Σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια του ATM Virtual, ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air κ. Ζόσεφ Βαράντι, επιβεβαίωσε τις φιλοδοξίες του για την επικείμενη κίνηση του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους να λειτουργεί εκτός του Αμπού Ντάμπι.

“Αν κοιτάξετε τι καταφέραμε να επιτύχουμε στην ΕΕ, καταφέραμε να αυξήσουμε τον στόλο μας σε 100 αεροσκάφη τα τελευταία 15 χρόνια και θα πρέπει να μπορούμε να κάνουμε το ίδιο πράγμα στο Αμπού Ντάμπι.”

Επεκτείνοντας τις προβλέψεις του, πρόσθεσε: «Πρέπει να κοιτάει κανείς την πλατφόρμα μας, όχι απαραίτητα μόνο το Αμπού Ντάμπι, θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τα ΗΑΕ και πιθανώς τις ευρύτερες αγορές των χωρών του Κόλπου».

Γιορτάζοντας την 16η επέτειό της, η Wizz Air απασχολεί περισσότερα από 4.500 άτομα και πέταξε πέρυσι 40 εκατομμύρια επιβάτες, σε 151 αεροδρόμια σε 44 χώρες, σε 710 δρομολόγια.

Διαθέτει έναν νεαρό στόλο 120 αεροσκαφών Airbus με τη δυνατότητα να αγοράσει επιπλέον 20 αεροσκάφη Airbus A321XLR, το πιο οικονομικό αεροσκάφος του τύπου του.

Ο κ. Βαράντι μίλησε για την τρέχουσα κατάσταση και την επιθυμία για ταξίδια σε σχέση με την ικανότητα ταξιδιού αυτή την περίοδο. Ισχυρίστηκε ότι οι πελάτες του είχαν το κίνητρο να ταξιδεύουν, ιδιαίτερα οι νεότεροι, οι οποίοι γενικά είναι πιο τολμηροί και λιγότερο επηρεασμένοι από την πανδημία.

Ωστόσο, η ασυνεπής ανταπόκριση από διάφορες κυβερνήσεις στον COVID-19 δεν υποστήριζε τη βιομηχανία και ανέφερε ότι χρειάζεται ένα πλαίσιο κανονισμών, για να μπορέσει η αεροπορία να ανακάμψει.

«Τα αεροδρόμια που εισήγαγαν αυξημένα μέτρα ασφαλείας τα πήγαν καλά μετά την 9/11 και χρειαζόμαστε παρόμοια μέτρα σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια. Ενώ τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες είναι ήσυχα, είναι πιο εύκολο να διατηρήσουμε τις κοινωνικές αποστάσεις, αλλά όχι όταν αρχίσουν να γεμίζουν ξανά», είπε.

Όσον αφορά την υγεία και την ασφάλεια στο πλοίο, ο κ. Βαράντι πιστεύει ότι η βιομηχανία ανεβαίνει. Ωστόσο, μέτρα όπως το απλό μπλοκάρισμα του μεσαίου καθίσματος ή η εφαρμογή της απόστασης επί του σκάφους, δεν είναι πρακτικά και δεν θα λειτουργήσουν.
«Δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι επιβάτες έχουν προσβληθεί από τον ιό κατά την πτήση. Στην πραγματικότητα, το φιλτράρισμα αέρα στο αεροσκάφος είναι συγκρίσιμο με μια μονάδα εντατικής θεραπείας».

Έκανε επίσης μια ενδιαφέρουσα σύγκριση.

«Γιατί να πάμε στο εστιατόριο ή στο σούπερ μάρκετ, ασφαλέστερο από την επιβίβαση σε αεροσκάφος, όταν μπορούμε να διαχειριστούμε και να εντοπίσουμε τους επιβάτες μας πιο εύκολα;

«Ωστόσο, υποστηρίζω τη χρήση μάσκας, την απολύμανση των χεριών, την απολύμανση και τη μείωση των σημείων επαφής, όπως πληρωμές με μετρητά», είπε.

Η Wizz Air έχει χρηματοδότηση συνολικού ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και τρέχοντα «λειτουργικά» έξοδα 90 εκατομμυρίων ευρώ το μήνα το καλοκαίρι και 70 εκατομμυρίων ευρώ το μήνα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, κάτι που συγκρίνεται ευνοϊκά με τη Lufthansa που καίει ένα εκατομμύριο ευρώ ανά ώρα!

Όταν ρωτήθηκε για την επιβίωση της τρέχουσας κρίσης του κορωνοϊού, ο κ. Βαράντι είχε ένα τυπικά αισιόδοξο μήνυμα. «Όλα έχουν να κάνουν με τη ρευστότητα και τι προσφέρει στην επιχείρησή σας. Ακόμη και εάν δεν πετάξουμε ούτε έναν επιβάτη για τους επόμενους 24 μήνες, θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε».

Βγαίνοντας από την κρίση, πιστεύει ότι η επακόλουθη ύφεση θα δημιουργήσει επίσης μεγαλύτερες προκλήσεις για τη βιομηχανία από την ίδια την επιδημία. Αεροπορικές εταιρείες μικρής απόστασης, όπως η Wizz Air, θα είναι σε καλύτερη θέση για ανάκαμψη αρχικά, επειδή επικρατεί το χαμηλότερο κόστος. Ορισμένοι επιβάτες θα προσπαθήσουν επίσης να υποβαθμίσουν από τους παλαιούς μεταφορείς για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Όσον αφορά τα εταιρικά ταξίδια, οι εταιρείες θα προσπαθήσουν να μειώσουν τα έξοδά τους μετά τον COVID-19, οπότε τα εταιρικά ταξίδια θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν. Ωστόσο, πιστεύει ότι αυτό θα ωφελήσει επίσης την Wizz Air, καθώς οι επιχειρήσεις αναζητούν πιο οικονομικές πτήσεις.

Η αεροπορική βιομηχανία υπήρξε ένα επαναλαμβανόμενο θέμα καθ ‘όλη τη διάρκεια της τριήμερης διαδικτυακής εκδήλωσης και περιελάμβανε μια συνέντευξη με τον βετεράνο της αεροπορικής βιομηχανίας Σερ Τιμ Κλαρκ, Πρόεδρο της Emirates Airlines, κατά την εναρκτήρια συνεδρία, όπου περιέγραψε την απάντηση της εταιρείας στον COVID-19 και τον αντίκτυπό της στη μελλοντική στρατηγική τους.

Επίσης, την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε η συνεδρία «Επικοινωνία και οικοδόμηση εμπιστοσύνης τώρα» με επικεφαλής τον Εκτελεστικό Εκδότη Travel Weekly, κ. Ίαν Τέιλορ.

Η ομάδα των παγκόσμιων ηγετικών ταξιδιών παρείχε συμβουλές για ηγετική σκέψη στην επικοινωνία κατά τη διάρκεια μιας κρίσης και περιελάμβανε τον Δρ. Τάλεμπ Ριφάι, Πρόεδρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Ειρήνης για τον Τουρισμό (IIPT) και πρώην Γενικό Γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), τον κ. Μπέρναρντ Νταν, Πρόεδρο στη Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Τουρκία για τη Boeing, τον κ. Τζέραλτν Λόλες, Πρέσβη του Παγκόσμιου Συμβουλίου Τουρισμού και Τουρισμού (WTTC) και Διευθυντή του ITIC και τον κ. Χάιμαν Μάταρ, CEO της Beyond Tourism.

Επιπλέον, σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο από το Cirium (ειδικοί στην ανάλυση δεδομένων), που πραγματοποιήθηκε την τελευταία ημέρα, παρουσιάστηκε η δύναμη των αναλυτικών στοιχείων στην υποστήριξη της επιχειρηματικής απόδοσης.

Το Υπουργείο Τουρισμού της Σαουδικής Αραβίας και το Ιταλικό Τουριστικό Συμβούλιο είναι και οι δύο Χορηγοί του ATM Virtual.

Η Arabian Travel Market (ATM), τώρα στο 27ο έτος της, συνεχίζει να αποτελεί το επίκεντρο του τοπίου ταξιδιού και τουρισμού στη Μέση Ανατολή και είναι ο κόμβος όλων των ταξιδιωτικών και τουριστικών ιδεών – παρέχοντας μια πλατφόρμα για  πληροφορίες για τη βιομηχανία.

Η ATM διατηρεί τη βιομηχανία συνδεδεμένη με το ATM Virtual (1-3 Ιουνίου) με διαδικτυακά σεμινάρια, ζωντανές συνεδρίες συνεδρίων, εκδηλώσεις δικτύωσης, συναντήσεις one-on-one κ.ά., παρέχοντας νέες συνδέσεις και επιχειρηματικές ευκαιρίες στο διαδίκτυο.

Οι συνεδρίες είναι διαθέσιμες κατόπιν αιτήματος μέχρι αύριο (Παρασκευή 5 Ιουνίου) για όσους έχουν ήδη εγγραφεί. Για πρόσβαση, μπορεί κανείς να μεταβεί στη διεύθυνση: atmvirtual.eventnetworking.com/online-conference/1579

Όσοι δεν έχουν εγγραφεί στο ATM Virtual θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στη συνεδρία από την επόμενη εβδομάδα στο WTM Global Hub: hub.wtm.com.