• Τα ρέστα της δίνει η Eurobank να κλείσει το deal
  • 3 εκατ. ευρώ οικονομική ένεση στην HotelBrain από ξένο fund

Σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς ο τουριστικός κλάδος αποδεικνύει ότι αποτελεί παρακαταθήκη για την ανέλιξη της ελληνικής οικονομίας. Η σπουδή διαφόρων funds αλλά και σοβαρών επενδυτών να δηλώσουν παρόν σε επί θύραις deals στο χώρο της ξενοδοχίας καταδεικνύει τη δυναμική και τις προοπτικές της αγοράς.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής πολύ κοντά στην απόκτηση του γιγαντιαίου ξενοδοχείου- Συνεδριακού Κέντρου Capsis στη Ρόδο, βρίσκεται ο όμιλος Λασκαρίδη. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές η Eurobank που έχει ενεχυριάσει το συγκρότημα εδώ και αρκετά έτη από την κα Ντία Καψή δίδει «γη και ύδωρ» προκειμένου να περάσει η μονάδα σε κάποιον υψηλής οικονομικής εμβέλειας ιδιοκτήτη, εδώ και πολλά έτη και σύντομα αναμένεται να βγάλει στον αέρα το σχετικό διαγωνισμό.

Την τελευταία περίοδο εξ αιτίας της σταδιακής κατάρρευσης της μονάδας και της εμφάνισης αρνητικών παραμέτρων (κλοπές του ξενοδοχειακού υλικού, ανάγκη ριζικής ανακαίνισης, καταστροφή όλων των σωληνώσεων, απομάκρυνση από την αγορά κ.λ.π.) που προκαλούν ουσιαστική απομείωση της αξίας τους περιουσιακού της στοιχείου, η Eurobank δείχνει να έχει «προσγειώσει» τις απαιτήσεις της ακολουθώντας μια πιο ρεαλιστική πολιτική.

Στο πλαίσιο αυτό λέγεται ότι προέκυψε ο Όμιλος Λασκαρίδη ο οποίος μαζί με τον γνωστό ξενοδόχο κ. Ιωάννη Σμπώκο έχουν στην ιδιοκτησία τους το Sheraton της Ρόδου, που βρίσκεται επίσης στην περιοχή της Ιξιάς. Άλλωστε οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της Eurobank και του Ομίλου Λασκαρίδη έχουν δοκιμαστεί με εξαιρετική επιτυχία στο παρελθόν, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα στο χώρο της ξενοδοχίας την απόκτηση του King George από την Οικογένεια Λασκαρίδη, επιχειρηματική κίνηση που φαίνεται ότι αποτέλεσε βάση για την έτι περαιτέρω σύσφιξη των επιχειρηματικών δεσμών των δυο πλευρών.  Κατά τις ίδιες πληροφορίες το τίμημα της εξαγοράς είναι μικρό τηρουμένων των αναλογιών δεδομένου ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ για την ριζική ανακαίνιση της μονάδας. Προς ώρας άγνωστο είναι αν στην συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση συμμετέχει και ο όμιλος Σμπώκου κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί αφού οι δυο πλευρές ελέγχουν το γειτνιάζον ξενοδοχείο, ενώ στο παρελθόν είχαν από κοινού ενδιαφερθεί και για την έκταση του ΕΟΤ στην Αφάντου.

Πάντως το δυστυχές για ένα εμβληματικό ξενοδοχειακό συγκρότημα εμβαδού 48.000 τ.μ., δυναμικότητας 600 ατόμων και συνεδριακού κέντρου 3.000 ατόμων είναι ότι είναι κλειστό εδώ και αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να βαλτώσει συνολικά ο συνεδριακός τουρισμός στο Σμαραγδένιο Νησί. Σήμερα είναι εύκολα διακριτό ότι η μονάδα έχει λεηλατηθεί γεγονός που αποδείχθηκε και από τα ασφαλιστικά μέτρα της «Καψης Α.Ε.» κατά της πιστώτριας τράπεζας η οποία απαιτεί εδώ και αρκετά έτη το ποσό των 55 εκατ. ευρώ, βγάζοντας στο σφυρί το ξενοδοχείο το 2012. Επισημαίνεται εδώ ότι η κα Ντία Καψή έχει κερδίσει πρωτόδικα το δικαστήριο κατά της πιστώτριας τράπεζας και η υπόθεση βρίσκεται στο εφετείο εξέλιξη, η οποία δύναται να επηρεάσει το όποιο deal. Το ερώτημα που θέτουν παράγοντες της αγοράς είναι με ποιο σκεπτικό μια τράπεζα κλείνει μια μονάδα, βγάζοντας την από την αγορά, και απομειώνοντας την αξία του ίδιου του περιουσιακού της στοιχείου;

HotelBrain

Εν τω μεταξύ, την είσοδο του ξένου fund, South Bridge Europe, στο μετοχικό κεφάλαιο της κορυφαίας ελληνικής εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων HotelBrain ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain κ. Πάνος Παλαιολόγος και ο εκπρόσωπος του fund κ. Γιώργος Μαυρίδης, που είναι οικονομικός σύμβουλος στον τομέα διαχείρισης του SouthBridge Europe. Το fund επενδύει κατ’αρχήν 3 εκατ. ευρώ στην HotelBarin, προκειμένου να συνεχισθεί η ανάπτυξή της εντός και εκτός Ελλάδας, με πρόθεση να αυξήσει τη συμμετοχή του. Σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή δεν θα ξεπερνά το 34% στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρείας. Το South Bridge Europe έχει βασικό επενδυτή το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, διαχειρίζεται τώρα 40 εκατ. ευρώ και μέχρι τον Ιούνιο τα υπό διαχείριση κεφάλαια του θα έχουν αυξηθεί στα 60 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι το fund στηρίζει δυναμικούς επιχειρηματίες και εταιρείες που είναι σε θέση να προσαρμοστούν αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα και να αποτελέσουν πόλο ανάπτυξης στο μέλλον. Προς τούτο εισφέρει μακροπρόθεσμα αναπτυξιακά κεφάλαια. Το fund έχει έδρα στο Λουξεμβούργο και γραφεία στην Ελλάδα.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μαυρίδης, αναζητώντας μια δυναμική εταιρεία στη χώρα μας, το fund εντόπισε την HotelBrain. Μετά από ενδελεχή έρευνα στα οικονομικά στοιχεία και στους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας, διαπίστωσαν, όπως είπε ο κ. Μαυρίδης, ότι είναι ακριβώς αυτό που ήθελαν : «είναι η εταιρεία που έχει ανάγκη η αγορά, καθώς με το ολοκληρωμένο πλάνο διαχείρισης και στρατηγικής βοηθά ένα ξενοδοχείο να αυξήσει το μέσο έσοδο και να διευρύνει τη σαιζόν» τονίζει. Άλλωστε η πορεία της HotelBrain αυτό το αποδεικνύει δεδομένου ότι ξεκίνησε με τη διαχείριση ενός ξενοδοχείου στη Σαντορίνη το 2000 και τώρα έχει υπό την ομπρέλα της 110 ξενοδοχειακές μονάδες, με σκοπό φέτος να τις αυξήσει σε 115 στην Ελλάδα (σε 35 προορισμούς) και 10 στο εξωτερικό (Κύπρο, Λίβανο, Τουρκία, Μαυροβούνιο και Σερβία- στην τελευταία αυτές τις ημέρες γίνονται συζητήσεις για την ένταξη ξενοδοχείου στην αλυσίδα, ενώ στο Λίβανο προστίθεται και δεύτερο).Όλη αυτή η ανάπτυξη, όπως υπογράμμισε ο κ. Παλαιολόγος, απαίτησε και απαιτεί κεφάλαια και έτσι η είσοδος του South Bridge Europe ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Ήδη η HotelBrain έχει ολοκληρώσει το δικό της σύστημα διαχείρισης των ξενοδοχείων της, που παρέχει τη δυνατότητα να ενταχθεί κάθε δυναμικότητας μονάδα. Μέχρι τώρα, πάντως, η HotelBrain έχει δώσει έμφαση σε οικογενειακά ξενοδοχεία μπουτίκ, που θέλουν να προσαρμοστούν στις δικές της προδιαγραφές, διατηρώντας τη μοναδικότητά τους. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο κ.Παλαιολόγος, βρίσκεται σε συζητήσεις με διεθνείς αλυσίδες για να ενταχθούν μονάδες της HotelBrain σε αυτές. Ήδη, όπως τόνισε, σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες διαμορφώνουν νέα brands για ξενοδοχεία Boutique, γι αυτό και το ενδιαφέρον τους είναι αυξημένο και στη χώρα μας. Η HotelBrain συνεργάζεται ήδη με διεθνείς αλυσίδες, όπως τα Small Luxury Hotels και τα leading Hotels of the world, εντάσσοντας εκεί μονάδες της.

«Η διαφορετικότητα και η παροχή εμπειριών είναι το ζητούμενο από τον σύγχρονο τουρίστα και αυτό προέχει από κάθε ξενοδοχείο, που θα ενταχθεί στο δίκτυό της. Οι επενδύσεις στην τεχνολογία της HotelBrain θα συνεχισθούν για να καλύπτουν τις νέες τάσεις και ανάγκες, ενώ στα σχέδια είναι η προσφορά και νέων προϊόντων. Η εταιρεία απασχολεί ήδη 40 άτομα, κυρίως στελέχη με εμπειρία και πλέον η είσοδος του fund αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της εμπιστοσύνης θεσμικών επενδυτών στις δυνατότητες της HotelBrain δήλωσε ο κ. Παλαιολόγος και συμπληρώνει χαρακτηριστικά : “Η συμφωνία της HotelBrain με έναν θεσμικό επενδυτή διεθνούς εγκυρότητας επιβεβαιώνει την πεποίθησή μας ότι ο τουρισμός είναι ένας από πιο αναπτυγμένους τομείς της ελληνικής επιχειρηματικότητας και διαθέτει μια τεράστια εξαγώγιμη τεχνογνωσία”. Απαντώντας σε ερώτηση του ΕΤ της Κυριακής ο κ. Παλαιολόγος σημείωσε ότι η είσοδος του fund στην HotelBrain δεν σηματοδοτεί την μετοχική συμμετοχή της εταιρείας σε ξενοδοχεία. Το 2014, ο καθαρός τζίρος των διαχειριζόμενων ξενοδοχείων της εταιρείας ξεπέρασε τα 52 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση περίπου 30% σε σύγκριση με το 2013.

του Χάρη Ντιγριντάκη