
Για το πώς γεννήθηκε η ιδέα του περιβόητου «μπουγατσάν», για την απήχηση του brunch στην Ελλάδα αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια του brand της Estrella, μιλά στο tourismtoday.gr, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, κος Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι το street food βρήκε ανταπόκριση, παρόλο που δεν είναι μέρος της ελληνικής κουλτούρας;
Το street food γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα για αρκετούς λόγους. Ο σύγχρονος αστικός τρόπος ζωής επιβάλλει γρήγορους ρυθμούς, και πολλοί από εμάς δουλεύουμε μέχρι αργά, χωρίς να έχουμε χρόνο για την προετοιμασία γευμάτων. Έτσι, δημιουργήθηκε η ανάγκη για εύκολο και γρήγορο φαγητό. Το street food παρέχει λύσεις για όσους θέλουν κάτι γρήγορο αλλά ποιοτικό, όπως ένα σουβλάκι, χειροποίητη πίτα, πεϊνιρλί ή ένα burger.
Επιπλέον, προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων και δημιουργικές παραλλαγές παραδοσιακών πιάτων, κάτι που προσελκύει ιδιαίτερα το νεανικό κοινό. Η Ελλάδα είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός, και αυτό βοήθησε στην εισαγωγή διεθνών γαστρονομικών τάσεων.
Το street food ήταν ήδη διαδεδομένο σε πολλές χώρες και οι τουρίστες αναζητούσαν γρήγορες λύσεις για να δοκιμάσουν τοπικές γεύσεις. Ένα παραδοσιακό σουβλάκι, για παράδειγμα, είναι ένα εξαιρετικό δείγμα street food που ανταποκρίνεται σε αυτή την ανάγκη. Να επισημάνουμε επίσης ότι το street food έχει κατά κανόνα προσιτή τιμή.
Πώς εμπνευστήκατε την ιδέα για το περίφημο μπουγατσάν;
Το μπουγατσάν προέκυψε από μια συνεργασία μεταξύ του σεφ Δημήτρη Κοπαράνη, που δημιούργησε τη συνταγή, και του συνιδρυτή της Estrella, Γιάννη Καπετανάκη, που σκέφτηκε το όνομα. Η ιδέα βασίστηκε στα υβριδικά επιδόρπια που είχε παρουσιάσει ο Dominic Ansel, όπως το cronut, έναν συνδυασμό κρουασάν και ντόνατ. Εμείς συνδυάσαμε το γαλλικό κρουασάν με την παραδοσιακή κρέμα μπουγάτσας. Η επιτυχία του μπουγατσάν ήταν τεράστια και συνεχίζει να είναι δημοφιλές σε όλα τα καταστήματά μας. Υπάρχει, μάλιστα, ένα περίφημο podcast του Άρη Δημοκίδη στα μικροπράγματα της LIFO που περιγράφει τη φρενίτιδα που προκάλεσε αυτό το νόστιμο γλυκό τις ημέρες που κυκλοφόρησε ως πρώτο και μοναδικό έως τώρα Ελληνικό food viral.
Ποιες ηλικίες “αγκάλιασαν” περισσότερο την ιδέα του brunch στην Ελλάδα;
Το brunch έγινε πολύ δημοφιλές στους νέους, ιδιαίτερα στους φοιτητές, καθώς συνδυάζει υγιεινές επιλογές, όπως προζυμένιο ψωμί με αβοκάντο και αυγά, με πιάτα που είναι και όμορφα στην παρουσίαση, ιδανικά για φωτογράφηση στην εποχή την social media Το πλήρες γεύμα σε προσιτή τιμή, γύρω στα 7-8 ευρώ, το καθιστά επίσης ελκυστικό. Επιπλέον, οι τουρίστες, ειδικά στις πόλεις με έντονο τουρισμό, έχουν αγκαλιάσει το brunch ως ένα κύριο γεύμα της ημέρας.
Τι διαφορετικό προσφέρει το Estrella στην “brunch εμπειρία”;
Το Estrella ήταν το πρώτο μαγαζί στην Ελλάδα που δημιούργησε all-day εστιατόριο με brunch μενού, πίσω στο μακρινό 2013. Δεν ήταν εύκολο τότε να πείσεις τον καταναλωτή ότι μπορεί να παραγγείλει pancake με σοκολάτα ή μπουγατσάν η τριπλό bacon bagel με αυγό για δείπνο στις 9 το βράδυ, αλλά καταφέραμε να εκπαιδεύσουμε το κοινό. Σήμερα, συνεχίζουμε να καινοτομούμε, συνεργαζόμενοι με νέους σεφ από την Ελλάδα και το εξωτερικό, προσφέροντας πάντα φρέσκες ιδέες και γεύσεις σε λογικές τιμές. Πριν από λίγες μέρες για παράδειγμα ξεκινήσαμε με μια νέα σειρά από γαστρονομικές viral κρέπες που περιλαμβουν από κρέπα καρμπονάρα μέχρι κρέπα κανταΐφι /κιουνεφέ με πάστα φυστικιού και κρέμα πατισερι. Πάντα θα προσπαθούμε να διαφέρουμε και πάντα θα δίνουμε εμείς τις τάσεις στην αγορά επειδή αγαπάμε αυτό που κάνουμε και επειδή έχουμε πολύ ισχυρή και δημιουργική ομάδα συνεργατών.
Ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον του brand;
Στόχος μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη στο εξωτερικό, η συνέχιση και επέκταση της επιτυχημένης συνεργασίας μας με τον ξενοδοχειακό όμιλο Domes, όπου έχουμε παρουσία και πολυετή συνεργασία και με τα δυο concept μας σε διάφορα πολυτελή resorts, όπως το Domes of Elounda, το Domes Aulus Zante στη Ζάκυνθο, και το Domes Lake Algarve στην Πορτογαλία.
Στο εξωτερικό είμαστε ήδη εδώ και αρκετά χρόνια με πετυχημένη παρουσία στην Κύπρο και από φέτος όπως είπαμε έχουμε και ένα πολύ πετυχημένο και πανέμορφο Estrella μέσα στο εντυπωσιακό domes Algavre στην Πορτογαλία. Υπάρχουν λοιπόν προχωρημένες συζητήσεις για την δημιουργία εστιατορίων Estrella και Surfer Maya σε Ελβετία ,Γερμανία και φυσικά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα concept μας από την Μέση Ανατολή αλλά ακόμα και από τον Καναδά …είμαστε παρά πολύ προσεκτικοί με την επιλογή συνεργατών γιατί αναπτυσσόμαστε με Franchice …όποτε ελπίζουμε ότι σύντομα θα έχουμε τις πρώτες επίσημες ανακοινώσεις.
Για την ανάπτυξη στην Ελλάδα έχουμε ήδη έτοιμο το νέο μοντέλο Estrella για αστικά κέντρα και νησιά -τουριστικές περιοχές με μοντέλο καταστημάτων μικροτερων τετραγωνικών άρα και μικρότερο ύψος επένδυσης το όποιο θα βασιστεί περισσότερο σε take away και delivery αλλά πάντα με το δικο μας ιδιαίτερο στυλ οπτική και παρουσίαση και φυσικά όλο αυτό με την σύνδρομη ,τις ιδέες και την εκπαίδευση από την ομάδα των chef του Estrella.
Συνεχίζουμε να επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό και μπορύμε σήμερα να ανακοινώσουμε με ιδιαίτερη χαρά τη συνεργασία του ομίλου με τον διεθνώς αναγνωρισμένο σεφ Ασημάκη Χανιώτη, που αναλαμβάνει τη θέση του εκτελεστικού σεφ του ομίλου.
Ο Ασημάκης Χανιώτης διακρίνεται για την εξαιρετική του πορεία στη γαστρονομία, όντας ο νεότερος σεφ στο Λονδίνο που απέσπασε αστέρι Michelin το 2017, στο φημισμένο εστιατόριο Pied à Terre. Η αναγνώριση αυτή διατηρήθηκε και τα επόμενα χρόνια, επιβεβαιώνοντας το σταθερό επίπεδο και τις μαγειρικές δεξιότητες του chef ατο ανταγωνιστικό περιβάλλον του Λονδίνου.
Σε επίπεδο συνεργασιών σε επίπεδο event συνεχίζουμε και την πολύ πετυχημένη συνεργασία των Go Brunch event με τον ξενοδοχειακό όμιλο Hyatt στην Θεσσαλονίκη όπου ετοιμάζουμε και φέτος αυτές τις Κυριακάτικες συναντήσεις που δημιουργήσαμε με μετακλίσεις ξένων και Ελλήνων chef, δίνωντας στον κόσμο την δυνατότητα να φάει σε πολύ λογική τιμή από σπουδαίους καλεσμένες chef αλλά ταυτόχρονα να διασκεδάσει κιόλας. Oπότε φέτος ενισχύεται το κομμάτι του entertainment με live μπάντες και πολλά ακόμα τα οποία θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα.