“Παρά τις τεράστιες οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις που αντιμετώπισε ο τουρισμός στη χώρα μας η τουριστική βιομηχανία απέδειξε ότι μπορεί να τα καταφέρει, ακόμα και κάτω από αντίξοες συνθήκες εφόσον ανέκαμψε, τουλάχιστον σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων, σε πολύ μεγάλο βαθμό σε σχέση με την προ πανδημίας εικόνα του ελληνικού τουρισμού”, δήλωσε ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου καθ. Κων/νος Μαρινάκος με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού.
“Αλλά παράλληλα, πέραν των πάγιων παθογενειών του ελληνικού τουρισμού (έντονη εποχικότητα, μη ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη, απουσία στρατηγικού σχεδιασμού, ελλιπής τουριστικής εκπαίδευση, απουσία χωροταξικού σχεδιασμού και χρήσεων γης κ.α. ) η φετινή ταχεία ανάκαμψη της τουριστικής ζήτησης και οι γεωπολιτικές εξελίξεις ανέδειξαν και μια σειρά νέων προβλημάτων και προκλήσεων που καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε στο άμεσο μέλλον: μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και ειδικευμένο προσωπικό, , κίνδυνος οικονομικής επιβράδυνσης, υψηλό λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων και συρρίκνωση του εισοδήματος των νοικοκυριών ως απόρροια της ενεργειακής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων, στοιχεία που θέτουν τα νέα μεγάλα θέματα της τουριστικής ατζέντας καθοριστικής σημασίας για το μέλλον του ελληνικού και διεθνούς τουρισμού.
Η Ινδονησία φιλοξενεί φέτος τον επίσημο εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού για την οποία ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών επέλεξε το “Rethinking Tourism” ως βασικό σλόγκαν με στόχο να μοιραστεί ένα όραμα για να καταστήσει τον τομέα πιο βιώσιμο, χωρίς αποκλεισμούς και με υψηλή ανθεκτικότητα.
Για τη φετινή έκδοση, ο UNWTO επέλεξε το «Rethinking Tourism» ως θέμα της Ημέρας για να επικεντρωθεί στο μέλλον του κλάδου, εφιστώντας την προσοχή στον αντίκτυπό του τουρισμού στον πλανήτη μας και στις ευκαιρίες που θα μπορούσαν να κάνουν τον τουρισμό πιο βιώσιμο. Αυτό σημαίνει να βάλουμε τους ανθρώπους και τον πλανήτη σε πρώτη προτεραιότητα και να φέρουμε όλους κοντά, από κυβερνήσεις και επιχειρήσεις έως τοπικές κοινότητες, γύρω από ένα κοινό όραμα για έναν πιο βιώσιμο, χωρίς αποκλεισμούς και με υψηλή ανθεκτικότητα τομέα.
Η επανεξέταση ενός από τους μεγαλύτερους οικονομικούς τομείς του κόσμου δεν θα είναι εύκολη. Η κρίση είναι αυτή που θα παίξει καταλυτικό ρόλο στο μέλλον. Ήδη η πανδημία έχει επιταχύνει τον μετασχηματισμό των θέσεων εργασίας, δημιουργώντας προκλήσεις και τεράστιες ευκαιρίες ταυτόχρονα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ακόμη περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να επωφεληθούν από την ανάκαμψη του τουρισμού. Ωστόσο είναι ώρα να καταστήσουμε τον τουρισμό ως κεντρικό μοχλό των πράσινων, μπλε και ψηφιακών οικονομιών, διασφαλίζοντας ότι η ανάπτυξη δεν θα συμβεί σε βάρος των ανθρώπων ή του πλανήτη”.