Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η μεγαλύτερη άσκηση της πολεμικής αεροπορίας του NATO κλείνει τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο και απειλεί με καθυστερήσεις τις πτήσεις τον Ιούνιο, μεταξύ των οποίων και σε Ελλάδα.

Η άσκηση θα προκαλέσει αναστάτωση σε αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες σε μια πολυάσχολη εποχή του χρόνου, όπου οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη αγωνίζονται να διαχειριστούν την έκρηξη των πτήσεων μετά την πανδημία και τις απεργίες.

Η πολυεθνική στρατιωτική συμμαχία προετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη άσκηση ανάπτυξης της πολεμικής αεροπορίας της (Air Defender 2023) από τις 12 έως τις 22 Ιουνίου.

Το Air Defender 2023, θα επικεντρωθεί στον γερμανικό εναέριο χώρο και θα περιλαμβάνει 10.000 στρατιωτικούς και 250 μαχητικά αεροσκάφη από 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ.

«Περίπου 800 πτήσεις θα επαναδρομολογούνται καθημερινά ως αποτέλεσμα της άσκησης και των σχετικών μέτρων», αναφέρει ο οργανισμός διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol.

Πού θα κλείσει ο εναέριος χώρος

Το Air Defender 2023 θα κλείσει τμήματα εναέριου χώρου για πολιτικά αεροσκάφη κυρίως, αλλά όχι εξ ολοκλήρου, πάνω από τη Γερμανία. Ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος, θα κλείσει για τα εμπορικά αεροσκάφη:

  • Βόρεια, που εκτείνεται στον εναέριο χώρο της Δανίας και της Ολλανδίας.
  • Ανατολικά, κοντά στα πολωνικά και τσεχικά σύνορα.
  • Νότια (από το Λουξεμβούργο κατά μήκος των γαλλικών συνόρων, σχεδόν μέχρι τη λίμνη της Κωνσταντίας από την Ελβετία).

Κάθε μία από αυτές τις ζώνες θα είναι κλειστή ή θα περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό για τις πολιτικές αεροπορικές εταιρείες για αρκετές ώρες κάθε μέρα,. Ωστόσο η άσκηση θα διακοπεί το Σαββατοκύριακο 16 έως 17 Ιουνίου.

Το Air Defender 2023, θα έχει ιδιαίτερα σημαντικό αντίκτυπο σε πολλές πτήσεις γα διακοπές από το Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ελλάδα.
Οι αναχωρήσεις από το Λονδίνο για την Αττάλεια της Τουρκίας συνήθως πετούν απευθείας από αυτήν την περιοχή, όπως και τα αεροπλάνα από το Μάντσεστερ για τα ελληνικά νησιά.

Ποια αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες θα επηρεαστούν

Από τις 800 πτήσεις που πρόκειται να επαναδρομολογηθούν, περίπου σε 300 θα επεκταθούν τα δρομολόγια τους κατά μέσο όρο 110 χλμ. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές διαταραχές, δεδομένου του καλά συντονισμένου ιστού των πτήσεων σε όλη την Ευρώπη.

Τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια, όπως το Χίθροου και το Γκάτγουικ του Λονδίνου, αντιμετωπίζουν τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους προγραμματισμού. Οι ώρες πληρώματος και οι νυχτερινές απαγορεύσεις κυκλοφορίας σημαίνουν ότι δεν μπορούν να απορροφηθούν όλες οι καθυστερήσεις.

Ενώ οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Ryanair, που έχουν λιγότερο από 30 λεπτά εναλλαγή μεταξύ ορισμένων αεροπλάνων που φτάνουν και αναχωρούν, θα μπορούσαν να δουν τις καθυστερήσεις να συσσωρεύονται πιο γρήγορα.

Η easyJet, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στο Γκάτγουικ, προσπάθησε να καθησυχάσει τους επιβάτες ότι «ο αντίκτυπος στις λειτουργίες θα είναι ελάχιστος».

Ο κύριος κόμβος της Lufthansa, η Φρανκφούρτη, θα περιοριστεί επίσης από το κλείσιμο του εναέριου χώρου.