Μεγαλύτερη αξία έχουν ο ήλιος, η γαστρονομία και οι αθλητές της Ισπανίας, παρά η οικονομία της χώρας, οι επενδυτικές ευκαιρίας ή οι εταιρείες της, σύμφωνα με το βαρόμετρο του Elcano Royal Institute.

Ειδικότερα, η Ισπανία έλαβε μέσο όρο 7,1 τερματίζοντας μπροστά από άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες στην κατάταξη του βαρόμετρου, καθώς η Ισπανία δεν συνδέεται πλέον με την οικονομική κρίση και θεωρείται τουριστικός προορισμός. Ο ισπανικός ήλιος, οι ταυρομαχίες και η γαστρονομία θεωρούνται τα πιο αξιόπιστα περιουσιακά στοιχεία της χώρας – υπερβαίνοντας κατά πολύ την οικονομική δυναμικότητα ή την ικανότητα για τεχνολογική καινοτομία.

Αυτή είναι η εκτίμηση που έδωσε το Royal Elcano Institute για την εικόνας της Ισπανίας με βάση τις συνεντεύξεις 4 468 πολιτών από 11 ευρωπαϊκές, ασιατικές, αφρικανικές χώρες και τις ΗΠΑ.

Η μελέτη έδειξε, πάνω απ ‘όλα, ότι τα προϊόντα με την υψηλότερη αξία στην Ισπανία είναι οι δυνατότητές της ως προορισμού διακοπών, της υψηλής ποιότητας γαστρονομίας καθώς και των ελίτ αθλητών της. Η ισπανική οικονομία, οι επενδυτικές ευκαιρίες και οι βιομηχανίες εμφανίζονται πολύ χαμηλότερα στον κατάλογο των αποτιμημένων περιουσιακών στοιχείων.

Οι Γερμανοί, οι Βρετανοί και οι Γάλλοι συνδέουν την Ισπανία κυρίως με την ηλιοφάνεια. Οι Ιταλοί, οι Χιλιανοί, οι Κινέζοι, οι Ιάπωνες και οι Τούρκοι συνδέουν τη χώρα με τις ταυρομαχίες. Οι ισπανικές πόλεις, το φλαμένκο και το ποδόσφαιρο αποτελούν επίσης μέρος της συλλογικής εικόνας.

Το Ινστιτούτο Elcano επεσήμανε το γεγονός ότι η Ισπανία εξακολουθεί να απομακρύνεται από την εικόνα της «φτωχής» χώρας, όπως τη θεωρούσαν πολλοί Ευρωπαίου λόγω της κρίσης

Παρά το γεγονός αυτό, το 63% των Γερμανών και των Γάλλων πολιτών εξακολουθούν να ορίζουν την Ισπανία με αυτόν τον τρόπο, ενώ οι Βρετανοί και οι Ιταλοί μοιράζονται 50/50 στην αντίληψή τους για τη χώρα.

Σημειώνεται ότι η αντίληψη ότι η Ισπανία είναι μια χώρα “αναψυχής” αντί για μια χώρα όπου οι άνθρωποι εργάζονται σκληρά  έχει μειωθεί κατά 40% από το 2014 – φθάνοντας το 26% στη Γερμανία. Κατά τον ίδιο τρόπο, οι Γερμανοί πολίτες έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη σε όλες τις διάφορες πτυχές της Ισπανίας. Στις ΗΠΑ και τη Γαλλία, η περιγραφή της Ισπανίας ως πλούσιας, σύγχρονης και αστικής χώρας αυξάνεται επίσης.