Η αεροπορική βιομηχανία δεν μπορεί να μειώσει επαρκώς το κόστος για να εξουδετερώσει την κρίση ρευστότητας της, ώστε να σταθεί στα πόδια της. Να αποφευχθούν οι χρεοκοπίες και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας το 2021.
Αυτό επισημαίνει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) σε νέα ανάλυση της.

Η IATA επανέλαβε την έκκληση της για κυβερνητικά μέτρα ανακούφισης. Και τη χρηματοδότηση των αεροπορικών εταιρειών και την αποφυγή μαζικής απασχόλησης καταγγελίες.

Ζήτησε επίσης τεστ COVID-19 πριν από την πτήση για να ανοίξουν τα σύνορα και να επιτρέψουν στα ταξίδια χωρίς καραντίνα.

Τα συνολικά έσοδα του κλάδου το 2021 αναμένεται να μειωθούν κατά 46% σε σύγκριση με το ποσό των 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
Η προηγούμενη ανάλυση ήταν ότι τα έσοδα του 2021 μειώθηκαν κατά περίπου 29% σε σύγκριση με το 2019.

Αυτό βασίστηκε στις προσδοκίες για ανάκαμψη της ζήτησης που θα ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2020.
Ωστόσο, η ανάκαμψη καθυστέρησε, λόγω των νέων εστιών COVID-19 και της κυβέρνησης επιτρεπόμενοι περιορισμοί ταξιδιού, όπως κλείσιμο συνόρων και μέτρα καραντίνας.

Η IATA αναμένει ότι η κυκλοφορία του έτους 2020 θα μειωθεί κατά 66% σε σύγκριση με το 2019, ενώ η ζήτηση του Δεκεμβρίου μειώθηκε κατά 68%.

Εξαιρετικά δύσκολο το τέταρτο τρίμηνο του 2020

“Το τέταρτο τρίμηνο του 2020 θα είναι εξαιρετικά δύσκολο, υπογραμμίζει ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος IATA.

Και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 θα είναι σημαντικά καλύτερο. Όσο τα σύνορα να παραμείνουν κλειστά και οι καραντίνες αφίξεων παραμένουν σε ισχύ.

Οι αερομεταφορείς δεν μπορούν να μειώσουν το κόστος αρκετά γρήγορα για να καλύψουν τα συρρικνωμένα έσοδα”.

Αν και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει δραστικά μέτρα για τη μείωση του κόστους, περίπου το 50% του κόστους των αεροπορικών εταιρειών είναι σταθερό ή ημισταθερό, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Η ετήσια μείωση του λειτουργικού κόστους για το δεύτερο τρίμηνο ήταν 48% σε σύγκριση με μείωση κατά 73% στα λειτουργικά έσοδα, βάσει δείγματος 76 αεροπορικών εταιρειών.

Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τη χωρητικότητα (διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων ή ASK) ως απάντηση στην κατάρρευση της ζήτησης ταξιδιού, το μοναδιαίο κόστος ASK ή CASK έχει αυξηθεί, καθώς υπάρχουν λιγότερα χιλιόμετρα θέσεων για «εξάπλωση» του κόστους.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο δείχνουν ότι το μοναδιαίο κόστος αυξήθηκε περίπου 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το ντόμινο της κατάρρευσης

Για το 2021, η IATA εκτιμά ότι για να επιτύχει ένα πρωτοποριακό αποτέλεσμα λειτουργίας και να εξουδετερώσει την έλλειψη ρευστότητας, το κόστος μονάδας θα πρέπει να μειωθεί κατά 30% σε σύγκριση με το μέσο CASK για το 2020. Μια τέτοια μείωση είναι χωρίς προηγούμενο.

“Εάν οι κυβερνήσεις δεν ενεργήσουν γρήγορα, κινδυνεύουν περίπου 1,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες, λέει ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ.

Και αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα το ντόμινο. Θα θέσει σε κίνδυνο 3,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις εργασίας στον τομέα των αερομεταφορών. Μαζί με συνολικά 46 εκατομμύρια άτομα στην ευρύτερη οικονομία των οποίων οι θέσεις εργασίας υποστηρίζονται από την αεροπορία.

Επιπλέον, η απώλεια της συνδεσιμότητας των αερομεταφορών θα έχει δραματικό αντίκτυπο στο παγκόσμιο ΑΕγχΠ. Απειλώντας 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική δραστηριότητα.

Οι κυβερνήσεις πρέπει να αναλάβουν αποφασιστική δράση. Και να αποτρέψουν αυτήν την επικείμενη οικονομική καταστροφή.

Πρέπει να προχωρήσουν με πρόσθετα μέτρα οικονομικής αρωγής. Και πρέπει να χρησιμοποιούν συστηματικές δοκιμές COVID-19. Για να ανοίξουν με ασφάλεια τα σύνορα χωρίς καραντίνα”.