Σύνταξη: tourismtoday.gr

Επενδύσεις ύφους 12 δισ. δολ για την αναβάθμιση των αεροδρομίων σχεδιάζει η Ινδία, προκεμένου να ανταπεξέλθει στην κατακόρυφη άνοδο της εγχώριας και διεθνούς επιβατικής κίνησης.

Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι επιδιώκει να αυξήσει τον αριθμό των αεροδρομίων από τα 148 σήμερα σε 220 το 2025.

Το σχέδιο εκσυγχρονισμού προβλέπει επίσης ρύθμιση και έλεγχο της, εναέριας κυκλοφορίας και αύξηση του αριθμού των σχολών ιπταμένων.

Περιλαμβάνει έργα “greenfield”, νέους τερματικούς σταθμούς και την ανακαίνιση υφιστάμενων εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των πρώην στρατιωτικών αεροδρομίων που έχουν απομείνει από την εποχή της αποικιοκρατίας.

Αναφέρεται ότι ολόκληρη η χώρα των 1,42 δισ. κατοίκων έχει στόλο μόλις περίπου 700 αεροσκαφών, τα υπάρχοντα αεροδρόμια σε μεγάλες πόλεις όπως το Δελχί και η Βομβάη υπολείπονται χώρων στάθμευσης και προσγείωσης.

Ανερχόμενη αεροπορική δύναμη η Ινδία

Η κίνηση έρχεται καθώς η Ινδία εδραιώνεται στην παγκόσμια σκηνή, ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά.

Η χώρα έχει ήδη αφήσει το στίγμα της στη βιομηχανία, με την Air India Ltd. να ανακοινώνει τη μεγαλύτερη συμφωνία στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας. Η Boeing και η Airbus SE προμηθεύονται ανταλλακτικά από την Ινδία εδώ και χρόνια.

Η Boeing προβλέπει ότι η επιβατική κίνηση της Ινδίας θα αυξηθεί με ρυθμό σχεδόν 7% ετησίως, σε σύγκριση με 4,9% στην Κίνα από το 2022 έως το 2041.

Ο Πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι θέλει να αναδείξει την Ινδία σε παγκόσμιο κόμβο διασύνδεσης καθώς και προορισμό για τουρίστες και επιχειρήσεις. Η αεροπορική διασύνδεση μικρότερων πόλεων αποτελεί, επίσης, μέρος της αναπτυξιακής του ατζέντας.

Αντιδράσεις για τη μέγα επένδυση στα αεροδρόμια

Ωστόσο, δεν είναι όλοι τόσο ενθουσιασμένοι με το μέγα σχέδιο για την ινδική αεροπλοΐα. Μερίδα των ειδικών, ισχυρίζονται ότι τέτοια έργα υποδομής μεγάλης κλίμακας θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση της Ινδίας, η οποία σύμφωνα με έκθεση της Dalberg Advisors, κοστίζει στη χώρα 95 δισεκατομμύρια δολάρια σε ΑΕΠ ετησίως.

Αυτό αναδεικνύει την αντίθεση μεταξύ του στόχου του Μόντι να κάνει την Ινδία ανεπτυγμένο έθνος τα επόμενα 25 χρόνια και του στόχου του να φτάσει το καθαρό μηδέν έως το 2070.

«Λίγα έθνη έχουν τόσο φιλόδοξους στόχους για τον τομέα των αερομεταφορών όπως η Ινδία, και η επίτευξη αυτών των στόχων θα συνοδεύεται από αύξηση των εκπομπών», δήλωσε ο κ. Lewis Burroughs, ανώτατο στέλεχος στην ICF International Inc.
«Μέχρι να συμβούν μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές, τα δύο θα συνδέονται σε μεγάλο βαθμό», πρόσθεσε.

Η Ινδία επιδιώκει να έχει περισσότερα από 90 αεροδρόμια ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα έως το 2024, μια δύσκολη πρόκληση, δεδομένου ότι υπάρχουν μόνο δύο τέτοια αεροδρόμια τώρα, στο Νέο Δελχί και στο νότιο λιμάνι της πόλης Κότσι.