Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αισιόδοξος για την πορεία του ελληνικού τουρισμού το δεύτερο εξάμηνο του έτους εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της 29ης ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) που πραγματοποιείται στο Ζάππειο Μέγαρο.

Το Πράσινο Πιστοποιητικό

Αναφερόμενος στο Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό, ο Κ. Μητσοτάκης είπε πως η Ελλάδα είχε την προνοητικότητα να προτείνει την υιοθέτησή του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τον προηγούμενο Ιανουάριο «όταν όλα ήταν μαύρα».

«Είναι μια πάρα πολύ σημαντική διευκόλυνση προκειμένου να μπορέσουμε να ταξιδεύουμε με μεγαλύτερη άνεση. Θέλω να τονίσω ότι το Πιστοποιητικό COVID είναι μια διευκόλυνση που επιτρέπει τα ταξίδια.

Άρα, έχουμε λόγους να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι κι εγώ πιστεύω ότι το δεύτερο εξάμηνο ενδεχομένως να μας εκπλήξει ευχάριστα. Κάποιες αγορές έχουν δείξει πολύ καλά στοιχεία δυναμικής, όπως π.χ. οι ΗΠΑ, άλλες έχουν καθυστερήσει.

Αλλά καθοριστικός παράγοντας στο τι θα συμβεί το δεύτερο εξάμηνο είναι η πορεία των εμβολιασμών στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, στις αγορές στις οποίες απευθυνόμαστε», τόνισε ο Κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι φέτος η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της πολλά περισσότερα όπλα σε σχέση με πέρυσι και αναφέρθηκε αρχικά στο πρόγραμμα εμβολιασμού, λέγοντας ότι εντός του καλοκαιριού είναι εφικτό να δημιουργηθεί το απαραίτητο τείχος ανοσίας.

Ένα ακόμη όπλο, όπως είπε, είναι τα self tests, που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στον εντοπισμό των ασυμπτωματικών φορέων του ιού, καθώς και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν υιοθετηθεί.

Για τη βρετανική αγορά, ο Κ. Μητσοτάκης επεσήμανε: «Εχουμε κάθε λόγο από τη μία να θέλουμε να ανοίγουμε αγορές, αλλά πρέπει να είμαστε και προσεκτικοί.

Υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με την ταχύτητα μετάδοσης της λεγόμενης μετάλλαξης Δέλτα, η οποία έχει κυριαρχήσει στη Μεγάλη Βρετανία. Κατά συνέπεια, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις.

Μπορεί αυτή τη στιγμή να στερούμαστε επισκέπτες από τη Μεγάλη Βρετανία, όμως είμαστε πιο προστατευμένοι».

Μάλιστα, όπως τόνισε, ζήτησε από τον Βρετανό πρωθυπουργό να αντιμετωπίσει όλες τις ευρωπαϊκές χώρες με τον ίδιο τρόπο με δεδομένο ότι αυτές βρίσκονται στο ίδιο επιδημιολογικό επίπεδο.

«Θα προτιμήσω να είμαστε πιο προσεκτικοί και να εντείνουμε τους ελέγχους τους οποίους κάνουμε στους επισκέπτες που προέρχονται από αγορές για τις οποίες έχουμε κάποια ερωτηματικά», προσέθεσε.

Μέτρα στήριξης

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ μπορεί να επεκταθεί και στο μόνιμο προσωπικό, πέραν του εποχικού, στα ξενοδοχεία και στα ταξιδιωτικά πρακτορεία μέχρι τον Σεπτέμβριο, αναφέροντας πως η μετάβαση στην κανονικότητα και η αποσωλήνωση της οικονομίας θα πρέπει να γίνουν με ήπιο τρόπο ώστε να μην προκληθούν πρόσθετες αναταράξεις.

Αναφερόμενος στο πάγιο αίτημα των τουριστικών φορέων για μείωση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο, ο Κ. Μητσοτάκης τόνισε: «Δεν είμαι σε θέση να δεσμευτώ για μελλοντικές πολιτικές στο κομμάτι της φορολογίας και ειδικά του ΦΠΑ, ωστόσο όλα τα εξαρτηθούν από την πορεία της οικονομίας τους επόμενους μήνες.

Όσο πιο αποτελεσματικά εφαρμόζονται οι μεταρρυθμίσεις, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το δημοσιονομικό πλεόνασμα, το οποίο θα έχουμε στη διάθεσή μας προκειμένου να υλοποιήσουμε πλήρως το προεκλογικό μας πρόγραμμα.

Είμαι υπερήφανος για το γεγονός ότι παρά το γεγονός ότι περάσαμε μία πρωτοφανή υγειονομική κρίση βασικές προεκλογικές μας δεσμεύσεις ως προς τη μείωση της φορολογίας έχουν ήδη υλοποιηθεί.

Οι ενδείξεις για τους ρυθμούς ανάπτυξης είναι πολύ καλές, εξακολουθούμε να εμμένουμε στην πρόβλεψη μας ότι η ανάπτυξη το 2021 θα είναι στο 3,6%. Θα την αναθεωρήσουμε προς τα πάνω μόνο όταν είμαστε απολύτως σίγουροι. Προτιμούμε να είμαστε συντηρητικοί παρά υπερφίαλοι».

Μάλιστα, χαρακτήρισε μεγάλη ευκαιρία το Ταμείο Ανάκαμψης, επισημαίνοντας ότι θα υπάρξουν οριζόντιες δράσεις που θα ωφελήσουν την επιχειρηματικότητα, τις υποδομές και τον τουρισμό.

Οι συνέργειες

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στη σημασία των συνεργειών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. «Πριν την πανδημία είχαμε ξεκινήσει μία προσπάθεια για την αναμόρφωση του brand της χώρας, κάτι το οποίο σταμάτησε λόγω της πανδημίας.

Το 2022 θα είναι η χρονιά που θα πιάσουμε το νήμα και θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Θεωρώ ότι υπάρχουν οι δυνατότητες για μεγαλύτερη συνεργασία.

Το 2022 θα παρουσιάσουμε τη νέα ταυτότητα της χώρας με έμφαση στο branding και στο marketing του ελληνικού τουριστικού προϊόντος», ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης.

O πρωθυπουργός εστίασε και στη σύνδεση τουρισμού με άλλους κλάδους, όπως ο αγροδιατροφικός τομέας και ο πολιτισμός και στάθηκε στη σημασία προσέλκυσης τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «θα πρέπει να ξεφύγουμε πια από την τυραννία των αφίξεων».

«Θα πρέπει να είμαστε αυστηροί με τη διαχείριση προορισμών που δείχνουν έντονα στοιχεία κορεσμού και θα πρέπει να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις αν τυχόν χρειαστεί να προστατεύσουμε αυτούς τους προορισμούς.

Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πάρα πολλά χρήματα για εμπειρίες που η χώρα μας μπορεί να προσφέρει», κατέληξε.