expedia δαπάνησε μόλις 296 εκατομμύρια δολάρια για την πώληση και το μάρκετινγκ, σε σύγκριση με 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το προσαρμοσμένο EBITDA το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκε κατά 436 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με το κέρδος των 566 εκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
Ο Peter Kern λέει ότι ο Όμιλος επικεντρώνεται στην εσωτερική εργασία, για να απλοποιήσει τη δομή του και να επιταχύνει την καινοτομία.
“Εστιάζουμε έντονα στις μακροπρόθεσμες διορθώσεις και τη στρατηγική μας και λιγότερο επικεντρωνόμαστε στις καθημερινές τακτικές εύρεσης ενός άλλου δολαρίου στην αγορά”, λέει χαρακτηριστικά.
«Δεν σημαίνει ότι δεν με νοιάζει. πιστεύουμε απλώς ότι υπάρχει πολύ περισσότερο ανάποδα στο να κάνουμε το πραγματικά θεμελιώδες έργο που πρέπει να κάνουμε.”