Η επιβολή τέλους στους συχνούς επιβάτες (FFL) στην Ευρώπη θα μπορούσε να μειώσει «σημαντικά» τις εκπομπές CO2 που συνδέονται με την αεροπορία και να συγκεντρώσει σημαντικά κεφάλαια για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης.
Αυτό αποκάλυψε νέα μελέτη του New Economics Foundation και της ομάδας ακτιβιστών για το κλίμα Stay Grounded.
Η έκθεση, αναλύει τον αντίκτυπο των συχνών πτήσεων (FFL) στην Ευρώπη με βάση μια οικονομική αξιολόγηση που διενεργήθηκε από την εταιρεία περιβαλλοντικής έρευνας και συμβούλων CE Delft, χρησιμοποιώντας το σύστημα μοντελοποίησης AERO της ΕΕ, μαζί με πρόσφατα στοιχεία δημοσκοπήσεων για τις ευρωπαϊκές στάσεις. προς την αεροπορία και το κλίμα.
Μείωση κατά 21% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Με βάση το μοντέλο του 2028, η αξιολόγηση αποκάλυψε ότι ένα τέλος συχνών επιβατών θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των επιβατών κατά 26%, η οποία, με τη σειρά της, θα οδηγούσε σε μείωση κατά 21% στις εκπομπές άνθρακα που συνδέονται με την αεροπορία.
Η πλειονότητα (54%) αυτής της εξοικονόμησης θα εξασφαλιζόταν από μόλις το 4,5% του πληθυσμού στη Δυτική Ευρώπη που διαφορετικά θα είχε κάνει τέσσερις ή περισσότερες πτήσεις με επιστροφή ετησίως.
Οι πρόσθετοι φόροι που καταβάλλονται μέσω του FFL θα αυξήσουν επίσης 63,6 δις. ευρώ σε ένα χρόνο – ή εξαπλάσια αύξηση των εσόδων από τους ευρωπαϊκούς φόρους αερομεταφορών.
Πανευρωπαϊκός FLL
Η έκθεση προτείνει την εισαγωγή ενός πανευρωπαϊκού FFL που θα εφαρμόζει αυξανόμενα επίπεδα φόρου σε κάθε πτήση μετ’ επιστροφής που πραγματοποιεί ένα άτομο σε ένα χρόνο. Η πρώτη πτήση επιστροφής, ωστόσο, δεν θα χρεωθεί με εισφορά.
Σύμφωνα με τα υφιστάμενα καθήκοντα επιβατών αεροπορικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία, το μοντέλο FFL προτείνει επίσης πρόσθετη χρέωση για «τα πιο ρυπογόνα ταξίδια», όπως πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, καθώς και επαγγελματικές θέσεις και θέσεις πρώτης θέσης.
Τα στοιχεία που αναφέρονται στην έκθεση έδειξαν ότι περίπου το 70% του πληθυσμού στη Δυτική Ευρώπη δεν θα επηρεαστεί από το FFL «καθώς είτε δεν πετούν καθόλου είτε κάνουν μόνο μία πτήση με επιστροφή ετησίως».
Ωστόσο, η μοντελοποίηση της CE Delft δεν έκανε καμία διάκριση μεταξύ των επιβατών που πετούν για επαγγελματικούς σκοπούς – συνήθως μεταξύ 10 και 20%, σύμφωνα με την έκθεση – και εκείνων που ταξιδεύουν για αναψυχή.