του Χάρη Ντιγριντάκη

 

Την κάθε δυσκολία την βλέπει ως πρόσκληση για την επίτευξη υψηλότερων στόχων. Ούσα Διευθύντρια και Σύμβουλος υπουργών η Ιωάννα Δρέττα γνωρίζει καλά της σύζευξη δραστηριοτήτων του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα.

Το παραπάνω γεγονός άρρηκτα συνδεδεμένο με τις επιφανείς σπουδές της, αποτελεί κοκτέιλ γνώσεων που επιδαψιλεύει στο κομβικό ρόλο της στον κλάδο του τουρισμού.

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece στην συνέντευξη της στον ΕΤ της Κυριακής, ακτινογραφεί το μωσαϊκό θέσεων και στόχων της εταιρείας που διοικεί και λειτουργεί υπό τη σκέπη του ΣΕΤΕ, αποτυπώνοντας σκέψεις της για την διαμόρφωση του οδικού χάρτη προώθησης του ελληνικού τουρισμού.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Marketing Greece στην προώθηση του ελληνικού προορισμού στο εξωτερικό;

Θα σας έλεγα ότι προτιμώ περισσότερο τον όρο προκλήσεις. Ταιριάζει απόλυτα στην φύση της δουλειάς μας και στην εξαιρετική ομάδα της Marketing Greece.

Την κάθε «δυσκολία» τη βλέπουμε σαν μια ακόμα πρόκληση για να πετύχουμε υψηλότερους στόχους. Σαν ευκαιρία για να γίνουμε αποτελεσματικότεροι.

Αντιμετωπίζουμε εξακολουθητικά απαιτητικές καταστάσεις. Η δουλειά μας δεν είναι στατική. Χρειάζονται διαρκώς προσαρμογές, ανοιχτά μάτια και γρήγορα αντανακλαστικά. Οι αγορές που απευθυνόμαστε δεν συγχωρούν αργοπορίες.

Ισχυροί οικονομικοί “παίκτες” της χώρας που δραστηριοποιούνται για παράδειγμα στους κλάδους τηλεπικοινωνιών, τροφίμων και ποτών κ.α. επαυξάνουν σημαντικά τα έσοδα τους εκμεταλλευόμενοι την έλευση δεκάδων εκατομμυρίων τουριστών στην Ελλάδα. Δεν θα έπρεπε και αυτοί να συμβάλλουν στην τουριστική προβολή της χώρας στο εξωτερικό ;

Η συμβολή του κάθε ιδιώτη στην τουριστική προβολής της χώρας αποτελεί απόφαση και επιλογή της εκάστοτε εταιρείας που σε καμία περίπτωση δεν διαθέτει υποχρεωτικό χαρακτήρα.

Αντιθέτως, το «υποχρεωτικό» σημείο για να συμμετάσχει μια εταιρεία στην προβολή της χώρας είναι σίγουρα το κοινό όραμα για την ανάπτυξη και την προώθηση του ελληνικού τουρισμού.

Στην δική μας περίπτωση έχουμε αντίστοιχο παράδειγμα, την Coca Cola Τρία Έψιλον, η οποία μας εμπιστεύεται, μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα και μας υποστηρίζει εδώ και δυο χρόνια για την καμπάνια προβολής της Θεσσαλίας.

Εμείς θέλουμε να αθροίσουμε όλες τις δυνάμεις του ιδιωτικού τομέα κάτω από ένα κοινό στόχο. Να πάμε ακόμα πιο ψηλά τον ελληνικό τουρισμό, να κάνουμε ακόμα πιο λαμπερή και θελκτική την εικόνα της χώρα μας.

Ποιος ο ρόλος σήμερα της Marketing Greece και ποιες οι δράσεις που έχετε αναλάβει για το 2018 ;

Αποτελώντας τη συμμαχία του ιδιωτικού τομέα με σκοπό την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η Marketing Greece συνεχίζει να αξιοποιεί τις δυνατότητες και να δημιουργεί ευκαιρίες για την προβολή της χώρας, δίνοντας έμφαση πρωτίστως στο ψηφιακό περιβάλλον.

Στο πλαίσιο των δράσεων μας για το 2018, στοχεύουμε στην ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με απώτερο στόχο την προσέλκυση υψηλότερης δαπάνης επισκεπτών, καθώς και τη διάχυση του εισερχόμενου ταξιδιωτικού ρεύματος σε μεγαλύτερη περίοδο και περισσότερους προορισμούς.

Φυσικά για να επιτευχθεί αυτό, θα εξακολουθήσουμε με όχημα μας το Discovergreece.com να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε στοχευμένες καμπάνιες, να προσκαλούμε influencers να ζήσουν από κοντά τις αυθεντικές εμπειρίες της χώρας, να εκπονούμε marketing plans και θα συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος να στηρίζουμε τον ελληνικό τουρισμό.

Ουκ ολίγες φορές έχετε κάνει λόγο για το “πάντρεμα” Τουρισμού Πολιτισμού και τους άρρηκτους δεσμούς τους στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός αναβαθμισμένου τουριστικού προϊόντος. Το αντίστοιχο πείραμα της περιόδου 2009-2011 απέτυχε. Πως πιστεύετε ότι η σύζευξη αυτών των χώρων μπορεί να πετύχει;

Η διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό αποτελεί για τον ΣΕΤΕ και κατ’ επέκταση για την Marketing Greece στρατηγική προτεραιότητα για το επόμενο διάστημα. Αυτό όμως που τονίζουμε διαρκώς, είναι ότι η διασύνδεση δεν είναι αποκλειστικά θέμα της πολιτείας.

Προϋποθέτει μια συνολική κινητοποίηση και συνέργειες που αφορούν και τον ιδιωτικό τομέα και ευρύτερα την κοινωνία θα σας έλεγα. Χρειάζονται πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν στην πράξη για να επιτευχθεί αυτό.

Και εννοώ σοβαρές μεταρρυθμίσεις και εκσυγχρονισμοί, διάθεση για αλλαγές και φυσικά νέες προσεγγίσεις. Όλοι ξέρουμε πλέον τι πρέπει να γίνει. Αυτό που απομένει είναι η θέληση να γίνει πράξη.
Η Marketing Greece λειτουργεί υπό τη σκέπη του ΣΕΤΕ, ενώ σε αυτή συμμετέχει και το Ξ.Ε.Ε. Πως βλέπετε πιθανή συνεργασία σας με τον ΕΟΤ ;

Βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας είναι η ανάπτυξη συνεργειών, ως εκ τούτου η συνεργασία μας με τον ΕΟΤ είναι δεδομένη.

Έχουμε ήδη συνεργαστεί για την καμπάνια Happening Now, η οποία υλοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2015 σημειώνοντας μάλιστα ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.

Άλλωστε η αποστολή μας είναι να υποστηρίζουμε την υλοποίηση της ενιαίας εθνικής τουριστικής στρατηγικής, συμπληρωματικά και σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς. Κανείς δεν έχασε ποτέ από τις συνεργασίες και τις συνέργειες. Όταν γίνονται, βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι.

Γιατί στην Ελλάδα δεν έχουν αναπτυχθεί όσο θα έπρεπε οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού;

Ο εμπλουτισμός του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποτελεί ζητούμενο καθώς μέσα από αυτόν θα προκληθεί αύξηση της δαπάνης αλλά και άμβλυνση της εποχικότητας.

Η επίτευξη και αυτού του στόχου εστιάζει πάλι στην έννοια της συνέργειας και την υλοποίηση επιτυχημένων συνεργασιών.

Υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα ανά την Ελλάδα που προωθήθηκαν εναλλακτικές μορφές τουρισμού και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά.
Πως δύναται να κερδηθεί το στοίχημα της επέκτασης της τουριστικής σαιζόν ;

Η επέκταση της τουριστικής σεζόν προϋποθέτει αρχικά την ανάληψη ρίσκου από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην τουριστική αγορά, αλλά και την τοπική κοινωνία.

Στην συνέχεια όμως το κράτος καλείται να προσφέρει κίνητρα, όπου αυτό είναι εφικτό. Εδώ να σημειώσω ότι η επέκταση της τουριστικής σεζόν δεν αφορά τη χώρα συνολικά, αλλά τους επιμέρους προορισμούς της, καθώς ο κάθε ένας από αυτούς έχει διαφορετικό χαρακτήρα και δυναμική.

Πάντως, αυτό που σίγουρα πρέπει να αναγνωρίσουμε είναι ότι έχουν γίνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Θέλω να είμαι αισιόδοξη ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε μεγάλη βελτίωση και σε αυτόν τον τομέα.