Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Γαλλία επέβαλε πρόστιμο στην Google 1,1 εκατ. ευρώ για “παραπλανητική πρακτική” σχετικά με την κατάταξη των ξενοδοχείων και άλλων τουριστικών καταλυμάτων.

Μια έρευνα του 2019 από το γαλλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών διαπίστωσε ότι ο τεχνολογικός γίγαντας ήταν ένοχος για “παραπλανητική εμπορική πρακτική”.

Η Google Ireland και η Google France συμφώνησαν να πληρώσουν το πρόστιμο στο πλαίσιο μιας διευθέτησης, μετά την έγκριση του εισαγγελέα του Παρισιού, ανέφερε το υπουργείο.
Όπως ανακοινώθηκε και οι δύο οργανισμοί έχουν αλλάξει από τότε τις πρακτικές τους.

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Υποθέσεων Καταναλωτών και Ελέγχου Απάτης της Γαλλίας (DGCCRF) ξεκίνησε έρευνα για την Google τον Σεπτέμβριο του 2019, μετά από καταγγελίες ξενοδοχείων.

Οι επιχειρήσεις υποστήριξαν ότι η εμφάνιση περίπου 7.500 ξενοδοχείων στη μηχανή αναζήτησης του Google ήταν άδικη, σε σύγκριση με την επίσημη ταξινόμηση που εξέδωσε η Atout France, ο Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης της χώρας.

Η DGCCRF διαπίστωσε ότι η Google είχε αντικαταστήσει την κατάταξη της Atout France με τα δικά της κριτήρια.
Αλλά είχε χρησιμοποιήσει ένα πανομοιότυπο σύστημα με 1 έως 5 “αστέρια”, το οποίο “ήταν πολύ συγκεχυμένο” για τους πελάτες.

“Αυτή η πρακτική ήταν ιδιαίτερα επιζήμια για τους καταναλωτές, οι οποίοι παραπλανήθηκαν σχετικά με το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα μπορούσαν να περιμένουν κατά την κράτηση καταλύματος, δήλωσε η DGCCRF.

Ήταν επίσης επιζήμιο για τους ξενοδόχους των οποίων τα καταλύματα παρουσιάστηκαν εσφαλμένα χαμηλότερα από ό,τι στην επίσημη κατάταξη Atout France.”

Από τον Σεπτέμβριο του 2019, η Google “διόρθωσε τις πρακτικές της”. Και επανήλθε στην επίσημη ταξινόμηση που εκδόθηκε από την Atout France.

Η Google δήλωσε ότι η προηγούμενη κατάταξη τους σε ξενοδοχεία χρησιμοποίησε μια ποικιλία πηγών. Συμπεριλαμβανομένης της Atout France, καθώς και σχόλια από ξενοδόχους και άλλες πηγές.
Ο διακανονισμός με την DGCCRF δεν επηρεάζει την ικανότητα των χρηστών να αξιολογούν  ξενοδοχεία στο Google.