Την πρόθεση του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού να σταθεί αρωγός στις προσπάθειες ανάδειξης της Θεσσαλονίκης σε δημοφιλή και ελκυστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο εξέφρασε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, μιλώντας σήμερα στο πλαίσιο του συνεδρίου Destination Thessaloniki: 365 days of Meetings, Studies, Sports, Cruises & Health, παράλληλης εκδήλωσης της 31ης Philoxenia. Υπογράμμισε μάλιστα πως η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί σε κυρίαρχο προορισμό city break στη βαλκανική χερσόνησο. Άλλωστε, όπως ανέφερε, ο τουρισμός των πόλεων συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και αποτελεί σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής του υπουργείου. «Στον στρατηγικό μας σχεδιασμό περιλαμβάνεται η ανάδειξη πολλών ελληνικών πόλεων, σε συνεργασία με τις περιφέρειες, τους δήμους, τις τοπικές κοινότητες, τα επιμελητήρια» σημείωσε η κα Κουντουρά, υπογραμμίζοντας και τη σημασία ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Επίσης αναφέρθηκε στις σημαντικές ευκαιρίες που δημιουργεί και για την πόλη της Θεσσαλονίκης, η ανάδειξη του 2016 σε Έτος Ελλάδας-Ρωσίας.
«Άγιο Δισκοπότηρο» για πολλούς λαούς χαρακτήρισε από την πλευρά της την περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης η υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης), κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη σημασία της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού-συμβόλου για την ευρύτερη περιοχή.
Την αναγνωρισιμότητα της Κεντρικής Μακεδονίας ως τόπο εμπειριών, πολλών επιλογών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού προσπαθεί να ενισχύσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σύμφωνα με τον αναπληρωτή Περιφερειάρχη, κ. Γιάννη Γιώργο, ο οποίος αναφέρθηκε στα προγράμματα που έχουν εκπονηθεί για να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Τη ρήση του Νίκου Καζαντζάκη «έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» χρησιμοποίησε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, κα Βούλα Πατουλίδου, για να περιγράψει τις ομορφιές του τόπου μας. «Εμείς ζούμε σε έναν παράδεισο. Τα χρώματα μπορεί να έχουν ξεθωριάσει λόγω της κρίσης, αλλά ο παράδεισος παραμένει. Η Θεσσαλονίκη είναι φιλόξενη, ασφαλής και οικονομική πόλη. Το βασικότερο όλων είναι να ονειρεύεσαι. Όχι ως μονάδα, αλλά συνολικά, ως κάτοικοι της πόλης. Πρέπει να παρασύρουμε τους δικούς μας ανθρώπους να αγαπήσουν και να προωθήσουν τον τόπο τους» τόνισε.
Τη μεγάλη προσπάθεια του δήμου Θεσσαλονίκης να τοποθετηθεί η πόλη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη υπογράμμισε με τη σειρά του ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, κ. Σπύρος Πέγκας, τονίζοντας πως πλέον η στόχευση στρέφεται στον ποιοτικό τουρισμό. «Θέλουμε να έχουμε 365 μέρες ποιοτικού τουρισμού. Μας ενδιαφέρει να στήσουμε μόνιμες δομές, ώστε να καταστήσουμε την πορεία που ξεκινήσαμε μη αναστρέψιμη. Θέλουμε να εμπνεύσουμε τον ιδιωτικό τομέα και τους νέους επιχειρηματίες, ώστε να πάρουν τη σκυτάλη και να πάνε τη Θεσσαλονίκη παραπέρα» τόνισε.
Στη συμβολή της ΔΕΘ-Helexpo στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως προορισμού 365 ημέρες τον χρόνο αναφέρθηκε από την πλευρά του ο πρόεδρος του εθνικού εκθεσιακού φορέα, κ. Τάσος Τζήκας, με την αφορμή των εκθέσεων Philoxenia, Hotelia και Polis.
Σε 343 εκατομμύρια ανήλθαν οι διεθνείς αφίξεις στους μεσογειακούς προορισμούς το 2014 (πάνω από 20 χώρες), μέγεθος που συνιστά το 1/3 της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης. Εξ αυτών 84 εκατομμύρια δέχθηκε η Γαλλία, 65 εκατ. η Ισπανία, 49 εκατ. η Ιταλία, 22 εκατ. η Ελλάδα και 9 εκατ. η Πορτογαλία. Μάλιστα, φέτος εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί περαιτέρω. Τα δε τουριστικά έσοδα των χωρών της Μεσογείου ανήλθαν σε 247 δισ.ευρώ. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε στο πλαίσιο του συνεδρίου το διευθυντικό στέλεχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, κα Esencan Terzibasoglu, τονίζοντας πως με 32% μερίδιο στην τουριστική αγορά η περιοχή της Μεσογείου είναι ο μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός στον κόσμο. Πάντως το μερίδιο αυτό μειώθηκε από το 38% την τελευταία επταετία, εξαιτίας του ανταγωνισμού από αναδυόμενους προορισμούς.
Αναφορά στην ελληνική κρίση έκανε την ομιλία του το μέλος του δ.σ. του European Cities Marketing (EMC), κ. Pier Paolo Mariotti, τονίζοντας πως η κρίση πέρα από πρόβλημα, σημαίνει επίσης… αποφάσεις μετά το πρόβλημα και νέες κατευθύνσεις. Ο ίδιος σημείωσε πως οι πόλεις είναι assets διαρκείας, συχνά πιο πολύ και από τις χώρες στις οποίες βρίσκονται. Ανέφερε δε πως περί το 50% του παγκόσμιου τουρισμού κατευθύνεται στην Ευρώπη και τις ευρωπαϊκές πόλεις, γεγονός που αναδεικνύει τον δυναμισμό της αγοράς αυτής. Σύμφωνα με τον κ. Mariotti, στόχος του ECM είναι να βοηθήσει στη δημιουργία ελκυστικών πόλεων-προορισμών, κάτι που απαιτεί όμως την ύπαρξη υποδομών.
Στις ομοιότητες της Βαρκελώνης με τη Θεσσαλονίκη σε επίπεδο ιστορίας και πληθυσμού αναφέρθηκε το διευθυντικό στέλεχος του Γραφείου Συνεδρίων της ισπανικής πόλης, κα Elena Altemir, τονίζοντας ότι η Βαρκελώνη έχει πληθυσμό 1,6 εκατ. και 2.000 χρόνια παρελθόντος. «Ό,τι κάναμε εμείς, μπορείτε να το κάνετε κι εδώ» σημείωσε, ενώ υπογράμμισε πως η μεγάλη ανάπτυξη για τη Βαρκελώνη άρχισε να κάνει την εμφάνισή της αισθητή μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1992.
Χάρη στα τρία «Τ»: Τalent (ταλέντο), Τechnology (τεχνολογία) και Tolerance (ανοχή) ευημερεί η πόλη του Τελ Αβίβ. Σύμφωνα με την Sharon Landes Fischer, επικεφαλής τουριστικών υπηρεσιών του οργανισμού Tel Aviv Global & Tourism, στο Τελ Αβίβ δραστηριοποιούνται σήμερα 1.500 καινοτόμες τεχνολογικές επιχειρήσεις. Ήταν θέμα χρόνου λοιπόν η βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας να διοχετεύσει την καινοτομία της και στον τουρισμό, με το Τελ Αβίβ να δημιουργεί πρωτοβουλίες ψηφιακού ταξιδιού που βοηθούν τους ταξιδιώτες να σπάσουν τα… σύνορα.