Για μια «πιο προκλητική» ζήτηση των καταναλωτών τον ερχόμενο χειμώνα κάνει λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Tui, Sebastian Ebel.

Ο Ebel τόνισε «Με εκπλήσσει η αγορά που είναι τόσο δυνατή», ενώ σημείωσε ότι «το καταναλωτικό περιβάλλον γίνεται πιο προκλητικό» και προειδοποίησε: «Η αγορά μπορεί να έχει τις προκλήσεις της.

«Βλέπουμε θετικούς αριθμούς από το Ηνωμένο Βασίλειο, [αλλά] είναι καλό να είμαστε πιο συντηρητικοί κατά τον προγραμματισμό χωρητικότητας παρά πολύ επιθετικοί», πρόσθεσε.

Ωστόσο, επέμεινε: «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τον χειμώνα».

Μιλώντας καθώς ο Όμιλος Tui ανέφερε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου για τους τρεις μήνες έως τα τέλη Ιουνίου την περασμένη εβδομάδα, η Ebel σημείωσε επίσης ότι οι κρατήσεις μεγάλων αποστάσεων αυτό το καλοκαίρι παραμένουν μειωμένες στα επίπεδα του 2019, υποδηλώνοντας ότι αυτό «πιθανότατα οφείλεται σε αυξήσεις κόστους».

Ανέφερε ότι οι κρατήσεις το καλοκαίρι του 2023 αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση σε όλο τον όμιλο και οι τιμές αυξήθηκαν κατά 7% κατά μέσο όρο, με τις κρατήσεις στο 95% του επιπέδου του 2019.

Εξήγησε ότι «το 5% που λείπει» των κρατήσεων σε σύγκριση με το 2019 «βρίσκεται κυρίως σε μακρινούς προορισμούς, ένα τμήμα που εξακολουθεί να είναι αδύναμο».

Σημείωσε επίσης «μια μικρή αλλαγή» στους πελάτες πακέτα διακοπών που «μοιάζουν να ξοδεύουν λιγότερα στον προορισμό» για να κάνουν κράτηση για εκδρομές και δραστηριότητες με την Tui Musement.

Ανέφερε ότι οι κρατήσεις επιβατών Tui UK αυξήθηκαν κατά 1% σε ετήσια βάση και η γερμανική αγορά αυξήθηκε κατά 11% με το 86% της χωρητικότητας για αυτό το καλοκαίρι να πωλείται και επέμεινε: «Οι καλοκαιρινές κρατήσεις παραμένουν ισχυρές (παρά τη μικρή ολίσθηση κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών στη Ρόδο).

«Οι χειμερινές κρατήσεις είναι πολύ ισχυρές σε όγκο και ιδιαίτερα σε περιθώρια κέρδους, παρά το γεγονός ότι το κλίμα των πελατών μπορεί να μην μας χαρίζει ουράνιο άνεμο».

Ωστόσο, ο Ebel υποστήριξε: «Σε ορισμένες αγορές εξακολουθούμε να έχουμε σημαντικές δυνατότητες για καλύτερη απόδοση. Η δυναμική συσκευασία θα πρέπει να οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων, ακόμη και αν το περιβάλλον των καταναλωτών γίνει πιο δύσκολο».

Τόνισε τις προτεραιότητες της Tui ως «να αυξήσει το μερίδιο αγοράς», να εισαγάγει νέα προϊόντα και να προσελκύσει νέους πελάτες, με τη δυναμική πλατφόρμα συσκευασίας της Tui να επεκτείνεται σε όλες τις αγορές και είπε: «Έχουμε μια σαφή στρατηγική για να συλλάβουμε τη μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς».

Η Tui επέστρεψε στα κέρδη για πρώτη φορά μετά την πανδημία το τρίμηνο έως τον Ιούνιο, καταγράφοντας κέρδη προ φόρων 47 εκατ. ευρώ σε μια απότομη ανάκαμψη από τις ζημίες του ομίλου 602 εκατ. ευρώ το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.

Ο Ebel ανέφερε επίσης «μια τεράστια βελτίωση» μετά τη διακοπή των πτήσεων το περασμένο καλοκαίρι, λέγοντας: «Η διακοπή είναι στο χαμηλότερο επίπεδο που μπορώ να θυμηθώ ποτέ στη Γερμανία. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχουμε επίσης πολύ καλή απόδοση.