Η Iata συμφώνησε πρόσφατα στη μείωση του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα για την αεροπορία στην ετήσια γενική συνέλευσή της στη Βοστώνη.

Συγκεκριμένα αποφάσισε στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050.

Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν δεσμευτεί προηγουμένως να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 50% του επιπέδου του 2005 έως το 2050.

Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Iata, προέτρεψε την υποστήριξη του ψηφίσματος λέγοντας στα μέλη:

«Αναγνωρίζουμε ότι η ελευθερία να πετάξουμε θα εξαρτηθεί από την ικανότητά μας να πετάμε με βιώσιμο τρόπο. Όπως όλες οι βιομηχανίες, πρέπει να μειώσουμε και τελικά να εξαλείψουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα». Αυτό ανέφερε στα μέλη ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IΑΤΑ.

Ο στόχος μείωσης 50% που τέθηκε το 2010 είχε ως αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες να «επενδύσουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε πιο αποδοτικά καύσιμα αεροσκάφη». Ως εκ τούτου η χρήση βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF) αυξήθηκε από οκτώ εκατ. λίτρα ετησίως το 2016 σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια φέτος.

Η κλίμακα της βιομηχανίας το 2050 θα απαιτήσει μετριασμό 1,8 γιγατόνων άνθρακα.

Ένα πιθανό σενάριο είναι ότι το 65% αυτού θα μειωθεί μέσω βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας.