Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η κορυφαία κατάταξη των 43 tour operators στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία παρέμεινε αμετάβλητη την περασμένη τουριστική χρονιά 2021/22, στο TravelTalk του fvw.

Η TUI, η DER Touristik και η FTI, ηγούνται της αγοράς στις πρώτες θέσεις αντίστοιχα. Τις ακολουθούν με διαφορά οι tour operators (t.o.) Alltours και Schauinsland στην τέταρτη και πέμπτη θέση.

Μεταξύ των εταιρειών με κύκλο εργασιών άνω του 1 δις ευρώ είναι οι δύο πάροχοι κρουαζιέρας Aida και TUI Cruises (συμπεριλαμβανομένης της μάρκας Hapag-Lloyd Cruises) καθώς και ο ηγέτης στην ελβετική αγορά Hotelplan Group, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τη Vtours και τον ειδικό όμιλο εξοχικών κατοικιών Interhome Group.

Η TUI εδραιώνει την πρώτη θέση

Ηγέτης –όπως ήταν εδώ και δεκαετίες– είναι η TUI Deutschland. Αν προσέθετε την «ετεροθαλή» TUI Cruises, μια κοινοπραξία της TUI AG και της Royal Caribbean Group, η πρώτη θέση θα ήταν ακόμη πιο ξεκάθαρη.

Τα εμπορικά σήματα ταξιδιωτικών πρακτόρων της TUI, τα οποία περιλαμβάνουν τις Airtours και L’tur καθώς και μερίδιο στην Gebeco, επέστρεψαν στα επίπεδα εσόδων του 2019.

Μετά από μια βαριά ζημιά 329 εκατ. ευρώ το 2020/21, η TUI σε Κεντρική Ευρώπη (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) πέτυχε λειτουργικό κέρδος (προσαρμοσμένο EBIT) 88 εκατ. ευρώ το οικονομικό έτος έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2022.

Αυτό περιλαμβάνει περίπου 50 εκατ. ευρώ ενίσχυση γεφύρωσης που χορηγήθηκε παράλληλα με κρατικά δάνεια για τον Όμιλο.
Το 57% του τζίρου προήλθε μέσω της ίδιας διανομής, συμπεριλαμβανομένων των υποκαταστημάτων TUI.com σε franchise και 528 ταξιδιωτικών πρακτορείων.

DER Touristik και FTI σχεδόν στο ίδιο επίπεδο

Οι δύο τουριστικοί πράκτορες έγιναν πρόσφατα πρωτοσέλιδα λόγω των διαπραγματεύσεων για την εξαγορά της FTI από τη μητρική DER Rewe.

Το αν αυτό θα λειτουργήσει είναι αβέβαιο. Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών και οι δύο βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με την TUI.
Και οι δύο ταξιδιωτικοί πράκτορες φέρονται να έχουν επιστρέψει στα θετικά αποτελέσματα το 2022.
Η DER Touristik δεν έχει φτάσει ακόμη τον τζίρο του 2019 ξανά επειδή είναι ισχυρή στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, για παράδειγμα στην Ασία.

Η DER Touristik δεν έχει φθάσει ακόμη τον κύκλο εργασιών του 2019, επειδή είναι ισχυρή στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, για παράδειγμα στην Ασία.

Η FTI εξακολουθεί επίσης να υστερεί. Ο διευθύνων σύμβουλος Ralph Schiller έχει τερματίσει τη θυελλώδη αναπτυξιακή πορεία των προηγούμενων ετών και επικεντρώνεται σε μια πορεία προσανατολισμένη στα κέρδη.
Επιπλέον, περιφερειακοί τομείς όπως οι κρουαζιέρες και οι εκδρομές LAL (για εκμάθηση ή ενίσχυσης ξένης γλώσσας).

Η Alltours και η Schauinsland σημειώνουν ισχυρά κέρδη

Οι οικογενειακές επιχειρήσεις τα πήγαν καλύτερα από τον μέσο όρο στην πανδημία. Αναπτύχθηκαν έντονα το περασμένο έτος και βρίσκονται πολύ πάνω από τον κύκλο εργασιών τους για το 2019.

Και οι δύο -και η TUI, με κάποιες εξαιρέσεις- είναι οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι από την πτώχευση της Thomas Cook, ειδικά καθώς η Alltours και η Schauinsland τοποθετούνται ως τουριστικοί πράκτορες με καλή σχέση τιμής-απόδοσης, παρόμοια με την κύρια μάρκα της TC, την Neckermann Reisen.

Ο Willi Verhuven ιδιοκτήτης της Alltours (στον όμιλο εταιρειών του οποίου ανήκει και η κερδοφόρα Allsun Hotels) κατάφερε μάλιστα να βγει από τα μαύρα έτη κρίσης 2020 και 2021.

Η Schauinsland εμφάνισε κέρδη τουλάχιστον για το 2021, σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσιεύτηκε στην Ομοσπονδιακή Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Πέτυχε ρεκόρ τζίρου το περασμένο έτος, σχεδόν τριπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 0,5 δις ευρώ περισσότερα από ό,τι πριν από το Covid-19.

Η Aida και η TUI Cruises ξεκινούν και πάλι

Η Aida παρέλαβε το Cosma 2022, το δεύτερο πλοίο της κλάσης Helios μετά το Nova. Με 2.732 καμπίνες, το πλοίο έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από τα τέσσερα πλοία Cara, Vita, Mira και Aura που έφυγαν ή θα φύγουν από τον στόλο (το Aura θα εξακολουθεί να ταξιδεύει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023).

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, η τάση των πωλήσεων στην Aida ήταν κάπως ασθενέστερη από ό,τι στην TUI Cruises, επειδή η Aida ξεκίνησε και πάλι αργότερα με ολόκληρο τον στόλο.

Στην TUI Cruises, οι ημερήσιες τιμές και οι συντελεστές πληρότητας, και συνεπώς ο κύκλος εργασιών, αυξήθηκαν σημαντικά το περασμένο έτος.

Με συντελεστή πληρότητας 69% για τον στόλο Mein Schiff και 58% για την Hapag-Lloyd Cruises, η εταιρεία με έδρα το Αμβούργο εξακολουθούσε να βρίσκεται πολύ κάτω από τα προ της πανδημίας στοιχεία.
Κατά το περασμένο έτος, επιτεύχθηκε και πάλι προσαρμοσμένο EBIT 193 εκατ. ευρώ, μετά από σωρευτικές ζημίες 1 δις ευρώ για το 2020 και το 2021.

Η Hotelplan αναπτύσσεται και στη Γερμανία

Ο ελβετικός όμιλος συγκέντρωσε τη γερμανική θυγατρική του Vtours, η οποία αποκτήθηκε στα τέλη του 2019, με τις δραστηριότητες παραθαλάσσιων διακοπών και διακοπών πόλης της Hotelplan Suisse στη μονάδα “Volume Tour Operating”.

Επομένως, δεν είναι πλέον δυνατή η σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, αλλά η Vtours έχει το μεγαλύτερο μερίδιο των εργασιών όγκου.

Η δραστηριότητα των οικοδομικών τετραγώνων της Travelhouse και του ταξιδιωτικού πράκτορα Tourisme Pour Tous της Hotelplan Suisse που δραστηριοποιείται στη γαλλόφωνη Ελβετία, οι οποίες αναφέρονται χωριστά στον πίνακα, τριπλασίασαν τον κύκλο εργασιών σε ετήσια βάση.

Ο όμιλος Interhome με τους φορείς εκμετάλλευσης εξοχικών κατοικιών Interhome και Inter Chalet είχε αντέξει καλά στην πανδημία και βρίσκεται μπροστά από το 2019.

Αναμενόμενη αύξηση για το 2022/23

Κατά το τρέχον τουριστικό έτος και οι οκτώ δισεκατομμυριούχοι εσόδων t.o αναμένουν αύξηση, ορισμένες από αυτές σημαντική.

Κατά την παρουσίαση των στοιχείων της για το πρώτο τρίμηνο, η TUI ήταν πολύ σίγουρη για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο και στα μέσα Φεβρουαρίου ανέφερε αύξηση 30% στις κρατήσεις για τη θερινή περίοδο σε όλο τον Όμιλο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η DER Touristik αναμένει επίσης καλή ανάπτυξη, επίσης επειδή δύο από τους τομείς της -μακρινές διαδρομές και ταξίδια πόλης- αναμένεται να αυξηθούν και πάλι.

Η FTI κάνει επίσης λόγο για “καλές εισερχόμενες κρατήσεις”, η Alltours αναφέρει εισερχόμενες κρατήσεις πάνω από το προηγούμενο έτος και το προ κρίσης έτος 2018/19.

Η Schauinsland-Reisen θέλει να ξεπεράσει για πρώτη φορά φέτος το όριο των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ στα έσοδα, μετά την ισχυρή ανάπτυξη του περασμένου έτους.

Ο όμιλος Hotelplan αναμένει υψηλότερες πωλήσεις κατά το τρέχον οικονομικό έτος σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ η επανατοποθέτηση των επιμέρους ταξιδιωτικών εμπορικών σημάτων Travelhouse και Tourisme Pour Tous θα δώσει πρόσθετη ώθηση.