Πρωτοφανή πτώση τόσο στον αριθμό των πτήσεων όσο και στην επιβατική κίνηση καταγράφει το αεροδρόμιο του Μονάχου εξαιτίας των αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών που έχουν τεθεί στο πλαίσιο του περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού.

Ο αριθμός των απογειώσεων και προσγειώσεων ακολούθησε σταθερή πτωτική πορεία τον Μάρτιο, ενώ αυτή την εβδομάδα η κίνηση μειώθηκε κάτι λιγότερο από 10% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με την επιβατική κίνηση την ίδια εβδομάδα να αντιστοιχεί μόλις στο 5% της περυσινής κίνησης.

Στο πλαίσιο της απότομης πτώσης, η Flughafen München GmbH (FMG) και οι θυγατρικές της ξεκίνησαν πριν από αρκετές εβδομάδες να εφαρμόσουν εκτεταμένα μέτρα για την εξασφάλιση της ρευστότητας του αεροδρομίου. Ως αποτέλεσμα, τα προγραμματισμένα επενδυτικά σχέδια όπως το νέο πάρκινγκ, η νέα εταιρική έδρα και το καινούργιο ξενοδοχείο έχουν αναβληθεί μέχρι νεωτέρας.

Ο Jost Lammers, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Αεροδρομίου του Μονάχου, δήλωσε: «Αντιμετωπίζουμε μια κρίση άνευ προηγουμένου και χωρίς κανένα τέλος στον ορίζοντα στον κλάδο των αερομεταφορών παγκοσμίως. Η προστασία της υγείας των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο του Μονάχου παραμένει η πρώτη μας προτεραιότητα. Είναι ζωτικής σημασίας να περιορίσουμε τις τεράστιες οικονομικές ζημίες για το αεροδρόμιο του Μονάχου και τους ανθρώπους που εργάζονται εδώ με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για τη διαφύλαξη της χρηματοοικονομικής μας σταθερότητας».

Διατηρώντας τον ρόλο του ως υποδομής ζωτικής σημασίας, το αεροδρόμιο του Μονάχου θα συνεχίσει να λειτουργεί και, ως εκ τούτου, θα βοηθήσει να εξασφαλιστεί ότι οι επαναπατριζόμενοι θα μπορούν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και ότι οι μεταφορές φορτίων θα συνεχίσουν να κινούνται γρήγορα. Οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν τώρα πάνω από 100 αεροσκάφη εκτός υπηρεσίας σταθμευμένα στο αεροδρόμιο της πόλης.

«Στόχος μας φέτος είναι να προσαρμόσουμε τα οικονομικά θεμελιώδη μεγέθη μας στην τρέχουσα κατάσταση. Έτσι, θα επωφεληθούμε από τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις του αερολιμένα του Μονάχου όλα αυτά τα χρόνια και ιδιαίτερα το 2019», δήλωσε ο Jost Lammers .

«Οι επιπτώσεις της κρίσης του κορωνοϊού υπερβαίνουν κατά πολύ τον αντίκτυπο των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 ή της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008. Συνεπώς, μπορεί να χρειαστεί πολύ περισσότερο χρόνο αυτή τη φορά για να επιστρέψει η ζήτηση στα προηγούμενα επίπεδα, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η παγκόσμια ανάγκη για μετακινήσεις θα αυξηθεί μεσοπρόθεσμα και ότι τα αεροπορικά ταξίδια θα ανακάμψουν για άλλη μια φορά», τόνισε ο ίδιος.