Οι προσδοκώμενες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 για κάποια από τα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια επιβεβαιώνουν τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις, αφού είναι μέχρι και 28% λιγότερες σε σύγκριση με το 2016. Το ζητούμενο δεν είναι πλέον το 2017, αφού η κατάσταση δύσκολα αναστρέφεται. αλλά το τι θα γίνει 2018.
Πολλά στελέχη από τον κλάδο της κρουαζιέρας επισημαίνουν ότι η λύση θα έρθει από την Άπω Ανατολή. Η δημοσιοποίηση του ενδιαφέροντος κινεζικού ομίλου να εισέλθει στο Αιγαίο μέσω της Celestyal Cruises του κυπριακών συμφερόντων ομίλου Louis, έφερε και πάλι στο προσκήνιο του κινέζους τουρίστες κρουαζιέρας. Ο Captain Χu Lirong, πρόεδρος της China COSCO στην τελευταία του επίσκεψη στην Ελλάδα τον περασμένο Οκτώβριο, είχε αναφερθεί στην πρόθεση του κινεζικού κολοσσού να προσελκύσει Κινέζους τουρίστες κρουαζιέρας στην Ελλάδα, καθώς ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Η Cosco έχει σχεδιάσει την επιτάχυνση της κατασκευής αγκυροβολίων με μεγάλο βάθος, ώστε το λιμάνι του Πειραιά να μπορεί να φιλοξενεί τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Ταυτόχρονα, θα κάνει νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητας.
Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά τώρα είναι περίπου 1.000.000 το χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός της Cosco είναι να τον αυξήσει μέχρι 1.500.000 και μακροπρόθεσμα στα 3.000.0000. Η Cosco έχει ήδη έτοιμα τα σχέδια και τις κινήσεις που πρέπει να κάνει για την κρουαζιέρα: 1. Μία από τις παραμέτρους που διαπιστώθηκε ότι έπρεπε να προβλεφθεί άμεσα ήταν η καθιέρωση και η γνωστοποίηση ενιαίας πολιτικής «bearth allocation» (προ-εξασφάλιση θέσεων ελλιμενισμού) που αφορά όλους τους πελάτες. 2. Στην ίδια στρατηγική με άξονα τη δυνατότητα ευελιξίας, ο Πειραιάς, ως κεντρικό λιμάνι και σχεδόν το μοναδικό στο home porting, θα πρέπει να δημιουργήσει συνέργιες με άλλα ελληνικά λιμάνια για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος. 3. Σημαντικός παράγοντας επιλογής από μία εταιρεία κρουαζιέρας ενός λιμανιού είναι η ασφάλεια που παρέχει πρωτίστως στον φιλοξενούμενο αλλά και στο πλοίο.
Και δε φθάνει μόνο να υπάρχει σχέδιο ISPS αλλά πρέπει ο επιβάτης να μπορεί να βλέπει ένστολους οι οποίοι του δίνουν τη σιγουριά της ασφάλειας του λιμανιού. 4. Επιπροσθέτως πρέπει να εξασφαλιστεί η συνεργασία για την επαρκή διάθεση προσωπικού των αρμόδιων Αρχών, δηλαδή, Λιμεναρχείου, Τελωνείου, Ελληνικής Αστυνομίας για τον έλεγχο διαβατηρίων, για την κάλυψη των αναγκών των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας.Πηγή : www.newmoney.gr