Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η αεροπορική βιομηχανία βελτιώνεται στον τμήμα με τις αποσκευές. Οπως αποκαλύπτει νέα έκθεση Baggage IT Insights της SITA, μειώθηκε ο αριθμός στις βαλίτσες που δεν χειρίστηκαν σωστά ή χάθηκαν σε ταξίδια το 2023.

Ο αριθμός όσων διαχειρίστηκε λανθασμένα ο κλάδος έπεσε από 7,6 σε 6,9 ανά 1.000 επιβάτες το 2023.

Αυτό, σημειώνεται παρά τον αριθμό των επιβατών που ανέβηκε πάνω από τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά σε πέντε χρόνια, φτάνοντας στα 5,2 δισεκατομμύρια.

Η συρρίκνωση του ποσοστού 63% από το 2007 έως το 2023 σημειώθηκε καθώς η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 111%.

  • Η Ευρώπη παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση στο ποσοστό κακού χειρισμού αποσκευών, παγκοσμίως, από 16,6 ανά 1.000 επιβάτες το 2007 σε 10,6 πέρυσι.
  • Αναφορικά με τη Βόρεια Αμερική, υπάρχει μια μέτρια μακροπρόθεσμη μείωση του ποσοστού απολεσθεισών ή κατεστραμμένων αποσκευών από 7,1 ανά 1.000 αποσκευές το 2007 σε 5,8 το 2023.
    Τα στοιχεία μόνο για τις ΗΠΑ αναδεικνύουν μια ισχυρή βελτίωση το 2023. Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες μείωσαν τον αριθμό των χαμένων αποσκευών 9% σε ετήσια βάση, χάρη σε περισσότερους εργαζόμενους πρώτης γραμμής και σε επενδύσεις σε εξοπλισμό αποσκευών και τεχνολογία πληροφοριών.
  • Στην Ασία και τον Ειρηνικό, υπάρχει σταθερότητα στο ποσοστό κακοδιαχείρισης αποσκευών από 3,1 ανά 1.000 αποσκευές το 2007 σε 3 το 2023.
    Ωστόσο, παραμένει το καλύτερο ποσοστό παγκοσμίως όσον αφορά στις απώλειες. Στην έκθεση υπάρχει ειδική αναφορά στα αξιέπαινα και σταθερά επίπεδα στην περιοχή παρά τις προκλήσεις της ανάκαμψης. Επισημαίνει την επιτυχία των επενδύσεων στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης των αποσκευών.

Παραμένουν οι προκλήσεις

«Η μακροπρόθεσμη τάση υπογραμμίζει τη θετική επίδραση των τεχνολογικών επενδύσεων. Μια απότομη πτώση 63% στο ποσοστό κακής διαχείρισης από το 2007 έως το 2023 σημειώθηκε καθώς η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 111%», επισημαίνει η SITA.

Ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, ιδιαίτερα τη διαχείριση των αυξήσεων στον όγκο των αποσκευών.

Η προώθηση της ατζέντας ψηφιοποίησης του κλάδου είναι ζωτικής σημασίας, υποστηρίζει η έρευνα, με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη για ανάλυση δεδομένων και την τεχνολογία υπολογιστικής όρασης στον αυτοματοποιημένο χειρισμό αποσκευών.
Αυτή πρέπει να περιλαμβάνει πλήρη αυτοματισμό, καλή επικοινωνία και πλήρη ορατότητα της διαδρομής κάθε αποσκευής.

Ξεχωριστές έρευνες της SITA αποκαλύπτουν την ανησυχία των επιβατών για τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις (32% το 2023).

  • Τα δύο τρίτα των αεροπορικών εταιρειών προσφέρουν πλέον παράδοση αποσκευών χωρίς βοήθεια.
  • Το 85% των αεροδρομίων προσφέρουν αυτοεξυπηρετούμενη παράδοση αποσκευών.

Αυτό αντικατοπτρίζει τη ζήτηση του κλάδου για τεχνολογία αυτοεξυπηρέτησης για καλύτερη ροή επιβατών.

Ταυτόχρονα, οι επιβάτες θέλουν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα καθώς ταξιδεύουν, μεταξύ άλλων και κατά την παραλαβή των αποσκευών.

  • Σήμερα, το 32% των επιβατών βασίζονται σε πληροφορίες για την παραλαβή αποσκευών που αποστέλλονται απευθείας στο κινητό τους.
  • Η καλύτερη επικοινωνία και ορατότητα για τους επιβάτες θα ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη χρήση της ψηφιακής αυτοεξυπηρέτησης και θα τους δώσει τον έλεγχο του ταξιδιού τους.

Η συνεργασία είναι ζωτικής σημασίας. Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια μοιράζονται δεδομένα για τις αποσκευές, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης.

Εκκλήσεις από ΙΑΤΑ

Η έρευνα αναφέρεται και στην έκκληση από την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) για κοινή χρήση δεδομένων σε όλη τη διαδρομή αποσκευών σε πραγματικό χρόνο, στο πλαίσιο της Resolution 753.

  • Ωστόσο, μόνο το 44% των αεροδρομίων έχει εφαρμόσει πλήρως την Resolution 753, για  την παρακολούθηση σε αποσκευές κατά την παραλαβή, τη φόρτωση, τη μεταφορά και την άφιξη.
  • Κατά την παραλαβή αποσκευών, μόνο το 58% των αεροπορικών εταιρειών μοιράζεται δεδομένα.
  • Την ίδια στιγμή, το 66% των αεροδρομίων μοιράζεται δεδομένα για την παράδοση αποσκευών με τους αερομεταφορείς.

Στην μελέτη, υπογραμμίζεται επίσης η θέση του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI World) για αυτοεξυπηρέτηση, επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο και ορατότητα για τους επιβάτες ώστε να μειωθεί το άγχος τους.

Όπως υπογραμμίζει ο David Lavorel, διευθύνων σύμβουλος της SITA, «ο βελτιωμένος ρυθμός αποσκευών με λάθος χειρισμό το 2023 είναι εξαιρετικά νέα για τους επιβάτες και την αεροπορία.

Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό καθώς η παγκόσμια επιβατική κίνηση αυξήθηκε έντονα το 2023 και πρόκειται να διπλασιαστεί μέχρι το 2040.

Βλέπουμε ξεκάθαρα ότι η αυτοματοποίηση αποσκευών είναι ο δρόμος προς τα εμπρός, με περισσότερη συνεργασία, περισσότερη επικοινωνία με τους επιβάτες και επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για να κάνουν το ταξίδι πιο ομαλό.

Τεχνολογίες σαν αυτές είναι απαραίτητες γιατί μας βοηθούν να συλλέγουμε, να ενσωματώνουμε και να μοιραζόμαστε δεδομένα αποτελεσματικά.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αποκαλύψουμε σημαντικές πληροφορίες που κάνουν τη λήψη αποφάσεων ευκολότερη και πιο αυτοματοποιημένη».