Από 1η Φεβρουαρίου ξεκινούν τα δρομολόγια στη νέα γραμμή στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι ενώ πλήρως λειτουργική και έτοιμη θα είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2018.

Σήμερα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων στη διαδρομή Τιθορέα – Λιανοκλάδι, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη.

Η Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα η διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός έως 108 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δε θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες.

Η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός μήκους 106 χιλιομέτρων, «είναι ένα έργο που αλλάζει το μεταφορικό και το συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής, υπογράμμισε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Σήμερα παραδίδονται τα 54 από τα 106 χιλιόμετρα. Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί το σύνολο του έργου. Θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή.

Θα μπορούμε να κάνουμε τρεις ώρες και 20 λεπτά από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά για τις επιβατικές, τις σιδηροδρομικές, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου, διαπίστωσε την επικείμενη ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών της δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας Καλλιδρόμου, μήκους 9.036 χιλιομέτρων, που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων, και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της ΕΡΓΟΣΕ.

Η σήραγγα χωροθετείται στο πρώτο τμήμα του έργου από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου μήκους 54 χιλιομέτρων, το οποίο παραδίδεται προς λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου.

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε για μια ακόμη φορά ότι είναι πολιτική επιλογή και στρατηγικός στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών:

«Πιστεύω ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς για όλη τη χώρα υλοποιείται. Η ΠΑΘΕ πλέον δεν είναι όνειρο. Θα παραδοθεί.

Και πάμε για το επόμενο μεγάλο έργο που είναι η σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της μαύρης θάλασσας με τα λιμάνια της βορείου Ελλάδας».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε επίσης σε ότι αφορά το σχεδιασμό των σιδηροδρομικών έργων ότι «το καλοκαίρι όπως είπαμε θα είναι έτοιμο το εν λόγω έργο, που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Μέχρι τα τέλη του ‘19 θα έχουμε έτοιμο το μεγαλύτερο τμήμα από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα – και στη συνέχεια και μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας – και από κει και πέρα, θα έχουμε τη σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια και τη Σερβία, προς τη Βουλγαρία».