kritikaproiontaΗ χρήση των τοπικών προϊόντων, όπως για παράδειγμα τα βότανα, το ελαιόλαδο, το οξύμελο, η μυζήθρα και τα σαλιγκάρια, στις κουζίνες των ξενοδοχείων και των εστιατορίων της Κρήτης μπορούν να προσελκύσουν ξένους επισκέπτες, αλλά και να ανοίξουν τον δρόμο για να ταξιδέψουν ποιοτικά κρητικά προϊόντα στο εξωτερικό.

Στο μεταξύ, ολοένα και περισσότεροι σεφ, αλλά και καταναλωτές, δείχνουν την προτίμησή τους στην κρητική κουζίνα, ωστόσο, κρίνεται απαραίτητο να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ελληνική κουζίνα μέσα από τις σχολές μαγειρικής.

Τα παραπάνω επεσήμαναν μέλη του Δικτύου Κρητικής Γαστρονομίας που πραγματοποίησαν χθες γενική συνέλευση στις εγκαταστάσεις του Μ.Α.Ι.Χ. όπου συζήτησαν τον προγραμματισμό νέων δράσεων κατά τη θερινή περίοδο.

Ο πρόεδρος του Δικτύου Γιάννης Αποστολάκης ερωτηθείς αν η κρητική κουζίνα έχει βρει τη θέση που της αξίζει στα Χανιά και την Κρήτη και ειδικότερα στα καταστήματα σχολίασε ότι «χρειάζεται ακόμα δουλειά» και διευκρίνισε ότι απαιτείται να αξιοποιηθούν περισσότερο τα τοπικά προϊόντα: «Σημαντικός παράγοντας για παράδειγμα είναι να μπει το οξύμελο και να αφαιρεθεί το μπαλσάμικο, να μπει το χαρουπόμελο και να αντικατασταθεί κάτι το οποίο είναι εισαγωγής. Μπορεί επίσης να μπει και το θυμαρίσιο μέλι κι όχι κάποιο φθηνό ανθόμελο και βέβαια να μπει το ελαιόλαδο και να υπάρχει τυποποιημένο πάνω στο τραπέζι.  

Εκτός των άλλων, με αυτό τον τρόπο τα προϊόντα αυτά θα μπορέσουν να κάνουν “καριέρα” στο εξωτερικό, διότι, αν κάποιος τα δοκιμάσει εδώ, μπορεί να τα ζητήσει και στην πατρίδα του».

haniotika-nea