Σύνταξη tourismtoday.gr

Μετά την πανδημία, οι “γίγαντες” της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, όπως η Booking.com, το Expedia Group και η Airbnb, προσάρμοσαν τη θέση τους στην αγορά.

Η ανάπτυξη της Booking.com στην Ευρώπη ήταν εκθετική. Ανέβηκε κατά πολλές μονάδες όσον αφορά στο ποσοστό του μεριδίου αγοράς, σύμφωνα με την GlobalData.
Στις ΗΠΑ ωστόσο, η Expedia είναι ο κορυφαίος OTA. Και οι δύο τα πάνε πολύ καλά και συνεχίζουν να αναπτύσσονται.

Πώς κέρδισε μερίδιο στην Ευρώπη η Booking.com

Η Booking.com κέρδισε την επιτυχία στην Ευρώπη από τη στιγμή που ανάγκασε τα ξενοδοχεία να διευκολύνουν τις κρατήσεις με πολύ ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης.
Για τον πελάτη, αυτό ήταν η τελική ώθηση, διότι προσέφερε τέλειους όρους.

Η Booking.com αναγνώρισε την υψηλή ζήτηση από τους πελάτες και επηρέασε την εφαρμογή των αλλαγών.
Παρά το περίπλοκο πλαίσιο της ζήτησης, η ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη του OTA του επέτρεψε να επιβάλει αυτές τις αλλαγές.

Ως αποτέλεσμα, οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες υιοθέτησαν επίσης ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης και επηρεάστηκαν λιγότερο από τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία. Αυτό αναδεικνύει τη σημαντική επιρροή του εμπορικού σήματος της.

Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες είναι γνωστοί για την αφοσίωση τους σε μάρκες. Άλλωστε οι μεγάλες αλυσίδες φιλοξενίας με προγράμματα πιστότητας, όπως η Hilton, η Marriott και η Expedia, που προέρχονται από τις ΗΠΑ.

Οι εταιρείες αυτές έχουν υψηλά ποσοστά επαναλαμβανόμενων πελατών για ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικά γραφεία.

Η ευρωπαϊκή καταναλωτική αγορά

Ωστόσο, αυτό το επίπεδο αφοσίωσης δεν είναι τόσο συνηθισμένο στην Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε διαφορετικές αξίες έναντι της αφοσίωσης σε μάρκες.

Όταν επιλέγουν μια μάρκα, μερικές φορές η τιμή έχει σημασία, ενώ άλλες φορές η τοποθεσία.
Γενικά, οι Ευρωπαίοι είναι πιο απρόβλεπτοι και λιγότερο πιθανό να παραμείνουν σε μια μάρκα από ό,τι οι Αμερικανοί ταξιδιώτες.

 

Οι συνεργασίες

Λαμβάνοντας υπόψη την ευρωπαϊκή καταναλωτική αγορά, ο σχηματισμός συνεργασιών είναι η καλύτερη προσέγγιση για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Για παράδειγμα, η συνεργασία με έναν OTA, έναν εκδότη πιστωτικών καρτών ή τοπικούς εταίρους θα μπορούσε να είναι επωφελής.
Η εστίαση θα πρέπει να είναι η εξεύρεση του πιο αποτελεσματικού τρόπου προσέγγισης των πιστών πελατών, ανεξάρτητα από τον εμπλεκόμενο εταίρο. Διαφορετικά, η προσέλκυση νέων πελατών θα απαιτήσει μια σημαντική επένδυση.

Η συνεργασία με μια μάρκα που μοιράζεται τους στόχους και τη φιλοσοφία σας είναι μια πιο αποτελεσματική και αποδοτική προσέγγιση.
Είναι σημαντικό να εξετάσετε τι μπορεί να συνεισφέρει η κάθε εταιρεία, τα επίπεδα άνεσης και των δύο μερών και πώς μπορεί να επιμεριστεί το κόστος για τη διατήρηση των πιστών πελατών.

Το κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών αυξάνεται, συμπεριλαμβανομένου του κόστους της Airbnb, μιας εταιρείας που είναι γνωστή για τις εντυπωσιακές της ικανότητες μάρκετινγκ και branding.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Airbnb μετατόπισε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ της, μειώνοντας το ήμισυ του προϋπολογισμού των επιδόσεων της επενδύοντας το στην οικοδόμηση του εμπορικού της σήματος.

Για να το πετύχει αυτό, πήρε ένα μέρος του προϋπολογισμού της που προηγουμένως χρησιμοποιούσε για διαφήμιση βάσει επιδόσεων, σε SEM, SEO και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google.
Τον ανακατεύθυναν προς την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος της Airbnb.

Αυτό περιελάμβανε τη δημιουργία περισσότερων καμπανιών που επικεντρώνονταν στο branding, όπως στο YouTube. Αντί να επικεντρωθούν αποκλειστικά στις κρατήσεις, ο στόχος ήταν να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα της μάρκας.