kourtisΈναν αιώνα ιστορίας “κουβαλάει στην πλάτη της” η εταιρεία Κουρτης, η οποία από το 1909 έχει βάλει την υπογραφή της σε περισσότερα από 150 ξενοδοχεία της χώρας μεταξύ των οποίων το Μ. Βρετάνια, το King George, το Dulac και πολλά άλλα.

Της Μαρίας Ακριβού

H γνωστή εταιρεία επίπλου, που συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους οίκους επίπλου διεθνώς, κατέγραψε μέσα στο 2013 κέρδη τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ, παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν υποχωρήσει κατά 30%. Επιβεβαιώνοντας έτσι την τάση που θέλει τους Έλληνες ξενοδόχους να συνεχίζουν τις επενδύσεις στο στυλ και τη φινέτσα των ξενοδοχειακών μονάδων. Ο κ. Αριστείδης Κούρτης ιδιοκτήτης της ομώνυμης εταιρείας – και τρίτης γενιάς επιχειρηματίας- μιλά αποκλειστικά στο Tourism Today.gr για τις εξελίξεις στον κλάδο της επιπλοποιίας, τις νέες τάσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία, όπως επίσης και για τα καινούρια “ανοίγματα” τις ΚΟΥΡΤΗΣ Α.Ε.

“Σήμερα τα ξενοδοχεία υποστηρίζουν το πιο ανάλαφρο- κλασσικό στυλ. Επιλέγουν μοντέρνα στοιχεία με πινελιές κλασσικές”.

Τα τελευταία τρία χρόνια η εταιρεία ΚΟΥΡΤΗΣ έχει διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της και έχει εντάξει δυναμικά σ’ αυτό τα αμερικανικά στρώματα Serta. Αποτελεί δε αποκλειστικό αντιπρόσωπο στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια για τα υποστρώματα, τα κρεβάτια και τα στρώματα της Serta, ενώ φέρνει στη χώρα μας τα 100% χειροποίητα αντικείμενα της Theodor Alexander, της οποίας είναι επίσης αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την περιοχή της ανατολικής Ευρώπης.

Η εταιρεία που εμπιστεύονται εκατοντάδες Έλληνες ξενοδόχοι ανά τη χώρα προσφέρει ολοκληρωμένες kourtis 2λύσεις για όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των ξενοδοχείων και επιμελείται τη διακόσμηση από το χρώμα των τοίχων και της ταπετσαρίας, μέχρι το τελευταίο αντικείμενο που θα τοποθετηθεί σε ένα δωμάτιο.

Κύριε Κούρτη πώς η επιχείρησή σας καταφέρνει από το 1909 να θεωρείται ακόμη και σήμερα μια από τις πιο δυνατές εταιρείες στο χώρο του επίπλου;

Το καταφέρνει διότι υπάρχει παράδοση , συνέπεια και συνέχεια. Εγώ είμαι τρίτης γενιάς επιχειρηματίας και μπορώ να σας πω ότι όλα αυτά τα χρόνια επενδύουμε στο καλό έπιπλο και στην καλή ποιότητα με σωστή τιμή. Αν και είμαστε παρεξηγημένοι ως προς τις τιμές, θεωρώ ότι είμαστε πολύ συνεπείς. Δεν θέλουμε να αφήσουμε κανέναν πελάτη παραπονεμένο, όποια ιδιοτροπία και να έχει. Παράλληλα, φέρνουμε και προωθούμε καινούρια σχέδια και ιδέες που είναι πάντα πρωτοποριακές στο στυλ μας και τη συνεχή μας ανανέωση. Έχουμε καταφέρει πάνω από 100 χρόνια να υπάρχουμε στο χώρο και πιστεύω ότι για τα ελληνικά δεδομένα είναι δυστυχώς σπάνιο φαινόμενο να αντέχουν εταιρείες στο χρόνο.

Οι Έλληνες ξενοδόχοι στην πλειονότητά τους ξέρουν τι ζητούν όταν έρχονται σε εσάς ή εσείς τους παρέχετε κατά κύριο λόγο συμβουλές διακόσμησης;

Υπάρχουν κάποιοι ξενοδόχοι που έχουν άποψη και σίγουρα ψάχνουν διάφορα πράγματα ή προσπαθούν να αντιγράψουν ξενοδοχεία που έχουν δει στο εξωτερικό από δικά τους ταξίδια. Όμως, η πλειονότητα θέλει τη δική μας συμβουλή και εμείς προσπαθούμε και προσφέρουμε τα πάντα. Δίνουμε λύσεις στον ξενοδόχο από το να μπούμε μέσα στο δωμάτιο και να πάρουμε το κτηριακό του, μέχρι το τι χρώμα θα κάνει τους τοίχους του, τι ταπετσαρία θα βάλει, επενδύσεις, πατώματα, κουρτίνες, φωτισμό. Δεν μπαίνουμε στο μπάνιο, αλλά όλα τα άλλα μπορούμε να τα καλύψουμε. Και αν πάμε πλέον στους χώρους τους κεντρικούς του ξενοδοχείου μπορούμε να καλύψουμε τα πάντα (lobby, σαλόνια ρεσεψιόν, συνεδριακούς χώρους κ.α.). Επίσης προσφέρουμε λύσεις και για τον κήπο σε διάφορες τιμές και ποιότητες.

Σας έχουν ζητήσει ποτέ να διακοσμήσετε ένα ξενοδοχείο με περίεργο στυλ;

Μας έχουν ζητήσει ασύμβατα πράγματα. Ιδίως στις περιπτώσεις που ο ξενοδόχος θέλει να κάνει και τον διακοσμητή. Εμείς προσπαθούμε με τον τρόπο μας να αποτρέψουμε πράγματα που θεωρούνται λάθος.

Υπάρχει από την ΚΟΥΡΤΗΣ After Sales Service;

Δεν μπορούμε να πουλήσουμε ένα αντικείμενο το οποίο του χρόνου θα σπάσει. Ή ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο έχει την εγγύηση τη δική μας ότι θα αντικατασταθεί. Είναι πολύ σημαντικό διότι στα ξενοδοχεία πολλές φορές τα πράγματά τους κανιβαλίζονται από κάποιους πελάτες και οι ξενοδόχοι αρκετές φορές δεν μπορούν να καταλάβουν ότι ένα πράγμα έσπασε επειδή κάποιος το διέλυσε.

Εκτός από τα έπιπλα έχετε μπει δυναμικά και στην εισαγωγή στρωμάτων. Πείτε μας δύο λόγια γι’ αυτό.

Το στρώμα για μας είναι μια δουλειά που έχουμε ξεκινήσει εδώ και 3 χρόνια. Συνεργαζόμαστε με την αμερικάνικη εταιρεία Serta. Είναι μια κολοσσιαία εταιρεία και είμαστε αποκλειστικοί αντιπρόσωποι στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια για τα υποστρώματα, τα κρεβάτια και τα στρώματα της εταιρείας που είναι σε καταπληκτικές τιμές και ποιότητες. Εκτός των ευρωπαϊκών προδιαγραφών υπάρχουν και τα αμερικάνικα τα πολύ χοντρά στρώματα που είναι 40 πόντοι πάχος που αρέσουν πολύ στον κόσμο. Μας φέρνει και πολύ λιανική αυτό το πράγμα γιατί πηγαίνοντας κανείς σε κάποιο ξενοδοχείο μας, όταν απολαμβάνει τον ύπνο του ρωτάει τον ιδιοκτήτη για το στρώμα πάνω στο οποίο κοιμήθηκε. Για να καταλάβεις το στρώμα που σου ταιριάζει δεν αρκεί να το δοκιμάσεις για ένα λεπτό στο κατάστημα. Πρέπει να κοιμηθείς σ’ αυτό.

Ποιο είναι το τελευταίο trend που επικρατεί στον ξενοδοχειακό κλάδο;

kourtis 3Εξαρτάται από το ξενοδοχείο. Τα ξενοδοχεία των πόλεων έχουν αρκετά κλασσικά στοιχεία. Μην φανταστεί κανείς βαριά κλασσικά πράγματα. Τα τελευταία βαριά κλασσικά πράγματα που βάλαμε είναι στα ξενοδοχεία του Συντάγματος, το King George και το Μ. Βρετανία. Σήμερα υπάρχει το πιο ανάλαφρο κλασσικό το οποίο είναι πιο νεανικά φτιαγμένο με πιο ανοιχτόχρωμα χρώματα, πιο μοντέρνα υφάσματα το οποίο επικρατεί πολύ και σε ξενοδοχεία που βάζουν μοντέρνα στοιχεία με πινελιές κλασσικές. Επικρατεί σε γενικές γραμμές το μοντέρνο γιατί είναι και πιο εύκολο. Κακά τα ψέματα για πολλά ξενοδοχεία το μοντέρνο είναι η φτηνή λύση.

Συνεργάζεστε και με ξενοδοχεία του εξωτερικού;

Έχουμε πουλήσει μεμονωμένα κομμάτια της Theodor Alexander. Ως επί των πλείστων έχουμε στείλει σε διάφορα μέρη της Ευρώπης αρκετά κομμάτια της Benhart και της Stanley. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης δεν υπάρχουν αντιπρόσωποι αυτών των εταιρειών. Οι διακοσμητές μας ζητάνε κομμάτια αλλά δεν είναι εύκολο να κάνεις ολοκληρωμένα ξενοδοχεία διότι οι διεθνείς οίκοι έχουν δικούς τους αντιπροσώπους στο εξωτερικό.

Στο παρελθόν όλα σας τα έπιπλα ήταν χειροποίητες δημιουργίες. Συνεχίζετε ακόμα και σήμερα την κατασκευή επίπλων;

Εμείς πλέον δεν κατασκευάζουμε αλλά εισάγουμε. Όμως έχουμε πολλά χειροποίητα πράγματα που φέρνουμε ακόμα και σήμερα. Συνεργαζόμαστε με την Theodor Alexander για την οποία είμαστε αποκλειστικοί αντιπρόσωποι της ανατολικής Ευρώπης, της οποίας τα πράγματα είναι 100% χειροποίητα.

Πόσα καταστήματα διατηρείτε;

Πέντε καταστήματα εκ των οποίων τέσσερα στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη. Το junior κατάστημα πηγαίνει πολύ καλά. Το κατάστημα παιδικού επίπλου ,ΚΟΥΡΤΗΣ Junior, (βρεφικό έως νεανικό) βρίσκεται στο Μαρούσι. Εδώ και 8 χρόνια πάει πολύ καλά, παρά την κρίση, διότι ο Έλληνας γονέας επενδύει κάποια χρήματα για το παιδί του. Οι τιμές μας δεν είναι ακριβές. Συνεργαζόμαστε με πολύ καλές εταιρείες όπως Young America, Patatsu και Paraba.

Οι τιμές γενικότερα έχουν υποχωρήσει;

Οι τιμές έχουν υποχωρήσει πάρα πολύ σίγουρα κατά 30%. Όχι όμως από τους προμηθευτές. Εμείς έχουμε μαζέψει το περιθώριο κέρδους.

Σε τι επίπεδα κυμάνθηκαν οι πωλήσεις το 2013 και ποιοι οι στόχοι για την τρέχουσα χρονιά;

Οι πωλήσεις κινήθηκαν γύρω στα 4 εκατομμύρια ευρώ. Θεωρώ ότι θα είμαστε ευτυχείς αν το 2014 διατηρηθούμε στα ίδια επίπεδα και δεν κατέβουμε κι άλλο.