Την έντονη κριτική της επιτροπής της Γερουσίας δέχθηκε την Τρίτη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, σχετικά με τα λάθη της εταιρείας όσον αφορά τα κενά ασφαλείας, αλλά και τις καταγγελίες πληροφοριοδοτών για τις περικοπές και τα αντίποινα της εταιρείας, ενώ δεν έμεινε στο απυρόβλητο και το δικό του πακέτο αποδοχών.
Ο Καλχούν, ο οποίος δήλωσε τον Μάρτιο ότι θα παραιτηθεί μέχρι το τέλος του έτους, υπερασπίστηκε τις ενέργειες της εταιρείας να προσπαθήσει να βελτιώσει την ποιότητα κατασκευής και να διορθώσει την αμαυρωμένη φήμη της ασφάλειας μετά την έκρηξη της πόρτας στον αέρα σε πτήση της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Η εταιρεία δεν έχει ακόμη ονομάσει αντικαταστάτη του Καλχούν, ο οποίος ανέλαβε μετά την απόλυση του προηγούμενου CEO της για τον χειρισμό δύο θανατηφόρων συντριβών Boeing.
«Πολλά έχουν ειπωθεί για την κουλτούρα της Boeing. Ακούσαμε αυτές τις ανησυχίες δυνατά και καθαρά. Ο πολιτισμός μας απέχει πολύ από το να είναι τέλειος, αλλά αναλαμβάνουμε δράση και σημειώνουμε πρόοδο», είπε ο Καλχούν στην υποεπιτροπή.
Ώρες πριν από την ακρόαση, η υποεπιτροπή της Γερουσίας παρουσίασε τους ισχυρισμούς του “Whistleblower”, Σαμ Μόχοκ, ερευνητή διασφάλισης ποιότητας της Boeing, σύμφωνα με τους οποίους η εταιρεία έχασε τον έλεγχο εξαρτημάτων που είχαν υποστεί ζημιά ή δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές και ότι «αυτά τα εξαρτήματα είναι πιθανό να εγκατασταθούν σε αεροπλάνα». Τα ανταλλακτικά βρίσκονταν στο εργοστάσιο της Boeing στο Renton, στην Ουάσιγκτον, όπου η εταιρεία κατασκευάζει το 737 Max με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Ο Μόχοκ δήλωσε ότι δέχθηκε αντίποινα και ότι επόπτες του είπαν να κρύψει στοιχεία από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας, σύμφωνα με ένα σημείωμα που κοινοποίησε η επιτροπή την Τρίτη. Δεκάδες σημαντικά εξαρτήματα αποθηκεύτηκαν σε εξωτερικό χώρο κατά τη διάρκεια μιας επιθεώρησης της FAA, συμπεριλαμβανομένων 42 πηδαλίων καθώς και πτερυγίων και σταθεροποιητών όπως ισχυρίζεται ο Μόχοκ στο σημείωμα.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει ήδη πιθανή δίωξη στις ΗΠΑ, αφού το Υπουργείο Δικαιοσύνης ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι ο κατασκευαστής αεροπλάνων παραβίασε έναν διακανονισμό του 2021 που συνδέεται με τις συντριβές του 737 Max το 2018 και το 2019 που στοίχισαν 346 ζωές.
Ο γερουσιαστής Josh Hawley, R-Mo., κατηγόρησε τον Κάλχουν και την Boeing πως έχουν «ξεγυμνώσει» την ποιότητα και την ασφάλεια της εταιρείας, ενώ επέκρινε το πακέτο αποζημίωσης ύψους σχεδόν 33 εκατομμυρίων δολαρίων του Κάλχουν, αυξημένο κατά 45% πέρυσι από το 2022. «Ειλικρινά, κύριε, νομίζω ότι είναι παρωδία που είστε ακόμα στη δουλειά σας», τόνισε ο Χόουλι.