Οι κυβερνήσεις και οι ενδιαφερόμενοι του κλάδου κινούνται με ταχείς ρυθμούς για την υιοθέτηση ψηφιακών ταξιδιωτικών διαπιστευτηρίων

 

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και οι συνεργάτες της απέδειξαν ότι ο κλάδος είναι έτοιμος να προσφέρει μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία αεροπορικών ταξιδιών.

Το τεστ πραγματοποιήθηκε με δύο επιβάτες που χρησιμοποίησαν διαφορετικά ψηφιακά πορτοφόλια και ταξιδιωτικά διαπιστευτήρια σε ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Χονγκ Κονγκ και Τόκιο.

Η IATA συνεργάστηκε με την Cathay Pacific, το Hong Kong International Airport, το Narita International Airport και τους παρόχους τεχνολογίας Branchspace, Facephi, NEC, Neoke, Northern Block και SICPA.

Αυτή η δοκιμαστική πτήση, σε ένα ζωντανό περιβάλλον αεροδρομίου, πραγματοποιήθηκε στις 21 και 22 Οκτωβρίου. Ο στόχος ήταν να παρουσιάσει την αποτελεσματικότητα ενός ψηφιακού ταξιδιωτικού συστήματος που τροφοδοτείται από ψηφιακή ταυτότητα και βιομετρικά στοιχεία, επιτρέποντας στους επιβάτες να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους χωρίς να χρειάζεται να επιδεικνύουν επανειλημμένα φυσικά ταξιδιωτικά έγγραφα.

Το proof-of-concept (PoC) δοκίμασε σενάρια πραγματικού κόσμου, βασιζόμενο σε ένα προηγούμενο PoC που διεξήχθη σε ελεγχόμενο περιβάλλον το 2023. Σε αυτήν την τελευταία δοκιμή, δύο επιβάτες χρησιμοποίησαν ψηφιακά πορτοφόλια που περιείχαν βασικά ταξιδιωτικά διαπιστευτήρια, όπως ψηφιακά διαβατήρια, εταιρικά αναγνωριστικά και διαπιστευτήρια συχνών επιβατών, για να διαχειριστούν το ταξίδι τους από την αρχή μέχρι το τέλος.

Αυτό περιλάμβανε τη λήψη εξατομικευμένων προσφορών, την κράτηση των πτήσεων τους, το check-in, την εξασφάλιση βίζας και τη λήψη καρτών επιβίβασης, όλα χωρίς παραδοσιακούς ελέγχους εγγράφων.

Αντίθετα, χρησιμοποίησαν βιομετρική ταυτοποίηση σε όλες τις διαδικασίες του αεροδρομίου, όπως παράδοση αποσκευών, ελέγχους ασφαλείας και επιβίβαση.

Το PoC ενσωμάτωσε επτά επαληθεύσιμα διαπιστευτήρια (VC), συμπεριλαμβανομένων αντιγράφων ePassport, ζωντανών βιομετρικών εικόνων, αντιγράφων βίζας, εταιρικών αναγνωριστικών, συνδρομών σε συχνούς επιβάτες, παραγγελιών και καρτών επιβίβασης.

Αυτά τα διαπιστευτήρια αποθηκεύτηκαν σε δύο ψηφιακά πορτοφόλια και επαληθεύτηκαν μέσω ενός συστήματος μητρώου εμπιστοσύνης που επιβεβαίωσε τη νομιμότητα των εκδοτών διαπιστευτηρίων.

Αυτή η δοκιμή έδειξε ότι τα ψηφιακά ταξιδιωτικά διαπιστευτήρια μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα με τα υπάρχοντα συστήματα αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών, προσφέροντας μια εξαιρετικά εξατομικευμένη, αποτελεσματική και ασφαλή ταξιδιωτική εμπειρία.

Ένα από τα σημαντικά επιτεύγματα αυτής της δοκιμής ήταν η χρήση βιομετρικής αναγνώρισης για την αντικατάσταση των παραδοσιακών ελέγχων εγγράφων σε διάφορα στάδια του αεροδρομίου. Αυτό επέτρεψε στους ταξιδιώτες να κινούνται ομαλά μέσω των σημείων ελέγχου, συναινώντας να μοιράζονται τα βιομετρικά τους δεδομένα που ήταν αποθηκευμένα στα ψηφιακά τους πορτοφόλια για να ολοκληρώσουν κάθε βήμα του ταξιδιού τους.

Η επιτυχημένη επίδειξη επιβεβαίωσε την ετοιμότητα της αεροπορικής βιομηχανίας να υιοθετήσει μια πλήρως ψηφιακή ταξιδιωτική εμπειρία.

Το όραμα της IATA για το Modern Airline Retailing και τα πρότυπα One ID ήταν στον πυρήνα αυτού του PoC, δείχνοντας πώς τα πρότυπα σε ολόκληρη τη βιομηχανία μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών διατηρώντας παράλληλα την εναρμόνιση με τις υπάρχουσες διαδικασίες αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων.

Κρίσιμη για την επιτυχία του τεστ ήταν η χρήση επαληθεύσιμων διαπιστευτηρίων (VC) για ζωντανά βιομετρικά VC και κάρτα επιβίβασης, τα οποία αναπτύχθηκαν και δοκιμάστηκαν φέτος.

Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ένα Visa VC, επιδεικνύοντας τη δυνατότητα διενέργειας ελέγχων βίζας χωρίς χαρτί, απλοποιώντας περαιτέρω τη διαδικασία ταξιδιού. Το σχέδιο τεχνικής καθοδήγησης για την ψηφιοποίηση του αποδεκτού πλαισίου χρησιμοποιήθηκε επίσης με επιτυχία ως βάση για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων.

Αυτή η επιτυχημένη χρήση πολλαπλών εκδοτών VC, επαληθευτών και πορτοφολιών από τους δύο ταξιδιώτες επικύρωσε την ευελιξία και την ευρωστία της τεχνολογίας ψηφιακής ταυτότητας σε διαφορετικούς φορείς αρμοδιοτήτων και στάδια ταξιδιού.

Τόσο στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ όσο και στο αεροδρόμιο Narita του Τόκιο, τα συστήματα ενσωματώθηκαν ομαλά με τα υπάρχοντα βιομετρικά συστήματα, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία είναι έτοιμη να εφαρμοστεί σε πραγματικά ταξιδιωτικά περιβάλλοντα.

Μια άλλη βασική πτυχή του PoC ήταν η επιτυχής δοκιμή του Μητρώου Αξιόπιστων Εκδοτών.

Αυτό το σύστημα διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επαλήθευση ότι ένα ταξιδιωτικό διαπιστευτήριο, όπως ψηφιακό διαβατήριο ή βίζα, εκδόθηκε από αξιόπιστη και επαληθευμένη οντότητα. Η απρόσκοπτη ενσωμάτωση αυτού του συστήματος απέδειξε περαιτέρω ότι τα ψηφιακά διαπιστευτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια και αξιοπιστία για διεθνή ταξίδια.

Για να καταστεί δυνατή η ευρεία υιοθέτηση της ψηφιακής ταξιδιωτικής εμπειρίας, η IATA τόνισε τη σημασία της ανάπτυξης ενός ανοιχτού οικοσυστήματος όπου μπορούν να συμμετέχουν εκδότες διαπιστευτηρίων τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Αυτό θα είναι απαραίτητο για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία των ψηφιακών ταξιδιωτικών διαπιστευτηρίων, καθώς περισσότερες χώρες και αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να υιοθετούν συστήματα ψηφιακής ταυτότητας με βάση τα πρότυπα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Το όραμα της IATA για το μέλλον

Το τεστ σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών, στο οποίο η ψηφιακή ταυτότητα και τα βιομετρικά στοιχεία θα βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών προσφέροντας ένα πιο εξατομικευμένο, ασφαλές και αποτελεσματικό ταξίδι. Όπως εξήγησε ο Nick Careen, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της IATA για τις Λειτουργίες και την Ασφάλεια, «μια απρόσκοπτη πλήρως ψηφιακή ταξιδιωτική εμπειρία που τροφοδοτείται από ψηφιακή ταυτότητα και βιομετρικά στοιχεία έχει περάσει από τη θεωρία στην αποδεδειγμένη πραγματικότητα».

Οι κυβερνήσεις και οι ενδιαφερόμενοι του κλάδου κινούνται με ταχείς ρυθμούς για την υιοθέτηση ψηφιακών ταξιδιωτικών διαπιστευτηρίων. Η Ευρώπη, για παράδειγμα, σχεδιάζει να εκδώσει Ψηφιακά Πορτοφόλια Ταυτότητας στους πολίτες και τους κατοίκους της έως το 2027, δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον για ευρύτερη χρήση ψηφιακών ταξιδιωτικών συστημάτων στο εγγύς μέλλον.

Το Hong Kong–Tokyo PoC αναπτύχθηκε μέσω του Data and Technology Hub της IATA, το οποίο συγκεντρώνει εταίρους του κλάδου από όλη την αλυσίδα αξίας ταξιδιών για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και λύσεων για τον κλάδο των αερομεταφορών. Ο στόχος είναι να βοηθήσει τον κλάδο να δημιουργήσει αξία και να ξεπεράσει τις προκλήσεις καθώς μεταβαίνει προς ένα ψηφιακό μέλλον.

Όλα συγκλίνουν στην πεποίθηση ότι το μέλλον των απρόσκοπτων, πλήρως ψηφιακών ταξιδιών είναι πιο κοντά από ποτέ.