Του Χάρη Ντιγριντάκη
Όπως ήταν επακόλουθο τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development, The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, το α΄ εξάμηνο 2020 παρουσίασαν μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) κατά 39,1 % ήτοι στα 19,5 εκατ. ευρώ λόγω των οικονομικών επιπτώσεων που επέφερε η αναστολή λειτουργίας αυτών, καθώς και εξαιτίας των πρόσθετων περιοριστικών μέτρων.
Την ίδια ώρα η μέση πληρότητα των εμπορικών κέντρων αγγίζει το 98%. Όμως, η πανδημία και τα μέτρα αντιμετώπισής της είχαν σαν αποτέλεσμα το α’ εξάμηνο του 2020 ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων και η συνολική επισκεψιμότητα των εμπορικών κέντρων να παρουσιάσουν πτώση 43,2% και 47,0% αντίστοιχα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σημειώνεται ότι υπό συνθήκες πανδημικής κρίσης η Lamda Development ολοκλήρωσε τον Ιούλιο 2020, με σημαντική υπερκάλυψη, έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου με Δημόσια προσφορά, ύψους 320 εκατ. ευρώ, με τεράστια συμμετοχή άνω των 10 χιλ. ιδιωτών Ελλήνων επενδυτών.
Η έκδοση αυτή έδωσε τη δυνατότητα σε χιλιάδες Έλληνες να συμμετέχουν στο εμβληματικό έργο του Ελληνικού που αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εγχώρια αγορά τα επόμενα χρόνια.
Εν τω μεταξύ η Εταιρεία ξεκίνησε τις πρόδρομες εργασίες στο Ελληνικό και αναμένει να διευθετηθούν και τα τελευταία εκκρεμή ζητήματα, όπως, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αδειοδότηση του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος-Καζίνο (IRC) και η μεταβίβαση των σχετικών εμπραγμάτων δικαιωμάτων στην «Ελληνικό Α.Ε.», που αποτελούν συμβατικές αιρέσεις για την απόκτηση της τελευταίας.
Υπογραμμίζεται ότι η εταιρεία, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, προχώρησε σε μείωση ενοικίων σε ποσοστό 40% στα εμπορικά της κέντρα για τους μήνες Μάρτιο και Ιούνιο, σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές επιταγές, ενώ για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο προχώρησε σε μείωση 70% έναντι της νομοθετικά προβλεπόμενης μείωσης 40%.
Επίσης, σε ακολουθία με τις νομοθετικές επιταγές, για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο εφάρμοσε μείωση σε ποσοστό 40% στους κλάδους εστίασης και ψυχαγωγίας.
Όπως επισημαίνει η Lamda Development στην ανακοίνωση της έχει προχωρήσει σε πρωτοβουλίες για την προσέλκυση των καταναλωτών και την τόνωση της αγοραστικής κίνησης.