Της Εύας Οικονομάκη

Ως ένα δύσκολο σταυρόλεξο χαρακτήρισε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, τη φετινή τουριστική σεζόν, στο πλαίσιο της παρουσίασης της online πλατφόρμας «Greece from Home», την οποία δημιούργησαν από κοινού το υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) και η Marketing Greece, με την υποστήριξη της Google.

«Κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος γι’ αυτό που ζούμε σήμερα. Κανείς δεν φανταζόταν ότι θα ήμασταν σε έναν πόλεμο με έναν αόρατο εχθρό. Κανείς δεν πίστευε ότι η πανδημία θα έκλεινε στο σπίτι 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα τελειώσει. Ο κόσμος αλλάζει βίαια και ραγδαία», τόνισε χαρακτηριστικά ο Χ. Θεοχάρης, επισημαίνοντας ότι στόχος της πλατφόρμας που δημιουργήθηκε είναι να φέρει την Ελλάδα στο προσκήνιο.

«Δεν μπορώ να σας πω πότε θα τελειώσει η κρίση προκειμένου να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος», συμπλήρωσε ο υπουργός Τουρισμού και εστίασε στους άξονες οι οποίοι θα κρίνουν εν πολλοίς τη φετινή σεζόν. «Ο εσωτερικός τουρισμός μπορεί να δώσει μία διέξοδο σε αυτή τη δύσκολη χρονιά», είπε και επικεντρώθηκε στη βιωσιμότητα των ξενοδοχείων που έχουν πληγεί σημαντικά από την υγειονομική κρίση.

Ο Χ. Θεοχάρης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη της ζήτησης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, ενώ επεσήμανε ότι το γρήγορο άνοιγμα το συνόρων θα μπορούσε να λειτουργήσει ως συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα στην παρούσα συγκυρία.

Τόνισε δε ότι η δυνατότητα της χώρας να αντιμετωπίσει την υγειονομική απειλή σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον αποτελεί ένα σημαντικό ατού για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς η ασφάλεια των τουριστών είναι μείζον ζήτημα.

Μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής σεζόν, επισημαίνοντας ότι η ζήτηση που υπήρχε για το α’ εξάμηνο του έτους ενδεχομένως να μεταφερθεί στο β’ εξάμηνο, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, της υγειονομικής κανονικότητας.

«Είναι πρωτόγνωρη κατάσταση αυτή για τη χώρα. Ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των καιρών με συγκεκριμένες στρατηγικές έτσι ώστε η ανάκαμψη να γίνει το συντομότερο. Δεν έχει αποθέματα ο τουρισμός. Δεν είναι όπως μία βιομηχανία που έχει αποθέματα στις αποθήκες της. Αν χαθεί ο Ιούνιος, πάμε για τον επόμενο Ιούνιο», υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού.

Η Ελλάδα στο επίκεντρο

Η πρωτοβουλία Greece From Home, με βασικό μήνυμα «από το σπίτι», που παρουσιάστηκε χθες, έχει τρεις κεντρικούς στόχους: να βοηθήσει ανθρώπους από όλο τον κόσμο να μείνουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα μας, να ανακαλύψουν και να εμπνευστούν από τις ομορφιές της χώρας μας και να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες – όλα αυτά μένοντας σπίτι.

Αναφερόμενος στην πρωτότυπη πρωτοβουλία για τη δημιουργία της καμπάνιας «Greece from home», ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, επεσήμανε: «Με την καμπάνια Greece From Home αντιλαμβανόμαστε απόλυτα τις δύσκολες κοινωνικές και ψυχολογικές συνθήκες που έχει επιβάλλει η πανδημία σχεδόν σε όλον τον πλανήτη, γι΄ αυτό και έχουμε σαν βασικό στόχο να στείλουμε ένα μήνυμα υποστήριξης σε όσους δοκιμάζονται αυτήν την περίοδο. Είναι όμως και μια στρατηγική ενέργεια στήριξης του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επόμενη ημέρα». Και κατέληξε:
«Ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πιο ανθεκτικός από έναν ιό».

Από την πλευρά της, η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, τόνισε: «Πρόκειται για μία φρέσκια ιδέα, που δεν αποσκοπεί προφανώς στη δημιουργία ζήτησης. Είναι αυτονόητο για τη χρονική στιγμή που αναπτύσσεται αυτή η πρωτοβουλία. Εκεί που στοχεύει είναι στο να κρατήσει ζωντανή τη σκέψη της Ελλάδας στο διεθνές κοινό, να ενεργοποιήσει τη μνήμη, να κρατήσει ζωντανή την επιθυμία. Γιατί η Ελλάδα παραμένει πάντα παρούσα».

Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας Greece From Home έγινε από τον Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης, Steve Vranakis και τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και τη Google.