Παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί ο COVID-19, υπάρχουν πολλά υποσχόμενα σημάδια στις καταναλωτικές δαπάνες – συμπεριλαμβανομένων των τομέων που έχουν πληγεί σοβαρά όπως τα ταξίδια, σύμφωνα με το Mastercard Recovery Insights.
Συγκεκριμένα, η ανάλυση πωλήσεων σε ολόκληρο το δίκτυο Mastercard, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών και διαδικτυακών συναλλαγών, δείχνει ότι η Ιταλία, η Ρωσία και η Γαλλία κατέχουν ηγετική θέση όσον αφορά την ανάκαμψη των δαπανών ταξιδιού και ψυχαγωγίας στις G20.
Αυτό περιλαμβάνει ταξιδιωτικούς τομείς όπως αεροπορικές εταιρείες και καταλύματα, καθώς και δραστηριότητες όπως η εστίαση.
Παρά την εστία της πανδημίας νωρίτερα αυτό το έτος, η σημαντική κουλτούρα εστιατορίων της Ιταλίας και η εκτεταμένη εγχώρια τουριστική βιομηχανία τη βοήθησαν να ανακάμψει γρηγορότερα από άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Βραζιλίας και της Ινδίας.
Καθώς η ευρύτερη παγκόσμια οικονομία αρχίζει να δείχνει σημάδια βελτίωσης, έχουν προκύψει ορισμένες τάσεις που αντικατοπτρίζουν τη συνολική καταναλωτική δαπάνη – ιδίως τη μετάβαση σε μια μικρότερη ακτίνα λιανικής καθώς οι καταναλωτές ταξιδεύουν πιο κοντά στο σπίτι.
Οι βασικές τάσεις που επισημαίνονται στην έκθεση περιλαμβάνουν:
Ο Τοπικισμός απογειώνεται
Το 2ο τρίμηνο του 2020, το μερίδιο της ενοικίασης αυτοκινήτων στις συνολικές δαπάνες μεταφοράς σχεδόν διπλασιάστηκε από 9% το 2019 σε 17% καθώς οι καταναλωτές έδωσαν προτεραιότητα στα τοπικά μέσα μεταφοράς. Στην Ελβετία και τη Γερμανία, για παράδειγμα, τα αεροπορικά ταξίδια αποτελούσαν περίπου τα τρία τέταρτα των ταξιδιών που περνούσαν την εβδομάδα που έληξε στις 7 Αυγούστου.
Τα Boutique καταλύματα έχουν ζήτηση
Πρόσφατα, το παγκόσμιο ποσοστό ανάκαμψης των μικρών ανεξάρτητων ξενοδοχείων ξεπέρασε την ανάκαμψη των μεγάλων ξενοδοχείων κατά περισσότερο από 50%.
Τα καταναλωτικά ταξίδια οδηγούν στην ανάκαμψη
Μια ανάλυση των καταναλωτικών καρτών σε σύγκριση με τις επαγγελματικές κάρτες δείχνει ότι οι δαπάνες για αεροπορικά ταξίδια και ενοικιάσεις αυτοκινήτων επιστρέφουν πριν από τα εμπορικά ταξίδια.