Σε διπλασιασμό έχουν οδηγηθεί οι online κρατήσεις ξενοδοχείων στην Ισπανία από το 2012 ενώ οι άμεσες κρατήσεις στα ξενοδοχεία αυξήθηκαν κατά 113% τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με μελέτη του SiteMinder. Παράλληλα οι κρατήσεις μέσω τρίτων ιστότοπων στις απευθείας πωλήσεις ξενοδοχείων στην Ισπανία είναι σήμερα 57%.

Αντίθετα, το SiteMinder διαπίστωσε ότι, στη Γαλλία και τη Γερμανία, οι online κρατήσεις ξενοδοχείων που έγιναν μέσω διαμεσολαβητών αναμένεται να αποτελέσουν περίπου το 70% των συνολικών κρατήσεων των online ξενοδοχειακών πωλήσεων των δύο χωρών το 2022.

“Είναι σαφές ότι τα ξενοδοχεία στην Ισπανία κεφαλοποιούν τη συνεχιζόμενη άνοδο του τουρισμού, αναλαμβάνοντας τα ηνία της διάθεσης των δωματίων τους, οπότε αναμένω ότι οι απευθείας κρατήσεις θα αυξηθούν μόνο από εδώ”, δήλωσε ο Mateus Coelho, περιφερειακός διευθυντής της Ιβηρίας και της Βραζιλίας στο SiteMinder.

Τα στοιχεία του Euromonitor International έδειξαν ότι η ισπανική οικονομία κέρδισε 7,3 δισ. ευρώ από τις κρατήσεις μέσω διαδικτύου το 2017 – ή 98% περισσότερο από τα 3,7 δισ. Ευρώ που καταχωρήθηκαν από κρατήσεις ξενοδοχείων βάσει διαδικτύου το 2012.

“Με περισσότερα από 700.000 δωμάτια ξενοδοχείων διαθέσιμα για κράτηση στην Ισπανία, τα τοπικά ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν κορεσμό της αγοράς όπως ποτέ άλλοτε”, δήλωσε ο Coelho. “Και αυτά τα στοιχεία δεν αντιπροσωπεύουν καν τα περισσότερα από 270.000 δωμάτια που προσφέρονται από άλλους τύπους παρόχων διαμονής.”

Η επιτυχία στον έλεγχο της προσφοράς μπορεί να αποδοθεί στον «κορεσμό της αγοράς» στη χώρα, η οποία αναγκάζει τα ξενοδοχεία να καινοτομούν με την ελπίδα να ξεχωρίζουν το ένα από το άλλο – και να προσελκύσουν εκατομμύρια δυνητικούς επισκέπτες που εισέρχονται στη χώρα.

Μια από τις πιο πρόσφατες τάσεις ήταν η μετατροπή των λόμπι του ξενοδοχείου σε χώρους κοινωνικής εστίασης, όπου οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν όχι μόνο άλλους επισκέπτες αλλά και ντόπιους.

Τα πολυτελή ξενοδοχεία σε πόλεις όπως η Βαρκελώνη και η Μαδρίτη έχουν αρχίσει να ανοίγουν τις ταράτσες τους και σε μη κατοίκους, έτσι ώστε οι επισκέπτες και οι ντόπιοι να “μπλέκονται” μεταξύ τους. Οι σημερινοί ταξιδιώτες θέλουν να βιώσουν τους προορισμούς όπως ένας ντόπιος, γι ‘αυτό και τέτοιου είδους καινοτομία προσελκύει τους ταξιδιώτες επειδή είναι αυθεντική, κοινωνική και αξέχαστη.

Όσο για τους ΟΤΑ’s αναφέρει χαρακτηριστικά : “Δεν είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει ποτέ μια μέρα κατά την οποία οι OTAs δε θα σκέφτονται πώς να φτάσουν πρώτα στους καταναλωτές. Είναι αυτό που τους κάνει τόσο επιτυχείς και αξιόπιστους, όσον αφορά την πρόσβαση στο διαδίκτυο “.