Με στόχο τη μείωση των καθαρών εκπομπών στα μισά επίπεδα του 2005 μέχρι και το 2050, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) κάλεσε όλες τις κυβερνήσεις να στηρίξουν την αειφόρο ανάπτυξη της αεροπορικής βιομηχανίας.

Στην 76η Ετήσια Γενική Συνέλευση της, ψηφίστηκε η μείωση των καθαρών εκπομπών. Η οποία θα μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF).

Πλεονεκτήματα χρήσης βιώσιμων καυσίμων

Οι ιδιότητες των βιώσιμων καυσίμων SAF είναι:

  • Κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, τα καύσιμα SAF μειώνουν τις εκπομπές Διοξύδειο του άνθρακα (CO2) έως και 80%.
  • Χρησιμοποιούνται ήδη με ασφάλεια σε περισσότερες από 300.000 πτήσεις μέχρι σήμερα.
  • Δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στον κινητήρα. Καθιστώντας το έτοιμο για χρήση.
  • Μπορεί να αναμειχθεί με κηροζίνη.
  • Όλες οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή προέρχονται μόνο από βιώσιμες πηγές. Μέχρι στιγμής τα καύσιμα SAF παράγονται από απόβλητα υλικά συμπεριλαμβανομένων χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων και μη διατροφικών καλλιεργειών. Με τα αστικά απόβλητα και τα αέρια να ενδέχεται να συμπεριληφθούν σύντομα ως πρώτη ύλη.

Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα επισημάνθηκαν πρόσφατα στην έκθεση Waypoint 2050 από την Ομάδα Δράσης για τις αεροπορικές μεταφορές (ΑΤΑG). Αναφέρονται ως ένα σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της αεροπορικής βιομηχανίας.

Προώθηση και στήριξη των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων

Τα κυβερνητικά πακέτα τόνωσης θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην προώθηση μέσω:

  • Άμεσων επενδύσεων.
  • Εγγυήσεων δανείων και κινήτρων προς τον ιδιωτικό τομέα.
  • Καθώς και μέσω κανονισμών που διοχετεύουν πρώτες ύλες σε τομείς όπως η αεροπορία, παρά σε άλλες βιομηχανίες μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργηθεί μία ανταγωνιστική αγορά. Μέχρι στιγμής, τα εν λόγω καύσιμα είναι κατά μέσο όρο μεταξύ 2-4 φορές ακριβότερα από τα ορυκτά καύσιμα με την τρέχουσα παγκόσμια παραγωγή περίπου 100 εκατομμυρίων λίτρων ετησίως.

Που είναι μόλις 0.1% της συνολικής ποσότητας καυσίμων αεροπορίας που καταναλώνεται από τη βιομηχανία.

Η IATA εκτιμά ότι οι επενδύσεις τόνωσης θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αύξηση της παραγωγής καυσίμων SAF στο 2% (6-7 δισεκατομμύρια λίτρα) που απαιτείται. Ώστε να φέρει τα βιώσιμα καύσιμα σε ανταγωνιστικά επίπεδα τιμών έναντι των ορυκτών καυσίμων.

“Η τοποθέτηση κεφαλαίων οικονομικής ώθησης πίσω από την ανάπτυξη μιας μεγάλης κλίμακας, ανταγωνιστικής αγοράς SAF θα ήταν τριπλή νίκη. Θέσεις εργασίας θα προκύψουν, θα καταπολεμηθεί η κλιματική κρίση και θα επιτευχθεί μία βιώσιμη ένωση του κόσμου”, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA, Αλεξάντρε ντε Τζουνιάκ.