800 εκατομμύρια ευρώ έχει κοστίσει το Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι στιγμής στον ελληνικό λαό περίπου σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

«Μόνο για την ανασκαφή για τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Θεσσαλονίκη, έχουν ξοδευτεί 130 με 135 εκατ. ευρώ και οι ανασκαφές ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί», συμπλήρωσε.

Ακόμη, κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι πρέπει να συνυπάρχουν αρχαία και Μετρό.

Από πλευράς της κυβέρνησης επισήμανε ότι «όλοι θέλουμε τα αρχαία αλλά θέλουμε και Μετρό. Και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν μπορεί μια ανασκαφή να κρατάει για πάντα».

«Αντιμετώπισαν το ζήτημα με προχειρότητα. Οι μελέτες ήταν πραγματικά στο γόνατο. Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες ανυπόγραφες. Για να καταλάβουμε όλοι στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για 4,5 χρόνια γιατί τσακωνόμαστε πώς να διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε και πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε. Αυτό είπα και εγώ στην Επιτροπή και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό. Και πρέπει να βγούμε από αυτήν την αντιπαράθεση γιατί δεν έχει κανένα νόημα».

«Το πρόβλημα είναι ο σταθμός Βενιζέλου, που προκρίθηκε η λύση In situ το 2015, όταν ήλθε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία άλλαξε την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε για αποκοπή των αρχαίων, όπως έγινε στο σταθμό στην Αγία Σοφία και όπως έχει γίνει και στην Αθήνα».

«Εμείς θέλουμε να κάνουμε το εξής γιατί ακούμε παλαβά πράγματα. Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί το 2020 όπως λέγαν οι προηγούμενοι. Δεν παρουσιάζουμε εικονική πραγματικότητα και αρχές του 2023 θα παρουσιάσουμε ένα μετρό εν λειτουργία και ενιαίο. Όχι ένα κολοβό έργο».

«Η ουσία είναι ότι όποια καθυστέρηση σημαίνει και παραπάνω χρήματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

«Ο πρωθυπουργός είπε στη ΔΕΘ τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και είπε την πραγματικότητά. Είπαμε την απόλυτη αλήθεια. Αυτό ενοχλεί. Ενοχλεί ορισμένους, ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ και την προηγούμενη διοίκηση γιατί δείχνει την απίστευτη ανεπάρκεια και προχειρότητα που αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά θέματα», σχολίασε.

Τι είπε ο Κ. Καραμανλής για το έργο Πάτρας-Πύργου

«Έγινε ένα πραγματικά έγκλημα. Κάθε δεκαετία ξεκληρίζεται ένα χωριό. Το 2014 το έργο ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει. Αν, βέβαια, δεν έσπαγε σε 8 κομμάτια θα ήταν έτοιμο ο δρόμος σήμερα».

«Τα 4 τα πήρε ο κ. Καλογρίτσας και ο ΤΟΞΟΤΗΣ που σήμερα δεν υπάρχει. Το στοίχημα της προηγούμενης κυβέρνηση να κάνει τον κ. Καλογρίτσα εργολάβο – εκδότη – καναλάρχη δεν περπάτησε. Και για να γίνει καναλάρχης έπρεπε να του δώσουν το Πάτρα – Πύργος. Και αυτή τη στιγμή ο κ. Καλογρίτσας δεν υπάρχει και το έργο είναι στον αέρα.

Εμείς τι θα κάνουμε: Θα συζητήσουμε με τους Ευρωπαίους και θα πούμε ποια θα είναι η τελική λύση. Τρέχουμε με το χρονόμετρο και αυτό που θα κάνουμε είναι να σεβαστούμε τα χρήματα του ελληνικού λαού και τελικά να γίνει το έργο…»