Το Παρίσι εξελίσσεται ραγδαία σε πόλη των ποδηλατικών μετακινήσεων, όπως αποκαλύπτουν επίσημες μετρήσεις από έρευνα που διεξήχθη από ακαδημαϊκούς του L’Institut Paris Région.

Ο μεγαλύτερος οργανισμός αστικού σχεδιασμού και περιβάλλοντος της Ευρώπης, παρέχει πληροφορίες για το μεταβαλλόμενο τοπίο της αστικής κινητικότητας στη γαλλική πρωτεύουσα.

Η έκθεση του ινστιτούτου σχετικά με τις μεταφορές, που δημοσιεύθηκε στις 4 Απριλίου, υπογραμμίζει τη μεταμορφωτική επίδραση της ποδηλασίας στα ταξιδιωτικά πρότυπα των Παριζιάνων, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους αιχμής.

Χάρη στην εκτεταμένη ανάπτυξη των ποδηλατοδρόμων, οι μετακινούμενοι υιοθετούν πλέον τα ποδήλατα ως κύριο μέσο μεταφοράς, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο πλοήγησης από τα προάστια προς το κέντρο της πόλης.

Σε αντίθεση με τα στερεότυπα, οι ποδηλάτες που βγαίνουν στους δρόμους του κεντρικού Παρισιού δεν είναι επαγγελματίες ντυμένοι με Spandex, παρόμοιοι με αυτούς που είδαμε στον Γύρο της Γαλλίας.

Αντίθετα, αντιπροσωπεύουν μια ποικιλία καθημερινών ποδηλατικών μετακινήσεων, ενσωματώνοντας τη νεοανακαλυφθείσα δέσμευση της πόλης για βιώσιμες και αποτελεσματικές λύσεις μετακίνησης.

 

Ωστόσο, στο Παρίσι και στα εσωτερικά προάστια, οι δημόσιες συγκοινωνίες κατέχουν το επίκεντρο ως ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς.

Συγκεκριμένα, κατέχουν το υψηλότερο μερίδιο μετακίνησης προς την εργασία (45%) και φοίτησης σε εκπαιδευτικά ιδρύματα (67%), ξεπερνώντας τη χρήση αυτοκινήτων σε αυτά τα σενάρια.

Συγκριτικά, το μερίδιο λειτουργίας στην Κοπεγχάγη είναι 33% για ταξίδια με ποδήλατο και 40% για ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Επιπλέον, η ποδηλασία έχει κερδίσει σημαντική έλξη μεταξύ των Παριζιάνων, με το 30% των ταξιδιών με ποδήλατο στην περιοχή Île-de-France να αποδίδεται σε κατοίκους της γαλλικής πρωτεύουσας.