Ξεκινάει και στην Ελλάδα η μετατροπή πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα φυσικού αερίου CNG.

Το δρόμο για την μετατροπή οχημάτων diesel σε οχήματα CNG ανοίγει στην Ελλάδα η διεθνώς πρωτοπόρος CTIP Oil & Gas S.R.L. Τα οχήματα με κινητήρα διπλού καυσίμου (dual fuel) πεπιεσμένου φυσικού αερίου CNG, αποτελούν πραγματικότητα σε όλες τις προηγμένες χώρες. Μετά την απόφαση της CTIP Oil & Gas S.R.L. να δραστηριοποιηθεί και στη χώρα μας, το CNG, το « πράσινο καύσιμο», αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια να γίνει ο πρωταγωνιστής στην κίνηση των οχημάτων και στην Ελλάδα. Ήδη, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σ όλον τον κόσμο, 1,5 εκατομμύριο από αυτά τρέχουν στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως.

Γιατί CNG αντί για Diesel

Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο CNG είναι εναλλακτικό καύσιμο, απείρως πιο φιλικό προς το περιβάλλον και απείρως πιο οικονομικό. Σύμφωνα με μελέτες, έχει αναδεχθεί ως το πλέον οικονομικό καύσιμο παγκοσμίως. Το CNG είναι 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη, 30% -35% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο (dual fuel) και περίπου 50% φθηνότερο από το υγραέριο.
Η απόδοση του κινητήρα με το CNG αγγίζει το μέγιστο, καθώς η ισχύς του φθάνει τα 130 οκτάνια, όπως της αγωνιστικής βενζίνης.

To CNG είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, αφού παρουσιάζει 23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Το CNG είναι τον πλέον ασφαλές καύσιμο κίνησης , τόσο λόγω των αυστηρών προδιαγραφών κατασκευής των δεξαμενών που το φιλοξενούν, όσο και λόγω των φυσικών ιδιοτήτων του. Το CNG δεν αναφλέγεται εύκολα, δεν εκρήγνυται.
Να σημειωθεί πως το CNG (Compressed Natural Gas) είναι το συμπιεσμένο φυσικό αέριο με μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, ενώ το συμπιεσμένο φυσικό αέριο, που χρησιμοποιείται ειδικά για την κίνηση οχημάτων, ονομάζεται NGV (Φυσικό Αέριο συμπιεσμένο σε 250 Bar).

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Η έκδοση της υπουργικής απόφασης για τη μετατροπή κινητήρων οχημάτων πετρελαίου σε κινητήρες διπλού καυσίμου (dual fuel) αναμένεται εντός του Ιανουαρίου του 2015, αφού προηγηθεί, εντός των ημερών, η ψήφιση του σχετικού Νομοσχέδιου που έχει εισαχθεί στη Βουλή από το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ CTIP OIL & GAS S.R.L

Όπως ανέφερε , στην πρώτη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην Ελλάδα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CTIP Oil & Gas S.R.L. Mr Reda Ginena, η CTIP Oil & Gas S.R.L. θα αναπτύξει μέσα στην επόμενη 5ετία δίκτυο 40 πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG, με εκτιμώμενο κόστος επένδυσης ύψους 200 εκ ευρώ. Οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν επίσης την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα dual fuel στο Νομό Αττικής.

“Η CTIP Oil & Gas S.R.L. είναι σε διαπραγματεύσεις με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών”, επισήμανε ο κ. Ginena. “Οι εν λόγω εταιρείες διατηρούν μεγάλους στόλους φορτηγών με πετρελαιοκινητήρες και η διαπραγμάτευση μαζί τους είναι πολλά υποσχόμενη, αφού η εφαρμογή του συστήματος διπλού καυσίμου θα μειώσει το κόστος των καυσίμων τους κατά 35%. Η Arabia Gaz θα εκπαιδεύσει το ελληνικό προσωπικό και θα του μεταφέρει τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και την τεχνογνωσία ,τόσο για τη λειτουργία των σταθμών ανεφοδιασμού CNG, όσο και για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους σε οχήματα CNG . Η εισαγωγή αυτής της νέας βιομηχανίας θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης και φυσικά θα συμβάλει καθοριστικά στην προστασία του περιβάλλοντος ,αφού, σύμφωνα με το σύνθημα της Arabia Gaz “καθαρό περιβάλλον σημαίνει είναι καλύτερη ζωή για όλους.”

Η CTIP Oil & Gas S.R.L. έχει προγραμματίσει περαιτέρω επενδύσεις εντός της Ελλάδας. Μεταξύ αυτών η προμήθεια, με φυσικό αέριο CNG, μεγάλων νησιών π.χ. της Κρήτης, μικρότερων νησιών, απομακρυσμένων βιομηχανικών περιοχών, λιμανιών και θαλασσίων σκαφών.