Σύνταξη tourismtoday.gr
Με ανάπτυξη 26% έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2023 για την Λάμψα, μητρικής εταιρείας στα πολυτελή ξενοδοχεία Μεγάλη Βρετανία και King George.
Ο κύκλος εργασιών ανέρχεται σε 33,52 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Η εικόνα στα πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας
- H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε 29%, διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 68,9% έναντι 53,5% το 2022.
- Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε 15,3%, φτάνοντας τα 220,37 ευρώ έναντι 191,18 ευρώ το 2022.
- Το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν στο +48,6% (151,91 ευρώ έναντι 102,19 το 2022).
Η αύξηση στα κόστη δεν φάνηκε στα κέρδη
Σημειώνεται ότι υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις των τιμών σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κ.λπ.) καθώς και του κόστους μεταφοράς των προϊόντων
και παγίων λόγω της υψηλής αύξησης της τιμής των καυσίμων, ωστόσο ο όμιλος κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τα κέρδη του.
Επίσης, παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας.
Εξοικονόμηση ενέργειας
Στο α’ εξάμηνο του 2023 υπήρξε μία αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας σε σχέση
με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, παραμένει όμως υψηλό το σχετικό κόστος, σε σύγκριση με τις περιόδους προ της πανδημίας.
Η εταιρεία παρακολουθεί συστηματικά την κατανάλωση ενέργειας στις εγκαταστάσεις
της, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της επίδοσής της και την εξοικονόμηση κατανάλωσης. Στο πλαίσιο αυτό, ή εταιρεία έχει υλοποιήσει σημαντικά έργα για να πετύχει την
εξοικονόμηση της ενέργειας όπως:
- Εγκατάσταση συστημάτων αυτοματισμού για τη διαχείριση της ψύξης και της θέρμανσης των κτιρίων, μειώνοντας τις περιττές απώλειες.
- Χρήση φυσικού αερίου στους ψύκτες.
- Εγκατάσταση του συστήματος instabus που επιτρέπει την απευθείας διασύνδεση των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων των κτιρίων, ώστε να ρυθμίζεται η κατανάλωση ρεύματος πολύ πιο άμεσα. Το σύστημα εγκαταστάθηκε σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, στις αίθουσες δεξιώσεων και στους εξωτερικούς χώρους της εταιρείας.
Προοπτικές
Κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου, παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος, με αποτέλεσμα ήδη ο Όμιλος να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε
επίπεδα υψηλότερα από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν την κρίση της πανδημίας (2019).
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Λάμψα, οι προοπτικές για το β’ εξάμηνο του έτους είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με “εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων”.
Δεν επηρεάζει ο πόλεμος στην Ουκρανία
Οι επαφές της Λάμψα με τα κύρια δίκτυα κρατήσεων (Βόρειας Αμερικής και Δυτικής
Ευρώπης), δηλαδή τουριστικοί οργανισμοί, ταξιδιωτικά γραφεία, τοπικά γραφεία της διαχειρίστριας εταιρείας και οργανωτές συνεδρίων – groups, επιβεβαιώνουν ότι δεν υφίστανται λόγοι ακυρώσεων ή περιορισμών στις μετακινήσεις ως απόρροια των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία.