Με την παρουσίαση της Θεσσαλονίκης στο Άμστερνταμ την περασμένη Πέμπτη ολοκληρώθηκε το πρώτο εξάμηνο της δράσης για την προβολή της πόλης στο εξωτερικό, γνωστής ως Διπλωματία των Πόλεων.
Στη φετινή “διαδρομή”, από την αρχή του έτους, ξενοδόχοι, επιχειρηματίες, πανεπιστημιακοί και άλλοι εκπρόσωποι φορέων υπό την αιγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης ταξίδεψαν σε Τελ Αβίβ, Βαρσοβία και Άμστερνταμ. Ο στόχος τους ήταν και είναι κοινός και παραμένει ο ίδιος εδώ και τέσσερα χρόνια, από τότε δηλαδή που ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία αρκετά “διστακτικά” τότε, όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.
“Η διπλωματία των πόλεων έχει φτάσει σε ένα ώριμο στάδιο πλέον. Ξεκίνησε μεν διστακτικά αλλά πήρε μια συγκεκριμένη μορφή βάσει της στρατηγικής που έχουμε αναπτύξει και πήγε πάρα πολύ καλά τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης” σημείωσε o κ.Πέγκας.
Κάνοντας έναν μίνι απολογισμό, ανέφερε ότι τα αποτελέσματα για τις αγορές αυτές ήταν απτά και φάνηκαν με την αύξηση της προσέλευσης τουριστών. Στις δυτικές αγορές ωστόσο ο βαθμός δυσκολίας είναι μεγαλύτερος, καθώς, όπως πρόσθεσε, η Θεσσαλονίκη δεν είναι τόσο γνωστή πόλη ως τουριστικός προορισμός. Για το λόγο αυτό, επεσήμανε, στα επόμενα βήματα και για τους νέους προορισμούς που θα επισκεφτεί η Διπλωματία των Πόλεων, θα χρειαστεί ενδεχομένως η συνεργασία με κάποιον εξειδικευμένο επαγγελματία για τη διαμόρφωση των επαγγελματικών συναντήσεων (B2B).
Συνολικά ωστόσο, για τον αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης, τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά, καθώς “έχει δημιουργηθεί θετικό παράδειγμα για την πόλη”, με τη συνεργασία όλων των συμμετεχόντων.
Στην τελευταία αποστολή της Διπλωματίας των Πόλεων στο Άμστερνταμ, όπως σε κάθε πόλη, έγινε παρουσίαση όλων των λόγων για τους οποίους αξίζει κάποιος να επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, όχι μόνο για διακοπές, χαλάρωση και γαστρονομικές εξερευνήσεις αλλά και για σπουδές, συνέδρια, αγορές και επενδύσεις. Μαζί με τη Θεσσαλονίκη, έγινε και η παρουσίαση της Χαλκιδικής από τη διευθύντρια μάρκετινγκ στο Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής, Τάνια Ακριτίδου.
Επιπλέον συμμετείχαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπως και το γραφείο για το Συνεδριακό Τουρισμό – Thessaloniki Convention Bureau (TCB).
Τις αποστολές στηρίζει η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, για την οποία το πρώτο εξάμηνο της φετινής δράσης άφησε σημαντικές εντυπώσεις, καθώς όπως δήλωσε η η διευθύντρια πωλήσεων Βορείου Ελλάδος και Ιονίων Νήσων και αντιπρόεδρος του TCB, Ειρήνη Σιδηροπούλου, το αποτύπωμα που αφήνουν οι αποστολές αρχίζει να ισχυροποιείται.
“Σκοπός μας είναι η Θεσσαλονίκη ως πόλη, σε συνδυασμό με την Χαλκιδική, να διεκδικήσει την εξωστρέφεια και την θέση της, όχι μόνο στις παραδοσιακές μας αγορές αλλά και σε αυτές που είναι πιο απομακρυσμένες, οι οποίες παρουσιάζουν ανάπτυξη και ενδιαφέρον για μελλοντικές συνεργασίες” πρόσθεσε.
Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ