Η ασφάλεια, τα δρομολόγια, η τιμή και το brand name είναι τα κλειδιά για επιτυχημένες πωλήσεις κρουαζιέρας, οι οποίες παραμένουν στην κορυφή για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες της Γερμανίας, σύμφωνα με την αποκλειστική μελέτη του FVW «Cruise Market Germany».

Στην τρίτη ετήσια μελέτη ερωτήθηκαν 185 ταξιδιωτικοί πράκτορες στη Γερμανία, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τη δομή του πληθυσμού της χώρας, αναφορικά με τις τάσεις ζήτησης για διακοπές κρουαζιέρας, καθώς και τις δικές τους απόψεις σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των 23 διαφορετικών brand κρουαζιέρας. Για πρώτη φορά, η μελέτη έχει χωριστεί σε τέσσερα διαφορετικά τμήματα: Volume, Premium, Luxury and Expedition.

Οι κρουαζιέρες παραμένουν ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των γερμανικών ταξιδιωτικών γραφείων με το 77% εξ’ αυτών να στοχεύουν να επεκτείνουν τις πωλήσεις κρουαζιέρας το επόμενο έτος, διαπιστώνει η έρευνα. Παράλληλα, προέβλεψε ότι σε ποσοστό 85% η ζήτηση για υπερατλαντικές κρουαζιέρες θα συνεχίσει να αυξάνεται, ενώ το 44% αναμένει επίσης αύξηση της ζήτησης για κρουαζιέρες σε ποταμούς, σε σύγκριση με μόλις το 24% πέρυσι. Το 2015, περίπου 1,8 εκατ. Γερμανοί πραγματοποίησαν  διακοπές κρουαζιέρας, σύμφωνα με την CLIA, με τον εν λόγω νούμερο να αναμένεται να αυξηθεί σε δύο εκατομμύρια φέτος.

Οι κορυφαίοι παράγοντες στην απόφαση του πελάτη για διακοπές κρουαζιέρας είναι η ασφάλεια (με το 78% των ταξιδιωτικών πρακτόρων να την περιγράφει ως «απαραίτητη» ή «πολύ σημαντική»), ο προορισμός (75%) και η τιμή (76%). Το 32% των πρακτόρων περιέγραψαν τον προορισμό ως ουσιαστικό παράγοντα για την επιλογή της κρουαζιέρας,  υποδηλώνοντας ότι η επιλογή του προορισμού γίνεται όλο και πιο σημαντική από ό, τι οι παρεχόμενες εν πλω υπηρεσίες και δραστηριότητες. Σε ποσοστό 84% οι πράκτορες αναμένουν ότι οι τιμές για κρουαζιέρα θα μειωθούν στο μέλλον, λόγω της σημαντικής αύξησης του ανταγωνισμού.

Το brand name του παρόχου της κρουαζιέρας θεωρείται ως ουσιαστικός παράγοντας για την επιλογή κρουαζιέρας από το 17% των Γερμανών ταξιδιωτικών πρακτόρων, αν και το 49% είπε ότι ήταν πολύ σημαντικό, ενώ το ίδιο το πλοίο (προϊόν, υπηρεσία, κλπ) θεωρήθηκε ως βασικός παράγοντας στη λήψη απόφασης μόνο από το 14 %, ενώ το 47% το χαρακτήρισε ως πολύ σημαντικό. Οι γερμανοί τουριστικοί πράκτορες βλέπουν καλές προοπτικές για το μέλλον των κρουαζιέρων πολυτελείας με το 75% να προβλέπει ανάπτυξη σε σύγκριση με μόνο το 55% του περασμένου έτους.

Στην κατάταξη των επιμέρους παρόχων κρουαζιέρας, τα γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία ανέφεραν και πάλι την TUI Cruises και την Aida Cruises στην κορυφή όσον αφορά τις πωλήσεις, τα παρεχόμενα προϊόντα κρουαζιέρας καθώς και την αναγνωσιμότητα τους από τους πελάτες.

Ειδικότερα, η TUI Cruises θεωρήθηκε ως η εταιρεία με το καλύτερο value for money ακολουθούμενη από τη  Hapag-Lloyd Cruises και τη νορβηγική Cruise Line (NCL). Η Hapag-Lloyd Cruises θεωρήθηκε καλύτερη εταιρεία για τα δρομολόγιά της και την αξιοπιστία της, ενώ η Aida είναι καλύτερη στον τομέα της ψυχαγωγίας, καθώς και των αθλητικών και fitness προγραμμάτων που προσφέρει εν πλω.