Μπορεί ο ελληνικός τουρισμός συνολικά να καταγράφει ρεκόρ σε έσοδα και αριθμό επισκεπτών, δε συμβαίνει ωστόσο το ίδιο και στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού, ο οποίος έχει πέσει από την 19η θέση στην 40η στον παγκόσμιο χάρτη.
Οι Έλληνες οργανωτές συνεδρίων δηλώνουν απογοητευμένοι και αποθαρρυμένοι από την στάση της ελληνικής Πολιτείας, τα τελευταία χρόνια στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού και διαπιστώνουν διστακτικότητα ή ακόμη και άρνηση των αλλοδαπών οργανωτών να αναθέσουν τα συνέδριά τους στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον κ. Ντίνο Αστρά, πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων -HAPCO, που πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες forum για το συνεδριακό τουρισμό στη χώρα μας, έχει καταγραφεί συρρίκνωση διοργανώσεων των εθνικών συνεδρίων σε ποσοστό πάνω από 40%, ενώ σε ποσοστό άνω του 50% διαμορφώνεται η μείωση των διεθνών συνεδρίων. “Την ίδια στιγμή, η Ιρλανδία καταγράφει αύξηση συνεδριακού τζίρου κατά τουλάχιστον διψήφιο ποσοστό ετησίως και το συνεδριακό κέντρο του του Δουβλίνου από το 2010 μέχρι το 2014 υποδέχεται 1.000.000 συνέδρους με δείκτη ικανοποίησης πελατών στο 96%, το Λίβερπουλ κατασκευάζει ένα νέο κέντρο διπλάσιας χωρητικότητας το οποίο θα εγκαινιαστεί στο τέλος του 2015, ενώ η Βαρκελώνη συνεργάζεται με τη Βιέννη για τη διοργάνωση των ετησίων πανευρωπαϊκών συνεδρίων της Ευρωπαϊκής Γαστρεντερολογικής με ετήσιο τζίρο 25 εκατ. ευρώ ανά πόλη και ένα σύνολο εξαετίας στα 150 εκατ. ευρώ”.
Ανύπαρκτη στήριξη του συνεδριακού τουρισμού από την Πολιτεία και μη προβολή του ελληνικού συνεδριακού προϊόντος, από καταβολής ελληνικού τουρισμού, δραστηριότητες των παράνομων και ερασιτεχνών ”οργανωτών” συνεδριών, απουσία μητρώου για την καταγραφή όλων των συνεδριακών διοργανώσεων, μή διάθεση των αρχαιολογικών χώρων για την πραγματοποίηση εναρκτήριων τελετών και άλλων συνεδριακών εκδηλώσεων, έλλειψη μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα είναι στα σημαντικότερα προβλήματα που καταγράφουν οι ίδιοι οι φορείς για τον κλάδο.
Προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του κλάδου στην Ελλάδα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων μέσω της Marketing Greece σε συνεργασία με τον ΗAPCO προχωρούν στη σύσταση μίας εξειδικευμένης ομάδας, κατά τα διεθνή πρότυπα, η οποία θα αναλάβει τη μελέτη του κλάδου και την προβολή και προώθηση της χώρας ως συνεδριακού προορισμού με τρία βασικά βήματα: την κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου με στόχο την ολοκλήρωσή του έως τον ερχόμενο Ιούνιο, την προώθηση και πλατφόρμα MICE GREECE και τη σύσταση γραφείου για το συνεδριακό τουρισμό.
Στο ερώτημα πώς μπορεί να αναδειχθεί η Ελλάδα ως συνεδριακός τουριστικός προορισμός, ο κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, γενικός διευθυντής, Marketing Greece έθεσε στο forum του ΗAPCO τις πέντε προτεραιότητες:
-Στόχευση στους τρείς κύριους τομείς (υγείας, τεχνολογίας και επιστήμης)
-Έμφαση στις εκδηλώσεις μικρής και μεσαίας κλίμακας, ήτοι εκδηλώσεις έως 1.000 συμμετέχοντες που αντιπροσωπεύουν ποσοστό έως 85% της
αγοράς) και αξιοποίηση ετήσιων εκδηλώσεων (που αποτελούν έως το 55% του συνόλου των επαναλαμβανόμενων εκδηλώσεων)
-Σχεδιασμός εμπειριών που λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχύουν το MICE προϊόν (π.χ. εμπειρίες αναψυχής για την οικογένεια, city break εμπειρίες, ψώνια, διασκέδαση, κοντινές εκδρομές)
-Αξιοποίηση του κέντρου Ταε – Κβο – Ντο ως συνεδριακό κέντρο
-Αξιοποίηση των υφιστάμενων δομών (ιδίως των ξενοδοχείων) και επιλεγμένων
εναλλακτικών υποδομών (π.χ. θέατρα, μουσεία κ.α.).
newmoney.gr