Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας της Ισπανίας, Renfe, ανακοίνωσε πλήρη απαγόρευση των ηλεκτρικών σκούτερ σε όλο το δίκτυό της.

Από τις 12 Δεκεμβρίου 2023, αυτή η νέα πολιτική θα επηρεάσει όλες τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των τρένων πόλης, μεσαίων αποστάσεων, μεγάλων αποστάσεων και τρένων υψηλής ταχύτητας.

Η απαγόρευση επεκτείνεται σε φημισμένες γραμμές τρένων όπως η AVE, η Avlo, η Alvia, η Avant, η Euromed και η Intercity.

Αυτή η σαρωτική απόφαση επηρεάζει όλες τις ηλεκτρικές συσκευές κινητικότητας που τροφοδοτούνται με μπαταρία, συμπεριλαμβανομένων των segway. Ωστόσο, γίνονται εξαιρέσεις για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τις συσκευές που βοηθούν όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα κινητικότητας.

Η παραβίαση αυτού του κανόνα θα έχει ως αποτέλεσμα να ζητηθεί από τους επιβάτες να αποβιβαστούν από το τρένο.

Ο κύριος λόγος πίσω από αυτό το τολμηρό βήμα δεν είναι η ταλαιπωρία που προκαλείται στους συνεπιβάτες, αλλά ο σοβαρός «κίνδυνος για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια» που ενέχουν αυτές οι συσκευές. Οι ανησυχίες επικεντρώνονται γύρω από τις μπαταρίες αυτών των συσκευών κινητικότητας, οι οποίες είναι επιρρεπείς σε υπερθέρμανση, έκρηξη και δυνητικά πρόκληση πυρκαγιάς στο σκάφος.

Μια ευρύτερη τάση στην ασφάλεια των δημόσιων μεταφορών

Αυτή η κίνηση δεν είναι μεμονωμένη. Στις αρχές Νοεμβρίου, οι περιφερειακές αρχές στη Μαδρίτη επέβαλαν παρόμοια απαγόρευση για τα ηλεκτρικά σκούτερ σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των λεωφορείων, του μετρό και του τραμ. Η απόφαση αυτή ακολούθησε ένα περιστατικό όπου ένα ηλεκτρονικό σκούτερ εξερράγη στο σύστημα του μετρό της Μαδρίτης.

Οι αρχές μεταφορών της Βαρκελώνης έχουν επίσης θεσπίσει προσωρινή απαγόρευση των ηλεκτρονικών σκούτερ και άλλων οχημάτων προσωπικής κινητικότητας (PMV) για λόγους ασφαλείας, που προκλήθηκε και πάλι από ένα παρόμοιο περιστατικό έκρηξης μπαταρίας. Στη Σεβίλλη, η πρόσβαση στα ηλεκτρονικά σκούτερ έχει περιοριστεί στο μετρό κατά τις ώρες αιχμής τις καθημερινές.

Η τάση εκτείνεται πέρα ​​από την Ισπανία. Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, καθώς και τα συστήματα του μετρό του Λονδίνου και του Αμβούργου, έχουν ήδη απαγορεύσει τα ηλεκτρικά σκούτερ. Επιπλέον, το Παρίσι έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που απαγόρευσε τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ τον Σεπτέμβριο του 2023.

Αντίθετα, οι νέες σιδηροδρομικές εταιρείες χαμηλού κόστους της Ισπανίας Iryo και Ouigo εξακολουθούν να επιτρέπουν τα ηλεκτρικά σκούτερ στα τρένα τους, σύμφωνα με τις επίσημες ιστοσελίδες τους. Αυτή η απόκλιση στις πολιτικές εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ομοιομορφία των μέτρων ασφαλείας μεταξύ των διαφόρων φορέων.

Η απόφαση της Renfe σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση των προσωπικών συσκευών κινητικότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Υπογραμμίζει την αυξανόμενη ανησυχία για την ασφάλεια αυτών των ολοένα και πιο δημοφιλών τρόπων μεταφοράς. Ενώ αυτά τα μέτρα ενδέχεται να προκαλέσουν ταλαιπωρία σε ορισμένους, είναι καθοριστικής σημασίας για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας του ευρύτερου κοινού. Καθώς το τοπίο της αστικής κινητικότητας εξελίσσεται, τέτοιοι κανονισμοί μπορεί να γίνουν πιο συνηθισμένοι, διαμορφώνοντας το μέλλον των μεταφορών στους αστικούς χώρους.