Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο Lufthansa Group προβλέπει διατηρήσιμη ανάπτυξη παρά τις τρέχουσες «λειτουργικές προκλήσεις», καθώς σημείωσε επιστροφή στα κέρδη το δεύτερο τρίμηνο, λόγω της premium ζήτησης, της αύξησης της μέσης απόδοσης επιβατών και της δραστηριότητας στον τομέα των logistics.

Ο όμιλος, στον οποίο ανήκουν οι αεροπορικές εταιρείες Lufthansa German Airlines,  SWISS,  Austrian Airlines, Brussels Airlines και Eurowings, ανέφερε λειτουργικά κέρδη 393 εκατ. ευρώ και προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές 2,1 δις ευρώ το δεύτερο τρίμηνο.

Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε στα 29 εκατομμύρια (74% των επιπέδων του 2019) με συντελεστή φόρτωσης θέσεων 80 τοις εκατό, ο οποίος ήταν μόλις 3 μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Οι αποδόσεις βελτιώθηκαν σημαντικά κατά μέσο όρο 24% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και σημείωσαν αύξηση 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Το ισχυρό αποτέλεσμα εξαμήνου επιτεύχθηκε παρά τις «συνεχείς προκλήσεις», τόνισε ο Carsten Spohr, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου καθώς η αεροπορική βιομηχανία της Ευρώπης λύγισε κάτω από την αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής.

Όπως είπε «η χαρά της ισχυρής ζήτησης ήταν και είναι θολωμένη από τις λειτουργικές δυσκολίες. Για το σύνθετο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας, η ράμπα από 20% σε 80% μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες ήταν πολύ απότομη».

Ο Carsten Spohr επεσήμανε τις ελλείψεις προσωπικού σε ολόκληρη τη βιομηχανία, το «απρόβλεπτο» κλείσιμο του εναέριου χώρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τα «πρωτοφανή» σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό αεροσκαφών ως παράγοντες πίσω από τη διακοπή.
Ωστόσο, επέμεινε ότι η κατάσταση έχει «σταθεροποιηθεί» στα αεροδρόμια του ομίλου στη Γερμανία.

Η Lufthansa Cargo παρουσίασε σε επίπεδα ρεκόρ κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κερδίζοντας 482 εκατ. ευρώ (από 326 εκατ. ευρώ το 2021) λόγω των συνεχιζόμενων ελλείψεων χωρητικότητας και των διαταραχών στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η δραστηριότητα κρατήσεων παρέμεινε ισχυρή, λόγω των κορυφαίων ταξιδιωτών αναψυχής.

Οι προβλέψεις για τη συνολική παραγωγική ικανότητα για το έτος παραμένουν σταθερές κατά μέσο όρο στο 75% των επιπέδων πριν από την κρίση, ωστόσο η πρόβλεψη για το τρίτο τρίμηνο έχει μειωθεί ελαφρά από 85% σε 80%.

Οι επιχειρηματικές κρατήσεις, εν τω μεταξύ, φέρονται σε άνοδο και αναμένεται να κινηθούν περαιτέρω ανοδικά, το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Εκτιμάται ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα φαίνονται «πιο φυσιολογικά» το 2024 και ότι ο Lufthansa Group βρίσκεται «σε καλό δρόμο» για να φτάσει σε ανάκαμψη 80%.

Με τη συνολική ζήτηση να αναμένεται να αυξηθεί, ο όμιλος σχεδιάζει να προσλάβει 5.000 νέους υπαλλήλους το δεύτερο εξάμηνο του 2022, τόσο σε πλήρωμα καμπίνας όσο και σε προσωπικό εδάφους.

Ο επικεφαλής του Lufthansa Group επέμεινε ότι ο όμιλος βρίσκεται σε «ισχυρή θέση» και έχει γίνει «πιο ανθεκτικός» μετά την πανδημία, δηλώνοντας ότι περισσότερο από το 70% των πωλήσεων εισιτηρίων είναι εκτός Γερμανίας.

Η θετική απόδοση επιβατών που καταγράφηκε το 2ο τρίμηνο πρόκειται να συνεχιστεί και στο τρίτο τρίμηνο και ο όμιλος αναμένει τώρα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) για το έτος να είναι πάνω από 500 εκατ. ευρώ.
Οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 2,5 δις ευρώ.

«Θέλουμε και θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη θέση μας ως νούμερο ένα στην Ευρώπη και έτσι να διατηρήσουμε τη θέση μας στο παγκόσμιο κορυφαίο πρωτάθλημα του κλάδου μας, πρόσθεσε ο Carsten Spohr.

Εκτός από την επιτευχθείσα επιστροφή στην κερδοφορία, τα κορυφαία προϊόντα για τους πελάτες μας και οι προοπτικές για τους υπαλλήλους μας αποτελούν πλέον για άλλη μια φορά την πρώτη μας προτεραιότητα».