
Σημαντικά αυξημένες είναι οι κρατήσεις από τις διεθνείς αγορές για διακοπές στην Κέρκυρα, την καλοκαιρινή περίοδο, προμηνύοντας μία θετική τουριστική σεζόν τη φετινή χρονιά για το νησί των Φαιάκων.
Παράλληλα, η Κέρκυρα αποτελεί ίσως τον πιο δημοφιλή προορισμό για την περίοδο του Πάσχα, σε ότι αφορά την ελληνική αγορά, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται και αυτή τη χρονιά από την υψηλή ζήτηση.
Το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς δικαιολογεί την αισιοδοξία και για τη νέα τουριστική περίοδο. Το 2024 η Κέρκυρα είχε πάνω 2,6 εκατ. διαμένοντες επισκέπτες, και πάνω από 800.000 ημερήσιους επισκέπτες από τις απέναντι ακτές και την κρουαζιέρα. Χαρακτηριστικά, οι διεθνείς αεροπορικές αυξήσεις, παρουσίασαν αύξηση 33% σε σχέση με το 2019, ενώ 30% περισσότερες ήταν και οι αφίξεις της πορθμειακής γραμμής. Ήδη οι προκρατήσεις για το 2025 παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 27%, προμηνύοντας μία εξίσου επιτυχημένη χρονιά.
Εκτός από τους αριθμούς, ιδιαίτερη σημασία δίνει ο τουριστικός κόσμος της Κέρκυρας στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα κύμα επενδύσεων, με πυρήνα τις ανακαινίσεις και ανακατασκευές ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα το νησί να διαθέτει ένα ισχυρό δυναμικό άνω των 30 ξενοδοχείων της ανώτατης κατηγορίας των 5 αστέρων. Δυναμικές είναι οι επενδύσεις και στις βίλλες, κάτι που έχει ανεβάσει την Κέρκυρα στην κορυφή του real estate για τη χώρα.
Παράλληλα με τις τουριστικές υποδομές, αναπτύσσονται συνεχώς οι κλάδοι που δημιουργούν σύγχρονες και μοναδικές εμπειρίες για τον επισκέπτη. Ο περιπατητικός τουρισμός, οι δραστηριότητες στη φύση και ο θαλάσσιος τουρισμός, προσελκύουν το διεθνές ενδιαφέρον, όπως και η αναβάθμιση των γαστρονομικών επιλογών, με βραβευμένα εστιατόρια και κορυφαίας ποιότητας προϊόντα, όπως τα νέα brands στο ελαιόλαδο και το κρασί και η νέα αντίληψη γύρω από το παραδοσιακό κουμ-κουάτ.
Παράγωγο αυτής της νέας δυναμικής, είναι το έντονο ενδιαφέρον νέων αγορών για το νησί της Κέρκυρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι αφίξεις από τη Βόρεια Αμερική είναι χαμηλές, το ενδιαφέρον των αμερικανικών tour operators είναι έντονο και διαρκώς αυξανόμενο, εν μέρει λόγω της δημοφιλίας της Κέρκυρας ως σταθμός της κρουαζιέρας. Αντίστοιχα υψηλό είναι το ενδιαφέρον από την Ινδία και κυρίως την Κίνα, με την οποία η Κέρκυρα έχει δεσμούς.
Τα αισιόδοξα μηνύματα για τον κερκυραϊκό τουρισμό, μετέφεραν σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σε τουριστικούς συντάκτες στην Αθήνα, ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, η Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας, το Επιμελητήριο Κέρκυρας και ο Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας. Επίσης, έγινε αναφορά σε θέματα προβολής και προώθησης, ξενοδοχειακών επενδύσεων, τάσεων από βασικές και αναδυόμενες αγορές και διασύνδεσης του τουρισμού με άλλους κλάδους της κερκυραϊκής οικονομίας.
Ειδικότερα, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων του δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Σπύρος Χαλικιόπουλος, στην τοποθέτησή του επικεντρώθηκε στις δράσεις που υλοποιούνται και πρόκειται να υλοποιηθούν μέσα στην χρονιά για την προώθηση και προβολή του νησιού στην Ελλάδα και τις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στην προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού νησιού, τόσο στην Κέρκυρα, όσο και στα Διαπόντια Νησιά με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν.
Ο κ. Χαλικιόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Μέσα από την υποδειγματική συνεργασία όλων -τοπικής αυτοδιοίκησης και τουριστικών, παραγωγικών και πολιτιστικών φορέων- παράγεται το ασύγκριτο Κερκυραϊκό Πάσχα, που για εμάς λειτουργεί ως μοντέλο για τη διαχείριση της τουριστικής κίνησης. Επικεντρωνόμαστε στην προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Κέρκυρας, τον πολιτισμό, τη φύση, τα προϊόντα και τη γαστρονομία, την κερκυραϊκή φιλοξενία. Όλα αυτά τα προβάλλουμε στοχευμένα, με επιλογή κοινών-στόχων και αγορών. Ήδη το 2024 είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα σε ειδικό κοινό εξερευνητικού τουρισμού, ενώ οι υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις μας κερδίζουν συνεχώς σε αναγνώριση και συμμετοχές. Παράλληλα, στηρίζουμε την εξωστρέφεια σε ό,τι αφορά στις πολιτιστικές μας εκδηλώσεις, που στην Κέρκυρα είναι ευάριθμες και εξαιρετικής ποιότητας. Κοινός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι ο μεθοδικός εμπλουτισμός της ταυτότητας του προορισμού, ώστε να διευρυνθεί η τουριστική σεζόν και να αμβλυνθεί η εποχικότητα, κάτι που ήδη συμβαίνει. Αυτό που μένει είναι να εδραιωθεί, και η Κέρκυρα να μπει δυναμικά στον χάρτη του city break, όπως της αρμόζει».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας κ. Χαράλαμπος Βούλγαρης, αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των προσφερόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών αλλά και στο ενδιαφέρον που υπάρχει για νέες επενδύσεις. Ιδιαίτερα στάθηκε στις δυνατότητες που υπάρχουν για διαμονή επισκεπτών από όλες τις εισοδηματικές τάξεις.
Ο κ. Βούλγαρης επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η Κέρκυρα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα στην αναβάθμιση των παρεχόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών, κάτι που αντανακλάται τόσο στην ικανοποίηση των επισκεπτών, όσο και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον προορισμό. Αυτό που επιδιώκουμε ως Ένωση, είναι να διατηρηθεί η ποιότητα και η αυθεντικότητα της φιλοξενίας μας, να στηριχθεί η τοπική οικονομία και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Οι ιδιωτικές υποδομές βελτιώνονται, οι υπηρεσίες εκσυγχρονίζονται και η Κέρκυρα είναι πλέον σε θέση να προσφέρει μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου».
O Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κέρκυρας κ. Κώστας Μουζακίτης ανέλυσε τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από τη διασύνδεση του τουρισμού με άλλους κλάδους προς όφελος της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε την ανάγκη περαιτέρω ανάδειξης των τοπικών προϊόντων σε συνεργασία με όλους τους φορείς του νησιού.
Ο κ. Μουζακίτης υπογράμμισε μεταξύ άλλων:
«Ο τουρισμός είναι η κινητήρια δύναμη για την τοπική οικονομία και την απασχόληση. Με βάση αυτή την πραγματικότητα, εργαζόμαστε για την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του τουριστικού κλάδου και άλλων τομέων, όπως ο πρωτογενής τομέας, η μεταποίηση, οι υπηρεσίες, το εμπόριο και οι κατασκευές, με στόχο την ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη. Ένα καλό παράδειγμα είναι η δυναμική ανάπτυξη των τοπικών προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο και το κουμ-κουάτ. Είναι όμως ανάγκη να αναπτύξουμε και άλλα παραδοσιακά προϊόντα εκτός από τον πρωτογενή τομέα, όπως στη χειροτεχνία και τη μεταποίηση. Αποστολή μας και είναι η ενίσχυση της τοπικής παραγωγής, η ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας και η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχει καθοριστική σημασία για το μέλλον της οικονομίας της Κέρκυρας και την ευημερία των πολιτών της».
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας κ. Δημήτρης Διαβάτης, ανέπτυξε τις φετινές τάσεις από τις βασικές και αναδυόμενες διεθνείς αγορές για το νησί. Επιπλέον, στάθηκε στην ελληνική αγορά που παραδοσιακά λόγω του Πάσχα ανοίγει δυναμικά τη σεζόν για την Κέρκυρα.
Ο κ. Διαβάτης δήλωσε:
«Όσον αφορά στις κύριες αγορές της Κέρκυρας, οι βασικές χώρες προέλευσης επισκεπτών παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Γαλλία, που αντιστοιχούν συνολικά στο 77% περίπου των διεθνών αεροπορικών αφίξεων του νησιού. Ο εσωτερικός τουρισμός είναι επίσης σημαντικός για την Κέρκυρα, που με αιχμή το Κερκυραϊκό Πάσχα, το νησί προσελκύει τους Έλληνες όλο τον χρόνο. Τελευταία παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από νέες για εμάς αγορές, και μάλιστα υψηλής δυναμικής, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία, αλλά και η Μέση Ανατολή. Οι tour operators αυτών των χωρών δίνουν μεγάλη σημασία στις υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και οι υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακές υποδομές, σημεία στα οποία έχουμε πολύ καλές επιδόσεις. Μεγάλη ώθηση για αυτές τις αγορές έχει δώσει η κρουαζιέρα, καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τις εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών κρουαζιέρας που δεχόμαστε κάθε χρόνο, προέρχεται από αυτές τις αγορές».