Η Airbnb ανακοίνωσε έσοδα καλύτερα από τα αναμενόμενα για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, ενώ προβλέπει περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης φέτος.

Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές ύψους 349 εκατ. δολ., ή 55 σεντς ανά μετοχή, συγκριτικά με κέρδη 319 εκατ. δολ. ή 50 σεντς ανά μετοχή το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, η κερδοφορία έχει επηρεαστεί από μη επαναλαμβανόμενες παρακρατήσεις φόρων ύψους 1 δισ. δολ.

Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 738 εκατ. δολ. έναντι 645 εκατ. δολ. που προέβλεπαν οι αναλυτές με βάση δημοσκόπηση της StreetAccount.

Τα έσοδα κατέγραψαν αύξηση 17% στα 2,22 δισ. δολ. από 1,9 δισ. δολ. το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Οι αναλυτές με βάση δημοσκόπηση της FactSet ανέμεναν έσοδα ύψους 2,165 δισ. δολ. Επίσης, η Airbnb ανακοίνωσε πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών ύψους έως 6 δισ. δολ.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η διοίκηση εκτιμά πως τα έσοδα θα διαμορφωθούν μεταξύ 2,03 δισ. δολ. και 2,07 δισ. δολ., με τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών να τα τοποθετούν στα 2,03 δισ. Επιπλέον, δήλωσε πως το α’ τρίμηνο ξεκίνησε πολύ δυναμικά, με περίπου 6 εκατ. ταξιδιώτες να γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά σε κατάλυμα Airbnb.

Επιπλέον, η διοίκηση της εταιρείας τόνισε πως η ζήτηση παραμένει ισχυρή κυρίως για νέους χρήστες. Όπως ανέφερε στην ανακοίνωσή της, ύστερα από τη μεταβλητότητα που καταγράφηκε τον Οκτώβριο, σε συνέχεια του πολέμου Ισραήλ – Χαμάς, ο ρυθμός αύξησης των κρατήσεων επιταχύνθηκε.

Η μέση ημερήσια τιμή για το δ’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 3%, στα 157 δολ., ενώ το τρίμηνο έκλεισε με 7,7 εκατ. “ενεργά” ακίνητα στην πλατφόρμα, υψηλότερα κατά 18% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

“Η Airbnb βρίσκεται σε σημείο καμπής” ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας σε επιστολή προς τους μετόχους της, όπου παρουσίαζε τα αποτελέσματα. “Τα τελευταία τρία χρόνια στόχος μας ήταν η τελειοποίηση των υπηρεσιών μας. Πλέον είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στο επόμενο κεφάλαιο.”.

Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος k. Brian Chesky δήλωσε: «Το 2023 ήταν άλλη μια επιτυχημένη χρονιά για την Airbnb. Η κοινότητα ξεπέρασε τα πέντε εκατομμύρια για πρώτη φορά, παραδώσαμε σχεδόν 200 νέες αναβαθμίσεις στη βασική μας υπηρεσία και κλείσαμε τη χρονιά με τον υψηλότερο αριθμό ενεργών καταχωρίσεων παγκοσμίως».