proastiakos0903Το σχέδιο για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ραφήνας βάζει ξανά στα τραπέζι των σχεδιαζόμενων έργων το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με ρεπορτάζ του euro2day.

Πρόκειται για παλαιότερο σχεδιασμό, ο οποίος έχει ενταχθεί και στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, και προβλέπει ότι σιδηροδρομική σύνδεση θα αποκτήσουν τόσο το λιμάνι του Λαυρίου, όσο και αυτό της Ραφήνας.

Μετά την υπόθεση της επέκτασης του προαστιακού στο Λαύριο, η οποία φαίνεται να έχει δρομολογηθεί, αφού από την πλευρά του υπουργείου έχουν ληφθεί οι αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει, στο προσκήνιο τώρα έρχεται η σύνδεση του λιμανιού της Ραφήνας με μέσο σταθερής τροχιάς.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προ ημερών στο υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, παρουσία του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, αποφασίστηκε να προχωρήσει η μελετητική ωρίμανση του έργου, ώστε αυτό να είναι έτοιμο προκειμένου να ενταχθεί στην μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο. Ρεαλιστικός στόχος που έχει τεθεί είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το 2030.

Την ίδια ώρα σε σαφώς πιο ώριμο στάδιο βρίσκεται το σχέδιο για την επέκταση της γραμμής του προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου, το οποίο παρά τις εξαιρετικές υποδομές που διαθέτει δεν έχει καταφέρει ακόμη να βρει βηματισμό σε ότι αφορά την προσέλκυση επιβατικής κίνησης.

Η επιλογή από το υπουργείο Υποδομών έχει γίνει και προβλέπει την κατασκευή γραμμής με ηλεκτροκίνηση ελαφράς μορφής (τύπου τρόλεϊ), η οποία θα επιτρέπει ταχύτητες έως 120 χλμ. την ώρα και θα περιλαμβάνει και ισόπεδες διαβάσεις. Η συγκεκριμένη επιλογή φαίνεται ότι έγινε για λόγους μείωσης κόστους, το οποίο υπολογίζεται ότι θα ανέλθει περίπου στα 240 εκατομμύρια ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους των απαλλοτριώσεων. Στόχος είναι το έργο να προκηρυχθεί την επόμενη χρονιά και να παραδοθεί σε χρήση πριν το 2020. Ωστόσο εκφράζονται φόβοι ότι, αν δεν επιταχυνθούν οι διαδικασίες, τότε δύσκολα αυτό θα γίνει πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς η συγκεκριμένη επέκταση θα εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά, στους οποίους θα πρέπει να προστεθούν και όσοι θα χρησιμοποιήσουν το μέσο προκειμένου να προσεγγίσουν το Αεροδρόμιο από το λιμάνι του Λαυρίου αλλά και αντίστροφα.