To παρ’ ολίγον δυστύχημα με την αποκόλληση μέρους της ατράκτου του αεροπλάνου Boeing 737 Max της Αlaska Airlines, εν ώρα πτήσης, θεωρείται πιθανό να προκλήθηκε από κατασκευαστική ανεπάρκεια, αποκαλύπτει το πρακτορείο bloomberg.

Το τμήμα της ατράκτου που αποκολλήθηκε από το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης την Παρασκευή από το Πόρτλαντ του Όρεγκον στο Οντάριο της Καλιφόρνιας αντικατοπτρίζει ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ερευνητές είναι πιθανό να επικεντρωθούν σε κατασκευαστικό πρόβλημα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το αεροσκάφος της Boeing, τύπου 737 Max 9, κατασκευάστηκε με αρθρωτές εγκοπές στην άτρακτο που μπορούν να φιλοξενήσουν πρόσθετες εξόδους κινδύνου. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες παραγγέλλουν αεροπλάνα με τις πόρτες εγκατεστημένες για να μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των θέσεων, σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας. Άλλες εταιρείες, όπως η Alaska Airlines, δεν χρειάζονται τις επιπλέον εξόδους και έχουν τις εγκοπές μόνιμα σφραγισμένες.

Ένας επιβάτης, δηλαδή, από το εσωτερικό του αεροσκάφους, δεν μπορεί να διακρίνει την τάπα στο πλευρικό τοίχωμα, αλλά εξωτερικά διακρίνεται το περίγραμμα του ανοίγματος, στο οποίο μπορεί να προστεθεί μια ακόμη έξοδος. Οι εγκοπές του Boeing 737 χρονολογούνται από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 και έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες στα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

«Αυτό έχει όλα τα σημάδια μιας κατασκευαστικής ανεπάρκειας, ενός ποιοτικού ελιγμού από την Boeing», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας Jeff Guzzetti, πρώην επικεφαλής διερεύνησης ατυχημάτων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), εξηγώντας ότι διαμορφώνεται από κατασκευής τού αεροσκάφους αυτός ο σχεδιασμός, για να καθίσταται δυνατή η διαμόρφωση μίας επιπλέον εξόδου από την Boeing, αν κάποια εταιρεία το επιθυμεί.

«Δεν μπορούμε να μην εξετάσουμε αυτό το πρόσφατο γεγονός στο πλαίσιο όλων των προβλημάτων που είχε η Boeing με ελλείψεις στην ποιότητα κατασκευής», σημειώνει ο Guzzetti.